FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Maj kulde gør laderne fulde?
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 11:18 af ak31

» Taylor Swift?
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 11:18 af Gæst

» Så du pinsesolen danse?
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 11:17 af Nationalpigen

» Svære opgaver!
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 11:08 af ak31

» Første muslimske borgmester.
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 10:57 af Radikal

» Sloppy Joe!
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 10:09 af Radikal

» It svindel på Nettet?
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 10:01 af Radikal

» Kevin Magnussen altid nummer sidst?
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 08:43 af Admin

» I Dreamed There Was No War (Guitar instrumental)
Overvejer du at prøve Linux.? EmptyIdag kl. 08:12 af Admin


Overvejer du at prøve Linux.?

3 deltagere

Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af Jakob Tors 19 Jan 2023, 14:58

Hvis du overvejer at prøve Linux, så har jeg en anbefaling:

Vent med at investere og installere, indtil du har testet supporten!

Tilmed dig flere forskellige linuxfora for at få disse spørgsmål besvaret:

-Hvordan er proceduren for bandlysning i dette forum.?

-Hvor mange er indtil videre blevet bandlyst.?

-Hvor kan man se begrundelserne, og at proceduren blev fulgt korrekt.?

-Hvor kan man få de bandlyste i tale, så de kan verificere forløbet.?


Det burde være ganske ligetil. Du hjælper jo blot med at få klarlagt de reelle vilkår, som du og alle andre brugere er underlagt.
Man kan mene, at det burde være en selvfølge, men desværre er det ikke altid så simpelt.
Jo mere beskidt mel, der er i posen, og jo flere skjulte fejl, der gennem tiden er begået, jo mere problematisk vil det typisk blive.
Og bliver det meget problematisk, så kan du nok godt regne ud, at du befinder dig i et utrygt miljø, hvor det moralske kompas er ustabilt. Næste gang er det måske dig, der bliver dolket i ryggen og på et kritisk tidspunkt mister din support. Måske blot fordi en moderator er lidt irritabel en dag og får lyst til at udøve sin magt.

Hvis du ikke selv har mod til at teste et supportforum på den måde, så kender du måske en windowsbruger, som ikke vil lege med Linux, og som gerne vil gøre det for dig.

Jeg håber, at mange gør det og kommer tilbage hertil for at fortælle om, hvordan det går. Smile

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Sv: Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af Gæst Tors 19 Jan 2023, 23:21

Overvejer du at prøve Linux.? Troll10

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Sv: Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af ak31 Fre 20 Jan 2023, 07:38

Jakob skrev:Hvis du overvejer at prøve Linux, så har jeg en anbefaling:

Vent med at investere og installere, indtil du har testet supporten!

Tilmed dig flere forskellige linuxfora for at få disse spørgsmål besvaret:

-Hvordan er proceduren for bandlysning i dette forum.?

-Hvor mange er indtil videre blevet bandlyst.?

-Hvor kan man se begrundelserne, og at proceduren blev fulgt korrekt.?

-Hvor kan man få de bandlyste i tale, så de kan verificere forløbet.?


Det burde være ganske ligetil. Du hjælper jo blot med at få klarlagt de reelle vilkår, som du og alle andre brugere er underlagt.
Man kan mene, at det burde være en selvfølge, men desværre er det ikke altid så simpelt.
Jo mere beskidt mel, der er i posen, og jo flere skjulte fejl, der gennem tiden er begået, jo mere problematisk vil det typisk blive.
Og bliver det meget problematisk, så kan du nok godt regne ud, at du befinder dig i et utrygt miljø, hvor det moralske kompas er ustabilt. Næste gang er det måske dig, der bliver dolket i ryggen og på et kritisk tidspunkt mister din support. Måske blot fordi en moderator er lidt irritabel en dag og får lyst til at udøve sin magt.

Hvis du ikke selv har mod til at teste et supportforum på den måde, så kender du måske en windowsbruger, som ikke vil lege med Linux, og som gerne vil gøre det for dig.

Jeg håber, at mange gør det og kommer tilbage hertil for at fortælle om, hvordan det går. Smile

Nej det gør jeg ikke.

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1564
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Sv: Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af Jakob Fre 20 Jan 2023, 15:22

Det bliver måske desværre mest de unge selv, der må slås med det.
Men nogle få ansvarlige forældre vil nok også finde det relevant, hvis deres barn gerne vil prøve Linux.

Før de investerer i hardware, og deres barn bruger flere hundrede timer på et muligt livsvarigt projekt, så vil nogle fornuftige forældre måske nok godt lige tjekke, hvad det er for en 'bande', deres barn samtidigt går ind i.

Jeg kan kun anbefale de forskellige supportfora, at de ser at få orden på deres historik, så de kan dokumentere, at de har orden i sagerne og ikke begår grov mobning.

Belært af erfaring, så vil jeg sige, at man desværre ikke får meget ud af at læse reglerne eller se på debatten. Det er praksis i en kritisk stund, der tæller, og den er ikke altid synlig.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Sv: Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af Jakob Ons 01 Mar 2023, 13:04

Det har taget nogle år, men jeg må sige, at min tålmodighed med lumske supportadministratorer er brugt op.  Neutral

Den skade, som de påfører brugerne og Linux med permanente bandlysninger udenfor reglerne kan slet ikke opvejes af den hjælp de giver.
Det er som at hjælpe med en opvask. Man kan normalt ikke slå mange glas i stykker, før man i stedet bliver bedt om at vaske gryder eller grave have.
Og jeg mener faktisk, at flere administratorer skader nogle brugere så alvorligt, at de ville være til langt mere gavn for Linux, hvis de i stedet graver haver.

Jamen, hvordan kan de straffes. Når man først er bandlyst og sat på ignore, så er ballet jo forbi.

Nej, hvis man har bare en nogenlunde god sag, så mener jeg, at man har en PLIGT til at gå videre til flere forskellige medier og fortælle om det, så andre bliver advaret om den odiøse administration.
Som man måske har set her på siden, så bør man være forberedt på, at det er op ad bakke, fordi andre uvildige forumbrugere typisk pr. fordomme går ud fra, at fejlen ligger hos brugeren og ingen andre steder. Så det kan være en ganske sur pligt, men jeg mener, at det er vigtigt, at alle administratorer lærer, at de ikke kan være sikre på, at de undgår frustrerende ord fra en bruger, hvis de bare bandlyser vedkommende.

Det næste skridt har jeg tøvet med i nogle år, og misbrug det ikke. Men den psykopatiske ignorance, som man kan opleve fra administrationen, når man er udstødt af en linuxsekt, vil jeg endvidere foreslå, at man forsøger at bryde via sponsorerne.
Hvis administrationen ikke vil svare, så spørg dens sponsorer. Er det et dansk supportforum for en distro, og kan du ikke finde deres sponsorer, så spørg blot sponsorerne for den internationale support. Når supportadministrationen ikke har mere kostbar tid at spilde på at diskutere med et nul som dig, så har deres sponsorer måske.
I de fleste tilfælde tror jeg, at sponsorerne vil give bedre og mere venlige svar, end man får fra en administration, der er kommet ud, hvor den ikke kan bunde. Ellers kan det næste skridt evt. blive at spørge deres kunder, om de vil spørge sponser, om han vil spørge 'sekten'.


Et andet godt råd til alle linuxbrugere både nye og gamle må være i god tid at spille på flere heste. Tilmeld dig supportfora mange steder i udlandet med forskellige brugernavne, så du har flere muligheder for at få support, hvis du kommer i nød.
Det er bedre at forebygge end at helbrede.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Sv: Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af Radikal Ons 01 Mar 2023, 15:22

Jakob skrev:Det har taget nogle år, men jeg må sige, at min tålmodighed med lumske supportadministratorer er brugt op.  Neutral

Den skade, som de påfører brugerne og Linux med permanente bandlysninger udenfor reglerne kan slet ikke opvejes af den hjælp de giver.
Det er som at hjælpe med en opvask. Man kan normalt ikke slå mange glas i stykker, før man i stedet bliver bedt om at vaske gryder eller grave have.
Og jeg mener faktisk, at flere administratorer skader nogle brugere så alvorligt, at de ville være til langt mere gavn for Linux, hvis de i stedet graver haver.

Jamen, hvordan kan de straffes. Når man først er bandlyst og sat på ignore, så er ballet jo forbi.

Nej, hvis man har bare en nogenlunde god sag, så mener jeg, at man har en PLIGT til at gå videre til flere forskellige medier og fortælle om det, så andre bliver advaret om den odiøse administration.
Som man måske har set her på siden, så bør man være forberedt på, at det er op ad bakke, fordi andre uvildige forumbrugere typisk pr. fordomme går ud fra, at fejlen ligger hos brugeren og ingen andre steder. Så det kan være en ganske sur pligt, men jeg mener, at det er vigtigt, at alle administratorer lærer, at de ikke kan være sikre på, at de undgår frustrerende ord fra en bruger, hvis de bare bandlyser vedkommende.

Det næste skridt har jeg tøvet med i nogle år, og misbrug det ikke. Men den psykopatiske ignorance, som man kan opleve fra administrationen, når man er udstødt af en linuxsekt, vil jeg endvidere foreslå, at man forsøger at bryde via sponsorerne.
Hvis administrationen ikke vil svare, så spørg dens sponsorer. Er det et dansk supportforum for en distro, og kan du ikke finde deres sponsorer, så spørg blot sponsorerne for den internationale support. Når supportadministrationen ikke har mere kostbar tid at spilde på at diskutere med et nul som dig, så har deres sponsorer måske.
I de fleste tilfælde tror jeg, at sponsorerne vil give bedre og mere venlige svar, end man får fra en administration, der er kommet ud, hvor den ikke kan bunde. Ellers kan det næste skridt evt. blive at spørge deres kunder, om de vil spørge sponser, om han vil spørge 'sekten'.


Et andet godt råd til alle linuxbrugere både nye og gamle må være i god tid at spille på flere heste. Tilmeld dig supportfora mange steder i udlandet med forskellige brugernavne, så du har flere muligheder for at få support, hvis du kommer i nød.
Det er bedre at forebygge end at helbrede.

Vi i De Radikale mener, at vi for det første ikke har en skid forstand på det vanvittige svære Linux. Og for det andet, at hvis du bliver bandlyst på de forums, er det vel fordi at de ikke kan holde alle dine åndsvage spørgsmål ud i en uendelig om det samme, som du lige har fået svar på i de forums. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1724
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Overvejer du at prøve Linux.? Empty Sv: Overvejer du at prøve Linux.?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum