FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIdag kl. 10:17 af Yoyo

» Agter Putin at bruge atomvåben?
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIdag kl. 10:10 af Yoyo

» "katastrofal" flodbølge på vej!
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIdag kl. 08:41 af Admin

» The Saint-Vendetta for the Saint!
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIdag kl. 08:00 af Admin

» Harris bruger præsident Zelenskyj i sin valgkamp
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIgår kl. 18:16 af Yoyo

» Mireille Mathieu -La Paloma Ade-
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIgår kl. 16:55 af Ole

» Det store kvinde mysterium?
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIgår kl. 16:06 af Admin

» Trump er sluppet fri af Rikers Island
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIgår kl. 11:36 af Lady Brown

» Amerikaner kan godt glæde sig til Trump som Præsident
Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig EmptyIgår kl. 11:15 af ak31


Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

2 deltagere

Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Tirs 18 Jun 2024, 08:22

Da den mangeårige stjerne Rod Stewart gav koncert i Leipzig i går, dukkede der et ukrainsk flag op i baggrunden på scenen, og sangeren gjorde honnør for et efterfølgende billede af Ukraines præsident Zelenskyj.

Dette propaganda-stunt havde imidlertid ikke den effekt, Stewart nok havde forventet. Publikum begyndte nemlig at buhe kraftigt.

https://www.bt.dk/udland/publikum-buhede-af-rod-stewart-efter-ukraine-indslag

Mon ikke der er ved at brede sig en træthed rundt om i Europa - en krigstræthed?
Den vedvarende propaganda for at støtte Ukraine år efter år har været så kompakt og uimodsagt gennem så lang tid nu, og har kostet befolkningerne i EU-landene kæmpe milliardbeløb, at mange vel sagtens er ved at kaste op, bare de ser den uafbrudt $-tiggende Zelenskyj. Han spiller sikkert bare den rolle (det er jo hans fag), som Biden, EU-toppen og økonomiske kræfter i Ukraine har engageret ham til. Men derfor kan det godt gå hen at give bagslag.

Mister USA og dets lydige krigstilhængere efterhånden opbakning?
Vil det gå lidt som i Vietnam midt i 70'erne, hvor USA måtte opgive en lang krig, mens specielt ungdommen hjemme og i Europa demonstrerede for fred?

Hvad mener du?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Admin Tirs 18 Jun 2024, 08:47

Hansen! skrev:Da den mangeårige stjerne Rod Stewart gav koncert i Leipzig i går, dukkede der et ukrainsk flag op i baggrunden på scenen, og sangeren gjorde honnør for et efterfølgende billede af Ukraines præsident Zelenskyj.

Dette propaganda-stunt havde imidlertid ikke den effekt, Stewart nok havde forventet. Publikum begyndte nemlig at buhe kraftigt.

https://www.bt.dk/udland/publikum-buhede-af-rod-stewart-efter-ukraine-indslag

Mon ikke der er ved at brede sig en træthed rundt om i Europa - en krigstræthed?
Den vedvarende propaganda for at støtte Ukraine år efter år har været så kompakt og uimodsagt gennem så lang tid nu, og har kostet befolkningerne i EU-landene kæmpe milliardbeløb, at mange vel sagtens er ved at kaste op, bare de ser den uafbrudt $-tiggende Zelenskyj. Han spiller sikkert bare den rolle (det er jo hans fag), som Biden, EU-toppen og økonomiske kræfter i Ukraine har engageret ham til. Men derfor kan det godt gå hen at give bagslag.

Mister USA og dets lydige krigstilhængere efterhånden opbakning?
Vil det gå lidt som i Vietnam midt i 70'erne, hvor USA måtte opgive en lang krig, mens specielt ungdommen hjemme og i Europa demonstrerede for fred?

Hvad mener du?

Hvis krigen trækker ud et par år endnu, kan du meget vel få ret!

Jeg tror ikke at Rusland frivillig opgiver at indtage hele Ukraine eller dele af de østlige områder!

Eneste mulighed for en hurtigere afslutning af den vanvittige krig i vor tid, er nok at Putin bliver gået som det hedder!

At Putin bliver afsat af sine egne generaler via et komplot mod ham?Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10284
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af 5D Tirs 18 Jun 2024, 12:06

Jeg er enig i debatoplægget.

Jeg er også træt af Zelinsky´s evindelige tiggeri. Hver gang han får noget, tigger han om mere og mere. Han bliver aldrig tilfreds.

Faktisk synes jeg ikke, vi skal give ham en flad øre mere. Vi har allerede givet ham alt for meget. Han er som et barn, der tigger efter slik og sodavand. Jo mere vi giver ham, jo mere vil han have. Han bliver aldrig færdig med at tigge. Og vores skattekroner skal ikke gå til en dum krig i Ukraine.

Nej, den konflikt bør løses ad diplomatiets vej, men det bliver jo sværere og sværere jo mere krudt og jo flere kugler, vi sender Ukraine´s vej. Fordi jo mere bliver vi selv en aktiv deltager i krigen og så bliver en diplomatisk løsning sværere og sværere at opnå.

5D

Antal indlæg : 82
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Tirs 18 Jun 2024, 18:10

5D
Nej, den konflikt bør løses ad diplomatiets vej, men det bliver jo sværere og sværere jo mere krudt og jo flere kugler, vi sender Ukraine´s vej. Fordi jo mere bliver vi selv en aktiv deltager i krigen og så bliver en diplomatisk løsning sværere og sværere at opnå


Jeg har det omvendt, jeg er træt af Putins tiggeri in Kina, in N Korea plus UAC  og har tigger lige nu hos Rocket manden som er despot og snart verdens største Våben producent efter Kina og USA.

Haha, Putin og en Diplomatisk vej, den er sjovt

Han truer vesten herunder Denmark  med Diplomatiske atom våben og linket kan skaffesUkraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig 1f600

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af 5D Tirs 18 Jun 2024, 22:03

@Jojo:

USA er da det eneste land, der nogensinde i praksis har brugt atomvåben.

Og bare det, at de har våbnene, er jo i sig selv en trussel.

Jeg ser sådan på det, at vesten selv har presset Putin op i en krog, så den eneste måde, hvorpå han kan forsvare sig, når han angribes fra alle sider, er at komme med bombastiske udtalelser.

Ja, 5D er 5-dimensionelt. Det handler om, at jeg prøver at se ud over det tredimensionelle syn, som de fleste mennesker har på tingene. Så nogle gange skal man prøve at anskue tingene fra både fjerde og femte dimension.

Eksempel:

3D betragtning: Putin er den onde og han truer med atomvåben. Han er faktisk verdens ondeste mand og USA og Biden er de gode og Zelinsky er verdens sødeste mand og en fantastisk præsident for Ukraine, som er det mest fredselskende og fredelige land i verden. Så derfor flager vi alle med Ukraines flag og sender for millioner af kroner bomber, krudt og kugler til Ukraine.

4D betragtning: Det er mere kompliceret end som så. Putin er bestemt ingen engel, men som den militante og nationalistiske leder han er, havde vesten så seriøst forventet, at han bare ville sidde med foldede hænder og ikke reagere, når NATO udvidede helt hen imod Ruslands grænser og havde de forventet, at han bare skulle holde kæft, når hele verden rotter sig imod ham og Rusland? At han truer med atomvåben er ikke noget, jeg vil forsvare. Men vesten burde kunne have regnet ud, at han ville reagere sådan, når vesten pressede ham op i en krog. Så måske burde vesten selv have handlet klogere, hvis man ville være sikre på at undgå atomkrig...

5D betragtning: menneskeden er ikke kommet særligt langt, når alle konflikter løses gennem våben, krig og ødelæggelse. Ud fra et karma-perspektiv er der brug for at menneskeheden tilintegør sig selv, for menneskeheden er så dum, at den fortjener at blive udslettet. Så kan de få overlevende starte op på en frisk og forhåbentligt lære af fejltagelserne, så jorden på sigt vil blomstre op igen og en klogere menneskerace vil overleve og vise vejen frem i en fredeligere og mere idlyllisk verden, hvor krig, våben og bomber er en saga blot.

5D

Antal indlæg : 82
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Ons 19 Jun 2024, 10:17

5D skrev:@Jojo:

USA er da det eneste land, der nogensinde i praksis har brugt atomvåben.

Og bare det, at de har våbnene, er jo i sig selv en trussel.

Jeg ser sådan på det, at vesten selv har presset Putin op i en krog, så den eneste måde, hvorpå han kan forsvare sig, når han angribes fra alle sider, er at komme med bombastiske udtalelser.

Ja, 5D er 5-dimensionelt. Det handler om, at jeg prøver at se ud over det tredimensionelle syn, som de fleste mennesker har på tingene. Så nogle gange skal man prøve at anskue tingene fra både fjerde og femte dimension.

Eksempel:

3D betragtning: Putin er den onde og han truer med atomvåben. Han er faktisk verdens ondeste mand og USA og Biden er de gode og Zelinsky er verdens sødeste mand og en fantastisk præsident for Ukraine, som er det mest fredselskende og fredelige land i verden. Så derfor flager vi alle med Ukraines flag og sender for millioner af kroner bomber, krudt og kugler til Ukraine.

4D betragtning: Det er mere kompliceret end som så. Putin er bestemt ingen engel, men som den militante og nationalistiske leder han er, havde vesten så seriøst forventet, at han bare ville sidde med foldede hænder og ikke reagere, når NATO udvidede helt hen imod Ruslands grænser og havde de forventet, at han bare skulle holde kæft, når hele verden rotter sig imod ham og Rusland? At han truer med atomvåben er ikke noget, jeg vil forsvare. Men vesten burde kunne have regnet ud, at han ville reagere sådan, når vesten pressede ham op i en krog. Så måske burde vesten selv have handlet klogere, hvis man ville være sikre på at undgå atomkrig...

5D betragtning: menneskeden er ikke kommet særligt langt, når alle konflikter løses gennem våben, krig og ødelæggelse. Ud fra et karma-perspektiv er der brug for at menneskeheden tilintegør sig selv, for menneskeheden er så dum, at den fortjener at blive udslettet. Så kan de få overlevende starte op på en frisk og forhåbentligt lære af fejltagelserne, så jorden på sigt vil blomstre op igen og en klogere menneskerace vil overleve og vise vejen frem i en fredeligere og mere idlyllisk verden, hvor krig, våben og bomber er en saga blot.

Vi i De Radikale mener, at selv Mette og regeringen er blevet nervøs, og har opfordret os danskere til at købe ind til 3 døgn, hvor intet i samfundet vil fungere, fordi Putin har hacket Internettet, strøm, vare forsyning og vand lukker ned. Hvordan regeringen så har tænkt sig at det bliver normalt igen efter 3 døgn ved jeg ikke. Shocked Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Ons 19 Jun 2024, 11:46

Radikal skrev:
Vi i De Radikale mener, at selv Mette og regeringen er blevet nervøs, og har opfordret os danskere til at købe ind til 3 døgn, hvor intet i samfundet vil fungere, fordi Putin har hacket Internettet, strøm, vare forsyning og vand lukker ned. Hvordan regeringen så har tænkt sig at det bliver normalt igen efter 3 døgn ved jeg ikke. Shocked Very Happy

De har ikke tænkt sig, at noget bliver normalt efter de tre døgn. Den tid er den, eliten skal bruge på at sikre sig selv og deres nærmeste i beskyttede underjordiske bunkers. Senere kunne jeg forestille mig, at de har forhåndsaftaler om at blive bragt i sikkerhed pr. fly i enten USA eller et ukendt sted, hvor der ikke er krigsgéner.

Folket? Det billige rak - I tror da vel ikke, at Frederiksen og Løkke ville skænke folket en tanke. Førstnævnte ville sikkert dreje hovedet en anelse ved afrejsen fra Danmark og med et grumt smil hvisle: 'Lev med det!'   Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig 1f621

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Ons 19 Jun 2024, 12:38

Jeg så lige følgende lande på facebook.

Af Danmarks krigsminister, Troels Lund Poulsen:

"Nu går Danmark forrest - og det glæder mig, for der er brug for, at vi kollektivt skruer op for støtten til Ukraine.
Min ukrainske forsvarsministerkollega, Rustem Umerev, og jeg underskrev i dag en vigtig aftale mellem vores to lande.
En aftale, der betyder, at vi med danske donationer kan købe materiel direkte hos den ukrainske forsvarsindustri, og dermed sikre en hurtigere og mere effektiv militær støtte helt ude ved frontlinjen. Vi har foreløbig afsat 1,2 mia. kr. til direkte investeringer i forsvarsindustrien i Ukraine ."


Jeg regner med, at I også kan læse Troels Lund Poulsen-sproget: Først forærer vi milliarder og atter milliarder til Zelenskyj. Så køber vi noget materiel (som vi allerede har betalt én gang) og giver til ukrainerne. Altså dobbelt-dobbelt udgift for Danmark.

5D havde ret i, at jo mere man giver tiggeren fra Kyiv, desto mere vil han have!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Ons 19 Jun 2024, 16:51

Vi i De Radikale mener, at selv Mette og regeringen er blevet nervøs, og har opfordret os danskere til at købe ind til 3 døgn, hvor intet i samfundet vil fungere, fordi Putin har hacket Internettet, strøm, vare forsyning og vand lukker ned. Hvordan regeringen så har tænkt sig at det bliver normalt igen efter 3 døgn ved jeg ikker

Det har altid været skik at ha mad og vand nok til flere uge skulle uheldet være ude.
Det blev dog til lidt mere da Krutsjov ville stille atomvåben op i Cuba, og vi har altid været heldigt med egen boring.

Vejret kan vi ikke styre, men den lille Putin puste sig op in Ukraine kan dog ikke få os til at handle ind, men jeg tror ikke Putin gør noget som helst, nu er han på tiggergang in NK. dog har vi investerede in 12 flasker vand i 2 liter flasker, plus lidt whiskey og masser af hvid vin. Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Tors 20 Jun 2024, 10:20

Jojo skrev:Vi i De Radikale mener, at selv Mette og regeringen er blevet nervøs, og har opfordret os danskere til at købe ind til 3 døgn, hvor intet i samfundet vil fungere, fordi Putin har hacket Internettet, strøm, vare forsyning og vand lukker ned. Hvordan regeringen så har tænkt sig at det bliver normalt igen efter 3 døgn ved jeg ikker

Det har altid været skik at ha mad og vand nok til flere uge skulle uheldet være ude.
Det blev dog til lidt mere da Krutsjov ville stille atomvåben op i Cuba, og vi har altid været heldigt med egen boring.

Vejret kan vi ikke styre, men den lille Putin puste sig op in Ukraine kan dog ikke få os til at handle ind, men jeg tror ikke Putin gør noget som helst, nu er han på tiggergang in NK. dog har vi investerede in 12 flasker vand i 2 liter flasker, plus lidt whiskey og masser af hvid vin. Very Happy

Vi i De Radikale mener, at der gik panik i folk over den Mette besked. Jeg er ikke glad for at Putin alliere sig med Nord Korea og Kina. De er jo alle sammen kommunistiske lande, som vil udfordre vestens lande i nato. Hvad dette kan føre til ved jeg ikke. Shocked Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Gæst Tors 20 Jun 2024, 11:03

Vi i De Radikale mener, at der gik panik i folk over den Mette besked. Jeg er ikke glad for at Putin alliere sig med Nord Korea og Kina. De er jo alle sammen kommunistiske lande, som vil udfordre vestens lande i nato. Hvad dette kan føre til ved jeg ikke

Putin har også brug for venner som kan aftage Putins olie og gas, samtidigt holder de gang i krigs maskinen som Kina og N Korea er meget interesserede ind, Vi kan bare se Kinas hærgen i farvandet udenfor Filippines.
Det er også klar at de er interesserede in at være venner med Putin, de ved godt hvad der sker med hans fjender Very Happy

Lige nu tigger Putin også in Vietnam

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig Empty Sv: Ukraine-propaganda mødt med buh'en i Leipzig

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum