FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
sms svindel! EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
sms svindel! EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
sms svindel! EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
sms svindel! EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
sms svindel! EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
sms svindel! EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
sms svindel! EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
sms svindel! EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
sms svindel! EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


sms svindel!

4 deltagere

Go down

sms svindel! Empty sms svindel!

Indlæg af Admin Fre 18 Nov 2022, 11:04

sms svindel!

https://www.bt.dk/krimi/politet-advarer-vaer-opmaerksom-paa-denne-sms

"Politet advarer: Vær opmærksom på denne sms.

For der er tilsyneladende svindel-sms'er i omløb, hvor parkeringsvirksomheden EasyPark står som afsender.

Det skriver Nordjyllands Politi på Twitter med et vedhæftet billede af en af sms'erne, som er i omløb."

Du skal hverken klikke på links - betale eller give dine personlige oplysninger!

Ak-ja de forsøger hele tiden at snyde os de it-kriminelle!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Radikal og Daniella synes godt om

Tilbage til toppen Go down

sms svindel! Empty Sv: sms svindel!

Indlæg af Daniella Ons 11 Jan 2023, 21:30

Jeg har lige afvist en bedrager, som vil have mit telefonnummer. Det er en konkurrence, påstår hun. Vi skal virkelig være årvågne og ikke give den mindste oplysning om email, telefonnummer, personnummer osv.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

sms svindel! Empty Sv: sms svindel!

Indlæg af stig6499 Ons 11 Jan 2023, 21:59

Daniella skrev:Jeg har lige afvist en bedrager, som vil have mit telefonnummer. Det er en konkurrence, påstår hun.                                             Vi skal virkelig være årvågne og ikke give den mindste oplysning om email, telefonnummer, personnummer osv.
Yes
stig6499
stig6499

Antal indlæg : 115
Join date : 08/01/23

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

sms svindel! Empty Sv: sms svindel!

Indlæg af Radikal Tors 12 Jan 2023, 16:07

Daniella skrev:Jeg har lige afvist en bedrager, som vil have mit telefonnummer. Det er en konkurrence, påstår hun.                                             Vi skal virkelig være årvågne og ikke give den mindste oplysning om email, telefonnummer, personnummer osv.

Vi i De Radikale mener at man tit bliver ringet op af numre, som man slet ikke kender noget som helst til. Jeg er flere gange blevet ringet op af sådanne telefonnumre som jeg ikke kender, og svindlerne vil så have at man ringer tilbage til dette nummer. Jeg ved så ikke om der sidder en anden i den anden ende af ledningen, hvis man prøver at ringe nummeret op, da jeg ikke har afprøvet det endnu. Jeg lægger bare telefonen på og sletter opkaldet bagefter. Jeg har også hørt, at hvis man ringer dem op, så kan opkaldet blive omstillet til langbortistand, hvorefter man komme til at betale dyr telefonregning. Om dette passer ved jeg ikke, for hvad får de kriminelle da ud af dette? Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

sms svindel! Empty Sv: sms svindel!

Indlæg af Admin Fre 13 Jan 2023, 10:22

Daniella skrev:Jeg har lige afvist en bedrager, som vil have mit telefonnummer. Det er en konkurrence, påstår hun.                                             Vi skal virkelig være årvågne og ikke give den mindste oplysning om email, telefonnummer, personnummer osv.

"Sådan spotter du et opkald med et fuptilbud".

Her er nogle gode råd til at undgå at blive snydt af de it-kriminelle!

https://www.aeldresagen.dk/viden-og-raadgivning/hverdagsliv/sikkerhed-paa-nettet/saadan-spotter-du-et-opkald-med-et-fuptilbud



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

sms svindel! Empty Sv: sms svindel!

Indlæg af Admin Fre 13 Jan 2023, 10:25

Radikal skrev:
Daniella skrev:Jeg har lige afvist en bedrager, som vil have mit telefonnummer. Det er en konkurrence, påstår hun.                                             Vi skal virkelig være årvågne og ikke give den mindste oplysning om email, telefonnummer, personnummer osv.

Vi i De Radikale mener at man tit bliver ringet op af numre, som man slet ikke kender noget som helst til. Jeg er flere gange blevet ringet op af sådanne telefonnumre som jeg ikke kender, og svindlerne vil så have at man ringer tilbage til dette nummer. Jeg ved så ikke om der sidder en anden i den anden ende af ledningen, hvis man prøver at ringe nummeret op, da jeg ikke har afprøvet det endnu. Jeg lægger bare telefonen på og sletter opkaldet bagefter. Jeg har også hørt, at hvis man ringer dem op, så kan opkaldet blive omstillet til langbortistand, hvorefter man komme til at betale dyr telefonregning. Om dette passer ved jeg ikke, for hvad får de kriminelle da ud af dette? Shocked Very Happy

Ja det er rigtigt og det kaldes "Wangiri-svindel"!

"Svindlen foregår ved, at et udenlandsk nummer ringer dig op meget kort og lægger på igen, før du når at svare. Ringer du tilbage, bliver du typisk forbundet til en telefonsvarer i udlandet, som trækker en meget høj minutpris. Du kan undgå denne type svindel, hvis du lader være med at ringe tilbage til udenlandske numre, du ikke kender."

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/fupopkald-undga-at-blive-snydt

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

sms svindel! Empty Sv: sms svindel!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum