FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» EM i fodbold!
EM i fodbold! EmptyIgår kl. 23:50 af Jojo

» Svære opgaver!
EM i fodbold! EmptyIgår kl. 20:29 af Jojo

» EU har stækket kampen mod illegal arbejdskraft
EM i fodbold! EmptyIgår kl. 14:38 af Jojo

» USA er i besiddelse af Ufoer!
EM i fodbold! EmptyIgår kl. 13:59 af Jojo

» Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig
EM i fodbold! EmptyIgår kl. 11:03 af Jojo

» Vores mand i Amerika
EM i fodbold! EmptyIgår kl. 10:11 af Radikal

» Må man ikke kritisere Disney mere?
EM i fodbold! EmptyOns 19 Jun 2024, 17:22 af Jojo

»  Linux Mint problem?
EM i fodbold! EmptyOns 19 Jun 2024, 10:21 af Radikal

» Bruce den almægtige!
EM i fodbold! EmptyOns 19 Jun 2024, 07:51 af Admin


EM i fodbold!

5 deltagere

Go down

EM i fodbold! Empty EM i fodbold!

Indlæg af Admin Fre 14 Jun 2024, 16:25

EM i fodbold i Tyskland begynder i dag!

Kl. 21 i aften starter Tyskland mod Skotland i åbningskampen!

https://www.google.dk/search?q=em&sca_esv=7aa4c9402acc2dc6&sxsrf=ADLYWILtAlSrDLSHN-RErfHwevxcv_nbVw%3A1718374772983&source=hp&ei=dFFsZuGdOdLLwPAP373boA4&iflsig=AL9hbdgAAAAAZmxfhGErQXgiP2IKTK-iko-rpIbiKsoa&udm=&gs_ssp=eJzj4tTP1TcwzDE0KDNg9GJKzQUAHvUD0g&oq=EM&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IgJFTSoCCAEyCxAAGIAEGLEDGIMBMhEQLhiABBixAxiDARjUAhiKBTIOEAAYgAQYsQMYgwEYigUyDhAAGIAEGLEDGIMBGIoFMgsQABiABBixAxiDATIOEAAYgAQYsQMYgwEYigUyDhAAGIAEGLEDGIMBGIoFMg4QABiABBixAxiDARiKBTIOEAAYgAQYsQMYgwEYigUyDhAAGIAEGLEDGIMBGIoFSOMuUABYpARwAXgAkAEAmAFnoAHOAaoBAzAuMrgBAcgBAPgBAZgCA6AC6QHCAgoQIxiABBgnGIoFwgIEECMYJ8ICDhAuGIAEGLEDGNEDGMcBmAMAkgcDMS4yoAfeEw&sclient=gws-wiz

Damsgaard med vovet Danmark-forudsigelse:

https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-06-14-damsgaard-med-vovet-danmark-forudsigelse

"England og Frankrig er favoritterne til EM 2024 ifølge landsholdslejren, mens de også tror på egne evner.

Hvem står på toppen af europafodbold-isbjerget, når EM i herrefodbold 2024 er færdigspillet den 14. juli?

Forud for turneringen er Frankrig og England de nok to største favoritter til at vinde ifølge flere eksperter.

De forsvarende mestre fra Italien kunne være et tredje bud, mens Portugal, Spanien og Tyskland også kan komme med i favoritpuljen."

Hvem tror du vinder denne gang?

Jeg tipper på Tyskland på egen bane!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9749
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Johannes Fre 14 Jun 2024, 17:25

Jeg tipper på Danmark denne gang. Det er længe siden vi vandt sidst, så det må være vores tur nu. Very Happy

Johannes
Gæst


Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af 5D Fre 14 Jun 2024, 18:27

Først og fremmest er EM ikke helt hvad det var engang. Der er hele 24 hold med, hvilket efter min mening har udvandet EM-Slutrunden en del, når ca. halvdelen af alle Europa´s landshold deltager. Da Danmark vandt i 1992 var der kun 8 hold med og op efterfølgende udvidede man til 16 hold i 1996 og fremefter. Men med 24 hold i 2024 mener jeg, at der er kommet for mange svage hold med og det gør, at de indledende kampe godt kan blive lidt langtrukne at følge med i. Det bliver sådan set først rigtigt spændende fra og med ottendedelsfinalerne.

Hele 16 af de 24 hold går videre til næste runde. Nemlig nr. 1 og 2 fra hver af de seks fire-holds-grupper plus de fire bedste af de seks hold, der bliver nr. 3 i grupperne.

Lad mig prøve at forudse stillingen i de seks indledende grupper. Jeg tipper, at de ender sådan her:

GRUPPE A
1. TYSKLAND
2. SCHWEIZ
3. UNGARN
4. SKOTLAND

GRUPPE B
1. SPANIEN
2. KROATIEN
3. ITALIEN
4. ALBANIEN

GRUPPE C
1. ENGLAND
2. SERBIEN
3. DANMARK
4. SLOVENIEN

GRUPPE D
1. FRANKRIG
2. HOLLAND
3. POLEN
4. ØSTRIG

GRUPPE E
1. BELGIEN
2. RUMÆNIEN
3. SLOVAKIET
4. UKRAINE

GRUPPE F
1. PORTUGAL
2. TYRKIET
3. TJEKKIET
4. GEORGIEN

Hvem de fire bedste tre´ere så bliver, er svært at sige. Men nr. 1 og 2 går helt sikkert videre. Danmark´s nøglekamp er nok den første på søndag mod Slovenien. Vinder vi dén kamp, er vi næsten sikre på mindst 3. pladsen og så har vi i hvert fald chancen for at kvalificere os som én af de fire 3´ere. Hvis vi ikke slår Slovenien, bliver det svært, for så er vi tvungne til at få 3-4 points mod England og Serbien, der på papiret er stærkere end slovenerne.

Min rangorden i forhold til, hvem der kan vinde EM, er som følger:

1. FRANKRIG - de er klare favoritter. Mand for mand er Frankrig det klart bedste hold, mener jeg.
2. SPANIEN - det er ikke samme superhold som for nogle år siden, men de er stadig så velspillende, at de sagtens kan gå i finalen.
3. PORTUGAL - et godt hold, anført af den aldrende 39 årige Ronaldo, der dog stadig kan. Jeg har dem som outsidere.
4. TYSKLAND - de har spillet forfærdeligt i lang tid, men på det sidste har der dog været lidt fremskridt. Hjemmebanen giver dem en stor fordel.
5. ENGLAND - de vinder aldrig, men er gode nok til måske en semifinale.
6. BELGIEN - at aldrende hold, men dog stadig stærke.
7. HOLLAND - mange dygtige spillere, men de mangler lige det sidste.
8. KROATIEN - også et gammelt hold, men stadig med dygtige individualister.

- Det er de otte hold, jeg tror kan spille med om sejren. De øvrige hold mener jeg ikke er gode nok. Heller ikke Italien, som nogle nævner. De er blevet meget ringere siden de vandt EM sidst. De har mistet deres forsvarsakse i Bonucci-Chiellini, der begge er stoppet og afløserne er slet ikke lige så gode. Midtbanen er heller ikke særligt god og angriberne er en skygge af de angribere, Italien havde før i tiden. Italien kan MAKS nå en kvartfinale, tror jeg.

Danmark har på papiret et godt hold.  Men det kører ikke rigtigt under Hjulmand. Det virker som om, at træneren er for gode venner med især Christian Eriksen og Simon Kjær samt Kasper Schmeichel og det tror jeg skaber nogle ubalancer på holdet, at han er så gode venner med de tre og derfor giver dem særbehandling. Jeg synes, at han burde lade de yngre kræfter komme til. Ingen af de tre nævnte er efter min mening gode nok til startopstillingen længere. De er ganske enkelt blevet for langsomme.

5D

Antal indlæg : 43
Join date : 06/12/22

Jojo og Oliver synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Oliver Fre 14 Jun 2024, 18:45

5D skrev:Først og fremmest er EM ikke helt hvad det var engang. Der er hele 24 hold med, hvilket efter min mening har udvandet EM-Slutrunden en del, når ca. halvdelen af alle Europa´s landshold deltager. Da Danmark vandt i 1992 var der kun 8 hold med og op efterfølgende udvidede man til 16 hold i 1996 og fremefter. Men med 24 hold i 2024 mener jeg, at der er kommet for mange svage hold med og det gør, at de indledende kampe godt kan blive lidt langtrukne at følge med i. Det bliver sådan set først rigtigt spændende fra og med ottendedelsfinalerne.

Hele 16 af de 24 hold går videre til næste runde. Nemlig nr. 1 og 2 fra hver af de seks fire-holds-grupper plus de fire bedste af de seks hold, der bliver nr. 3 i grupperne.

Lad mig prøve at forudse stillingen i de seks indledende grupper. Jeg tipper, at de ender sådan her:

GRUPPE A
1. TYSKLAND
2. SCHWEIZ
3. UNGARN
4. SKOTLAND

GRUPPE B
1. SPANIEN
2. KROATIEN
3. ITALIEN
4. ALBANIEN

GRUPPE C
1. ENGLAND
2. SERBIEN
3. DANMARK
4. SLOVENIEN

GRUPPE D
1. FRANKRIG
2. HOLLAND
3. POLEN
4. ØSTRIG

GRUPPE E
1. BELGIEN
2. RUMÆNIEN
3. SLOVAKIET
4. UKRAINE

GRUPPE F
1. PORTUGAL
2. TYRKIET
3. TJEKKIET
4. GEORGIEN

Hvem de fire bedste tre´ere så bliver, er svært at sige. Men nr. 1 og 2 går helt sikkert videre. Danmark´s nøglekamp er nok den første på søndag mod Slovenien. Vinder vi dén kamp, er vi næsten sikre på mindst 3. pladsen og så har vi i hvert fald chancen for at kvalificere os som én af de fire 3´ere. Hvis vi ikke slår Slovenien, bliver det svært, for så er vi tvungne til at få 3-4 points mod England og Serbien, der på papiret er stærkere end slovenerne.

Min rangorden i forhold til, hvem der kan vinde EM, er som følger:

1. FRANKRIG - de er klare favoritter. Mand for mand er Frankrig det klart bedste hold, mener jeg.
2. SPANIEN - det er ikke samme superhold som for nogle år siden, men de er stadig så velspillende, at de sagtens kan gå i finalen.
3. PORTUGAL - et godt hold, anført af den aldrende 39 årige Ronaldo, der dog stadig kan. Jeg har dem som outsidere.
4. TYSKLAND - de har spillet forfærdeligt i lang tid, men på det sidste har der dog været lidt fremskridt. Hjemmebanen giver dem en stor fordel.
5. ENGLAND - de vinder aldrig, men er gode nok til måske en semifinale.
6. BELGIEN - at aldrende hold, men dog stadig stærke.
7. HOLLAND - mange dygtige spillere, men de mangler lige det sidste.
8. KROATIEN - også et gammelt hold, men stadig med dygtige individualister.

- Det er de otte hold, jeg tror kan spille med om sejren. De øvrige hold mener jeg ikke er gode nok. Heller ikke Italien, som nogle nævner. De er blevet meget ringere siden de vandt EM sidst. De har mistet deres forsvarsakse i Bonucci-Chiellini, der begge er stoppet og afløserne er slet ikke lige så gode. Midtbanen er heller ikke særligt god og angriberne er en skygge af de angribere, Italien havde før i tiden. Italien kan MAKS nå en kvartfinale, tror jeg.

Danmark har på papiret et godt hold.  Men det kører ikke rigtigt under Hjulmand. Det virker som om, at træneren er for gode venner med især Christian Eriksen og Simon Kjær samt Kasper Schmeichel og det tror jeg skaber nogle ubalancer på holdet, at han er så gode venner med de tre og derfor giver dem særbehandling. Jeg synes, at han burde lade de yngre kræfter komme til. Ingen af de tre nævnte er efter min mening gode nok til startopstillingen længere. De er ganske enkelt blevet for langsomme.

Mange tak for denne gode analyse af muligheder. Da jeg er englænder dog bosiddende i Danmark med min danske kone, holder jeg selvfølgelig med England som en klar favorit. Jeg tror at England mindst kommer i en semifinale som du også nævner. Jeg vil ikke udelukke, at de kan nå en finale kamp om guldet. Jeg tror ikke på Tyskland i en finale, men Frankrig i finalen kan det godt blive. Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 37
Join date : 12/06/24

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af 5D Fre 14 Jun 2024, 22:03

Oliver skrev:

Mange tak for denne gode analyse af muligheder. Da jeg er englænder dog bosiddende i Danmark med min danske kone, holder jeg selvfølgelig med England som en klar favorit. Jeg tror at England mindst kommer i en semifinale som du også nævner. Jeg vil ikke udelukke, at de kan nå en finale kamp om guldet. Jeg tror ikke på Tyskland i en finale, men Frankrig i finalen kan det godt blive. Very Happy

Der er ingen tvivl om, at England på papiret har en af de stærkeste trupper og derfor også er medaljekandidat.

Blot har England efterhånden et kompleks. De KAN bare ikke vinde guld! De har intet vundet siden 1966 og det virker som en ubrydelig ond cirkel for dem.

Sidste gang var de dog i finalen ved EM, hvor de tabte på straffe til Italien. Så der ingen tvivl om, at de kommer tættere på. Og måske lykkes det en dag for dem at hente guldet hjem.

Jeg tror bare ikke helt på, at de går hele vejen. Ikke så meget fordi de ikke har holdet til det rent teknisk, men mere fordi jeg tror der er noget mentalt, der bremser dem.

Men det kunne helt sikkert være fedt for dem, hvis det endelig lykkes for dem at vinde en guldmedalje...

I mellemtiden kan jeg se, at Tyskland fører 3-0 over Skotland efter en flot første halvleg. Skotland er dog ikke nogen hård konkurrent, så det er lidt på en billig baggrund. Men tyskerne har vist fine takter i denne kamp indtil videre og kan de fortsætte ad DET spor, så kan de også komme langt. Selvom jeg heller ikke tror på, at tyskerne vinder. Jeg mener, at de helt enkelt mangler den sidste klasse. De har bare ikke de absolutte topspillere, som de havde for nogle år siden. Men som sagt kan hjemmebanen godt bringe dem langt. Måske til en semifinale.

5D

Antal indlæg : 43
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Oliver Lør 15 Jun 2024, 09:59

5D skrev:
Oliver skrev:

Mange tak for denne gode analyse af muligheder. Da jeg er englænder dog bosiddende i Danmark med min danske kone, holder jeg selvfølgelig med England som en klar favorit. Jeg tror at England mindst kommer i en semifinale som du også nævner. Jeg vil ikke udelukke, at de kan nå en finale kamp om guldet. Jeg tror ikke på Tyskland i en finale, men Frankrig i finalen kan det godt blive. Very Happy

Der er ingen tvivl om, at England på papiret har en af de stærkeste trupper og derfor også er medaljekandidat.

Blot har England efterhånden et kompleks. De KAN bare ikke vinde guld! De har intet vundet siden 1966 og det virker som en ubrydelig ond cirkel for dem.

Sidste gang var de dog i finalen ved EM, hvor de tabte på straffe til Italien. Så der ingen tvivl om, at de kommer tættere på. Og måske lykkes det en dag for dem at hente guldet hjem.

Jeg tror bare ikke helt på, at de går hele vejen. Ikke så meget fordi de ikke har holdet til det rent teknisk, men mere fordi jeg tror der er noget mentalt, der bremser dem.

Men det kunne helt sikkert være fedt for dem, hvis det endelig lykkes for dem at vinde en guldmedalje...

I mellemtiden kan jeg se, at Tyskland fører 3-0 over Skotland efter en flot første halvleg. Skotland er dog ikke nogen hård konkurrent, så det er lidt på en billig baggrund. Men tyskerne har vist fine takter i denne kamp indtil videre og kan de fortsætte ad DET spor, så kan de også komme langt. Selvom jeg heller ikke tror på, at tyskerne vinder. Jeg mener, at de helt enkelt mangler den sidste klasse. De har bare ikke de absolutte topspillere, som de havde for nogle år siden. Men som sagt kan hjemmebanen godt bringe dem langt. Måske til en semifinale.

Tyskland vandt 5-1 over Skotland, så de har selvtilliden i orden. I dag møder Danmark Slovenien. Danmark og Slovenien er ikke blandt de nationer, der har stået over for hinanden flest gange. Faktisk har Danmark og Slovenien blot spillet fire kampe imod hinanden gennem historien – to gange i betydende kampe og to gange i træningskampe. 6.2.2008: Slovenien-Danmark 1-2 (testkamp) 25.4.2001: Danmark-Slovenien 3-0 (testkamp)
30.4.1997: Danmark-Slovenien 4-0 (VM-kvalifikation) 1.9.1996: Slovenien-Danmark 0-2 (VM-kvalifikation)
Danmark har altså vunder hver gang, så det bliver nok til sejr igen? Smile
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 37
Join date : 12/06/24

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Lør 15 Jun 2024, 16:17

5D
Fin analyse og jeg er for det meste enig, dog ser jeg Ukraine og Slovakiet over Rumenien.
Tyskland og Schweiz er næsten allerede videre
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Oliver Lør 15 Jun 2024, 16:44

Jojo skrev:5D
Fin analyse og jeg er for det meste enig, dog ser jeg Ukraine og Slovakiet over Rumenien.
Tyskland og Schweiz er næsten allerede videre

Nå - det var så først i morgen søndag at Danmark skal kæmpe. Ellers er det nok de sædvanlige store fodbold nationer som til sidst skal kæmpe om guldet. Et godt bud denne gang er måske Frankrig, selv om jeg håber på England langt om længe.Smile
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 37
Join date : 12/06/24

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Radikal Søn 16 Jun 2024, 14:38

Vi i De Radikale mener, at vi slet ikke kan føle os sikre på en sejr i aften. Slovenien er faktisk et ret godt hold med gode spillere.
"Klokken 18.00 er det danskernes tur til at forsøge at forevige fodboldeuropa med nye minder, når de tager imod Slovenien i den første kamp i gruppe C i Stuttgart." Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1828
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Søn 16 Jun 2024, 15:10

Jeg er enig, de er op mod en god modstander og de skal spille på højt plan for at vinde
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Oliver synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Oliver Søn 16 Jun 2024, 15:35

Jojo skrev:Jeg er enig, de er op mod en god modstander og de skal spille på højt plan for at vinde

Jeg tror heller ikke, at det bliver så nemt som de måske selv tror. Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 37
Join date : 12/06/24

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Søn 16 Jun 2024, 19:53

Jeg synes Danmark skal være glad for et point, de var bestemt ikke imponerende i anden halvlege
Og jeg glæder mig allerede til Englands kampen

Fortjent til England, og jeg var meget imponeret af Bellingham
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af 5D Man 17 Jun 2024, 03:07

Hjulmand bør fyres, han virkede igen igen helt handlingslammet og uden evne til at ændre opstilling og taktik, efter at Danmark kom i problemer. Det er som om, at han hænger alt for meget fast i sine koncepter, så han mangler evnen til at improvisere, når tingene ikke spiller.

Danmark er ikke ude endnu, men der skal andre boller på suppen, hvis det skal blive til point/points mod England og Serbien, der begge er bedre hold end Slovenien.

Dog har Danmark det med at være bedst som underdog, så det kan jo være, at danskerne overrasker mod England, hvor de fleste vel forventer et nederlag. Det ville være typisk dansk. England er solide, men imponerede nu heller ikke mod Serbien. På den anden side vandt de og den første kamp er altid svær.

5D

Antal indlæg : 43
Join date : 06/12/22

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af 5D Man 17 Jun 2024, 03:10

Radikal skrev:Vi i De Radikale mener, at vi slet ikke kan føle os sikre på en sejr i aften. Slovenien er faktisk et ret godt hold med gode spillere.
"Klokken 18.00 er det danskernes tur til at forsøge at forevige fodboldeuropa med nye minder, når de tager imod Slovenien i den første kamp i gruppe C i Stuttgart." Shocked Very Happy

Ja, det blev 1-1, så du fik ret.

Men vi spillede også to jævnbyrdige kampe mod dem i kvalifikationsturneringen, hvor vi spillede 1-1 ude og vandt knebent 2-1 hjemme over Slovenien. Så derfor var det ikke nogen stor overraskelse, at det blev uafgjort i åbningskampen.

Problemet er bare, at på papiret er både England og Serbien bedre end Slovenien, så det bliver svært at gå videre nu. Men vi ved også, at Danmark tit er bedst, når de er undertippede, så det kan sagtens være, at vi får en bedre indsats at se mod England og Serbien...

Serbien har mange gode boldspillere og spiller teknisk god og offensiv fodbold, men de er også lidt et humørhold, så hvis vi rammer dem på en dårlig dag, har vi en god chance. Men hvis de har en god dag, bliver det en rigtigt svær kamp.

England kender vi og de kan ikke overraske os. Vi ved hvad de kan og hvad de ikke kan. De er bundsolide og fysisk stærke og spiller i et godt tempo og så har de nogle hurtige fløje. Men de er også lidt forudsigelige og firkantede i deres spil, så derfor er det ikke umuligt at dæmme op for englænderne. Så selvom England er favorit, så på en god dag kan vi godt tage et point og spille f.eks. 1-1 mod dem. Men så skal vi spille bedre end mod Slovenien!

Det kan sagtens tænkes, at vi spiller uafgjort igen mod både England og Serbien. Og får vi tre points for tre kampe, vil det nok være sådan lidt 50-50 om vi går videre som en af de 4 bedste treer ud af 6. Så for at være på den sikre side, skal vi nok vinde én af de sidste to kampe. Så går vi helt sikkert videre.

5D

Antal indlæg : 43
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Man 17 Jun 2024, 16:11

Nu er der Ukraine på programmet, det kan godt blive underholdende og jeg tipper Ukraine vinder Very Happy
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Oliver Man 17 Jun 2024, 16:32

5D skrev:
Radikal skrev:Vi i De Radikale mener, at vi slet ikke kan føle os sikre på en sejr i aften. Slovenien er faktisk et ret godt hold med gode spillere.
"Klokken 18.00 er det danskernes tur til at forsøge at forevige fodboldeuropa med nye minder, når de tager imod Slovenien i den første kamp i gruppe C i Stuttgart." Shocked Very Happy

Ja, det blev 1-1, så du fik ret.

Men vi spillede også to jævnbyrdige kampe mod dem i kvalifikationsturneringen, hvor vi spillede 1-1 ude og vandt knebent 2-1 hjemme over Slovenien. Så derfor var det ikke nogen stor overraskelse, at det blev uafgjort i åbningskampen.

Problemet er bare, at på papiret er både England og Serbien bedre end Slovenien, så det bliver svært at gå videre nu. Men vi ved også, at Danmark tit er bedst, når de er undertippede, så det kan sagtens være, at vi får en bedre indsats at se mod England og Serbien...

Serbien har mange gode boldspillere og spiller teknisk god og offensiv fodbold, men de er også lidt et humørhold, så hvis vi rammer dem på en dårlig dag, har vi en god chance. Men hvis de har en god dag, bliver det en rigtigt svær kamp.

England kender vi og de kan ikke overraske os. Vi ved hvad de kan og hvad de ikke kan. De er bundsolide og fysisk stærke og spiller i et godt tempo og så har de nogle hurtige fløje. Men de er også lidt forudsigelige og firkantede i deres spil, så derfor er det ikke umuligt at dæmme op for englænderne. Så selvom England er favorit, så på en god dag kan vi godt tage et point og spille f.eks. 1-1 mod dem. Men så skal vi spille bedre end mod Slovenien!

Det kan sagtens tænkes, at vi spiller uafgjort igen mod både England og Serbien. Og får vi tre points for tre kampe, vil det nok være sådan lidt 50-50 om vi går videre som en af de 4 bedste treer ud af 6. Så for at være på den sikre side, skal vi nok vinde én af de sidste to kampe. Så går vi helt sikkert videre.

Jeg er jo englænder, så jeg må nok skuffe jer med at England vinder over Danmark, når de skal spille. Så Danmark får nok deres tre pligtkampe, og så rejser de hjem fra Tyskland igen. Shocked
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 37
Join date : 12/06/24

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Man 17 Jun 2024, 17:15

Oliver
Jeg er jo englænder, så jeg må nok skuffe jer med at England vinder over Danmark, når de skal spille. Så Danmark får nok deres tre pligtkampe, og så rejser de hjem fra Tyskland igen.


England overraskede mig og de spillede bund solide, men hvem ved kan 1-1 være en mulighed når England sparer kræfter mod Danmark.

Imellemtid fik Ukraine klø af det bomstærke Rumænien og dermed gjorde alle brune her på debatten lykkeligt Very Happy
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Admin Man 17 Jun 2024, 19:05

Jojo skrev:Oliver
Jeg er jo englænder, så jeg må nok skuffe jer med at England vinder over Danmark, når de skal spille. Så Danmark får nok deres tre pligtkampe, og så rejser de hjem fra Tyskland igen.


England overraskede mig og de spillede bund solide, men hvem ved kan 1-1 være en mulighed når England sparer kræfter mod Danmark.

Imellemtid fik Ukraine klø af det bomstærke Rumænien og dermed gjorde alle brune her på debatten lykkeligt Very Happy

Ja, det er faktisk rigtigt, at Danmark spiller bedst når vi er undertippet!

Dette scenarie så vi også i 1992 under EM - ingen troede på Danmarks chancer, og alligevel gik vi hen og overraskede alle selv de såkaldte eksperter!

Så man kan aldrig vide-he-he! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9749
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Man 17 Jun 2024, 20:12

Tja Admin
Hvis man skal spille skide dårligt for at vinde så ville flere lande være i fare for at løbe med pokalen Very Happy
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Man 17 Jun 2024, 20:58

Nogen som ser Frankrig imod Østrig som jeg ser går til Frankrig
Hvad med dig 5D
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af 5D Man 17 Jun 2024, 21:39

Jojo skrev:Nogen som ser Frankrig imod Østrig som jeg ser går til Frankrig
Hvad med  dig 5D

Næh, jeg sidder her på debatten ha ha

Jeg gider ikke se alle kampene, fordi der er alt for mange kampe og man bliver firkantet i hovedet af at skulle se det hele.

Jeg gør det, at jeg ser kampene forskudt - og så spoler jeg frem, så jeg ikke skal sidde og bruge halvanden time på kampen.

F.eks. har jeg lige set Belgien-Slovakiet forskudt - det tog mig kun et kvarter, fordi jeg bare spolede forbi alt det kedelige. Så føles kampen hurtigere.

Slovakiet vandt overraskende 1-0. Så er min nabo nok glad. Min nabo er nemlig fra Slovakiet. Smile

Når vi når frem til Knock Out-fasen, skal jeg nok se stort set alle kampe. Men ikke de her indledende kampe.

Frankrig-Østrig ser jeg som sagt ikke, men jeg gætter på at Frankrig vinder med 3-4 mål, så det er en kamp, jeg anser som ikke den mest spændende. Men måske bliver jeg overrasket he he

5D

Antal indlæg : 43
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af 5D Man 17 Jun 2024, 21:42

Jojo skrev:Oliver
Jeg er jo englænder, så jeg må nok skuffe jer med at England vinder over Danmark, når de skal spille. Så Danmark får nok deres tre pligtkampe, og så rejser de hjem fra Tyskland igen.


England overraskede mig og de spillede bund solide, men hvem ved kan 1-1 være en mulighed når England sparer kræfter mod Danmark.

Imellemtid fik Ukraine klø af det bomstærke Rumænien og dermed gjorde alle brune her på debatten lykkeligt Very Happy

Ja, fedt at Ukraine tabte. Jeg er nemlig træt af alt det Ukraine-propaganda. Så lad dem bare komme lidt ned med nakken. Okay, normalt er jeg ligeglad med Ukraine, men lige i øjeblikket er jeg lidt træt af dem. Wink

Ja, England slår nok Danmark. Men omvendt har Danmark de senere år haft et godt tag på England og de to hold har faktisk spillet ret jævnbyrdige kampe de sidste 5-10 år. Vi husker jo, at England kun vandt 2-1 efter forlængning i Semifinalen ved sidste EM. Så Danmark har afgjort en chance, men så skal spillet være MEGET bedre end i går mod Slovenien. Ellers vinder England med et par mål.

5D

Antal indlæg : 43
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Ons 19 Jun 2024, 17:13

Selvom Ungarn r godt så slår de ikke Tyskere er mit gæt. Scholz 3 Orban 1
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Radikal Igår kl. 10:03

Jojo skrev:Selvom Ungarn r godt så slår de ikke Tyskere er mit gæt. Scholz 3 Orban 1

Vi i De Radikale mener, at Tyskland vandt 2-0 over Ungarn. Kan vi i aften håbe på 1-1 mod England? Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1828
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Igår kl. 13:05



Vi i De Radikale mener, at Tyskland vandt 2-0 over Ungarn. Kan vi i aften håbe på 1-1 mod England?

Håbe kan man altid, men jeg tror ikke dette rækker og jeg satser på et mål til Danmark og 2 til England
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Admin Igår kl. 16:21

Jojo skrev:

Vi i De Radikale mener, at Tyskland vandt 2-0 over Ungarn. Kan vi i aften håbe på 1-1 mod England?

Håbe kan man altid, men jeg tror ikke dette rækker og jeg satser på et mål til Danmark og 2 til England

Jeg tror nu også mest på en engelsk sejer over os - skal vi 2-0 til England! Question

Jeg mener at forskellige siger, at det engelske hold i år er et ret stærkt mandskab! Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9749
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Igår kl. 17:00

Så fik Danmark den bedst tænkelige resultat ud af Slovenien og Serbien og nu behøver Danmark kun at vinde en kamp
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Igår kl. 21:01

Nu bliver det spændende, Spanien imod Italien.

Danmark gjorde det godt, dog med lidt held synes jeg og nu skal de vinde næsten kamp for at komme videre.
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Radikal Igår kl. 21:52

Jojo skrev:Nu bliver det spændende, Spanien imod Italien.

Danmark gjorde det godt, dog med lidt held synes jeg og nu skal de vinde næsten kamp for at komme videre.

Vi i De Radikale fik ret 1-1 mod England. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1828
Join date : 04/02/19

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Jojo Igår kl. 23:50

Vi i De Radikale fik ret 1-1 mod England.

Du fik ret, men på et tidspunk må vi vinde  for at komme videre.
Et mål mere imod Serbien og så er vi videre og så må vi håbe på at det er stolpe ud
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 502
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Tilbage til toppen Go down

EM i fodbold! Empty Sv: EM i fodbold!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum