FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 12:15 af Stærke Andreas

» Første muslimske borgmester.
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 12:14 af ak31

» Sloppy Joe!
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 11:41 af Nationalpigen

» Taylor Swift?
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 11:34 af Nationalpigen

» Maj kulde gør laderne fulde?
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» It svindel på Nettet?
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Dit mailprogram.? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin


Dit mailprogram.?

3 deltagere

Go down

Dit mailprogram.? Empty Dit mailprogram.?

Indlæg af Jakob Lør 24 Dec 2022, 09:16

Hvilket program bruger du til at holde styr på dine mails.?

Har du overvejet at udskifte det.?


Jeg har den sidste tid forsøgt lidt på at flytte en maildatabase fra Outlook Express (Windows) til Thunderbird (Linux).
Det er ikke så nemt, som jeg troede, og som linuxbruger er jeg selvfølgelig tilbøjelig til at give Linux skylden for det.
Og som man måske har opdaget, så står jeg ikke tilbage for at brokke mig, når noget ikke er brugervenligt ... #¤%#¤.!

Det handler om en windowsmaskine, som ikke er min, og den bruges til seriøse formål, så jeg vil helst ikke installere noget på den.
Men omsider fik jeg den geniale idé (syntes jeg selv), at jeg kunne flytte databasen over på en anden windowsmaskine, som jeg frit kan eksperimentere med.
Det er en manøvre, som ville være pære let i Linux med Thunderbird.
Men i Windows.... Hohohohooo.... siger Julemanden... der fik du nok en kæmpe julegave, så du kan brokke dig 100 gange mere over Windows end Linux.!
Ja, jeg siger mange tak... hoho.... men hmmm...  santa  Rolling Eyes

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Admin Lør 24 Dec 2022, 10:11

Jakob skrev:Hvilket program bruger du til at holde styr på dine mails.?

Har du overvejet at udskifte det.?


Jeg har den sidste tid forsøgt lidt på at flytte en maildatabase fra Outlook Express (Windows) til Thunderbird (Linux).
Det er ikke så nemt, som jeg troede, og som linuxbruger er jeg selvfølgelig tilbøjelig til at give Linux skylden for det.
Og som man måske har opdaget, så står jeg ikke tilbage for at brokke mig, når noget ikke er brugervenligt ... #¤%#¤.!

Det handler om en windowsmaskine, som ikke er min, og den bruges til seriøse formål, så jeg vil helst ikke installere noget på den.
Men omsider fik jeg den geniale idé (syntes jeg selv), at jeg kunne flytte databasen over på en anden windowsmaskine, som jeg frit kan eksperimentere med.
Det er en manøvre, som ville være pære let i Linux med Thunderbird.
Men i Windows.... Hohohohooo.... siger Julemanden... der fik du nok en kæmpe julegave, så du kan brokke dig 100 gange mere over Windows end Linux.!
Ja, jeg siger mange tak... hoho.... men hmmm...  santa  Rolling Eyes

Jeg bruger YouSee mail og en Gmail fra Google!

Jeg har ingen planer om at udskifte noget som virker perfekt! Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Jakob Lør 24 Dec 2022, 12:06

Admin skrev:
Jeg bruger YouSee mail og en Gmail fra Google!

Jeg har ingen planer om at udskifte noget som virker perfekt! Wink Very Happy

Du gemmer nok ikke dine mails i en lokal database, som du har haft behov for at flytte til en anden maskine.?

Min klient mener, at mails er private, og derfor bryder hun sig ikke om, at alle hendes mails skal ligge og flyde rundt på en server på internettet.
Det kan dog blive vejen frem for at få dem flyttet.
Først at lade Outlook kopiere alle mails fra den lokale database op til en mailadresse på en server, hvorfra Thunderbird så kan kopiere dem ned igen til den anden maskine. Det overvejer jeg at forsøge, men der vil måske være nogle begrænsninger, som gør det meget bøvlet, og i mine øjne er det en Windows fallit af de helt store.
Hun har i forvejen også en skræmmende dygtig support til Windows, mens min support til Linux er meget begrænset, så det klogeste vil nok være, at jeg helt undlader at klinke noget.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Radikal Lør 24 Dec 2022, 15:59

Jakob skrev:
Admin skrev:
Jeg bruger YouSee mail og en Gmail fra Google!

Jeg har ingen planer om at udskifte noget som virker perfekt! Wink Very Happy

Du gemmer nok ikke dine mails i en lokal database, som du har haft behov for at flytte til en anden maskine.?

Min klient mener, at mails er private, og derfor bryder hun sig ikke om, at alle hendes mails skal ligge og flyde rundt på en server på internettet.
Det kan dog blive vejen frem for at få dem flyttet.
Først at lade Outlook kopiere alle mails fra den lokale database op til en mailadresse på en server, hvorfra Thunderbird så kan kopiere dem ned igen til den anden maskine. Det overvejer jeg at forsøge, men der vil måske være nogle begrænsninger, som gør det meget bøvlet, og i mine øjne er det en Windows fallit af de helt store.
Hun har i forvejen også en skræmmende dygtig support til Windows, mens min support til Linux er meget begrænset, så det klogeste vil nok være, at jeg helt undlader at klinke noget.

Vi i De radikale mener, at gmail er noget af det bedste. Jeg bruger også gmail, og der er aldrig noget i vejen med det. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Jakob Lør 24 Dec 2022, 20:17

Det er godt med en lille skarp juleaften, og måske også et nip af en stærkt krydret portvin, hvis man tør... shhhh... cyclops

Det er lidt sjovt med maildatabaser. Enhver har altid i egne øjne det fedeste program og anbefaler det til andre, indtil de får problemer.
Jeg mener, at man skal bruge et mailprogram i mange år uden problemer, før man så småt er kompetent til at udtale sig om kvaliteten.
Og selv efter mange år er man naiv, hvis man ikke har et meget sikkert backupsystem.
Til kapitlet om sikkerhed må også høre en risikovurdering med hensyn til overvågning og indbrud.
Og så bliver det lidt sjovt igen, fordi det ofte er to delvist modsat rettede vektorer.
Hvor godt er gmail sikret imod overvågning og indbrud.?
Min tillid er under nulpunktet på det område.
Men det er selvfølgelig nemt at få en god datasikkerhed til sine mails, hvis man blot gør dem offentlige.  cheers

Jeg tror efterhånden, at de fleste danskere har opgivet kampen imod totalovervågning uden at forstå konsekvenserne.

Uhhh... der kom vist nog  sjilli i den bortvin... shhhh...  santa drunken

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Gæst Lør 24 Dec 2022, 23:56

Gmail er det bedste man kan bruge.
Med gmail kan man tilgå sine mails uanset hvilket styresystem man bruger (mac, Linux, Windows.)

Og bruger man tofaktor som sikkerhed så får de svært ved at komme til dine mails, for så skal de have din mobil for at komme ind til dine mails. Smile

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Admin Søn 25 Dec 2022, 10:16

Me skrev:Gmail er det bedste man kan bruge.
Med gmail kan man tilgå sine mails uanset hvilket styresystem man bruger (mac, Linux, Windows.)

Og bruger man tofaktor som sikkerhed så får de svært ved at komme til dine mails, for så skal de have din mobil for at komme ind til dine mails. Smile

Jeg er enig i at Gmail er det bedste man kan bruge!

Jeg havde dog problemer forleden dag med at sende en mail til flere modtagere på en gang via min YouSee mail, men så sendte jeg det samme over min Gmail og så var det hul igennem-he-he! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Jakob Søn 25 Dec 2022, 22:14

Hrmpf... scratch
Jeg kan ikke finde gmail i min programhåndtering, så jeg er umiddelbart ikke enig i, at gmail er det bedste mailprogram.
Men det ser ud til, at Thunderbird kan støvsuge gmail for mails sådan, som man må kunne forvente det af et rigtigt mailprogram i samarbejde med en web-mail.
Hotmail og yahoo er vist også begge kompatible web-mails med Thunderbird.
Jeg ved ikke, om iOS er bange for en Tordenfugl i deres sky, men der oplever jeg det som mere vanskeligt at få adgang. Mon Me mener noget om det.? Cool

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Gæst Man 26 Dec 2022, 11:42

Jeg har kun et enkelt svar til dette.
Klik på dette link og der har du gmail.

www.google.dk

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Jakob Tors 29 Dec 2022, 12:53

Thunderbird er forberedt til det, den skal bare have fat i den rigtige nøgle til icloud, den fine lamme sky.
Men jeg døjer med at finde den på Ipad'en.
Siri bliver tavs som graven, når jeg spørger hende.
Så er spørgsmålet, hvordan jeg kommer videre. Jeg må nok true hende med at kilde hende under tæerne.
Det må være et pinligt Ipad kompatibilitetsproblem, som de må se at få løst.
Det er selveste Mozilla, de spøger med.
Hvad skal man med en Iphone, hvis Mozilla Thunderbird ikke må læse dens mails??.. *suk* ..dumpet...

Hvis man ikke er fuldblodsgooglesøgemaskinelemming i overvågningssamfundet, så er her noget 'andet' at søge med:

https://duckduckgo.com

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Admin Tors 29 Dec 2022, 15:13

Me skrev:Jeg har kun et enkelt svar til dette.
Klik på dette link og der har du gmail.

www.google.dk

Jeg har dog også en Stofa mail, fordi vi har fået Stofa internet i min privatbolig, fordi vi skippede YouSee bredbånd gennem ledninger!

Men jeg synes stadig at min Google mail er den bedste!

I mit sommerhus har jeg YouSee internet gennem luften og mail konto fra dem!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Gæst Tors 29 Dec 2022, 16:28

jeg tror at ham her kan løse problemet.
Dit mailprogram.? ZreaAEM

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Dit mailprogram.? Empty Sv: Dit mailprogram.?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum