FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Folketingets flertal donerer igen-igen milliarder
"Borte med blæsten" EmptyIdag kl. 12:44 af Hansen!

» Første muslimske borgmester.
"Borte med blæsten" EmptyIdag kl. 12:14 af Hansen!

» Når man hader alt udeover Dansk
"Borte med blæsten" EmptyIdag kl. 12:01 af welupe

» Lidt fra Ukraines historie
"Borte med blæsten" EmptyIdag kl. 11:31 af Tina Joan

» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
"Borte med blæsten" EmptyIdag kl. 09:17 af National-Kommunisten

» Sloppy Joe!
"Borte med blæsten" EmptyIdag kl. 09:09 af National-Kommunisten

» It svindel på Nettet?
"Borte med blæsten" EmptyIgår kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
"Borte med blæsten" EmptyIgår kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
"Borte med blæsten" EmptyIgår kl. 15:46 af Gæst


"Borte med blæsten"

3 deltagere

Go down

"Borte med blæsten" Empty "Borte med blæsten"

Indlæg af Gæst Tirs 05 Jan 2021, 14:43

har jeg sandelig forestillet mig mere romantisk end blæsten der lige uden for gadedøren snuppede min paraply og blæste den bort. Laughing

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

"Borte med blæsten" Empty Sv: "Borte med blæsten"

Indlæg af Helle Front Ons 06 Jan 2021, 07:52

Annella skrev:har jeg sandelig forestillet mig mere romantisk end blæsten der lige uden for gadedøren snuppede min paraply og blæste den bort. Laughing

Fordømt! Forsvandt den bare helt ned ad gaden? Crying or Very sad

Nå, jeg troede først, det var noget med filmen, du ville skrive. Den er jo flot, og mange kender nok historien om, hvor utroligt længe det varede, inden den nogensinde blev vist i danske biografer. Det var jo pga. en blokade, som de amerikanske filmselskaber lavede mod danske biografer 1955-1957, fordi de ville have højere afgifter (tror jeg nok).
Men så var det, at en ung skibsreder fandt ud af at arrangere ture over Øresund. Københavnere valfartede til Malmø, hvor man kunne se filmen som led i en en-dagstur. Han kaldte endda en af færgerne for 'Scarlett' efter filmens kvindelige hovedperson. Svenskerne tjente sikkert også pænt på alle disse danskere, som ville se den berømte film.

Et af de seneste afsnit af "Sygeplejeskolen" (TV2-Charlie) havde en sådan "Borte med blæsten"-tur med i handlingen.
Helle Front
Helle Front

Antal indlæg : 101
Join date : 02/12/20
Age : 58
Geografisk sted : 9330

Tilbage til toppen Go down

"Borte med blæsten" Empty Sv: "Borte med blæsten"

Indlæg af Admin Ons 06 Jan 2021, 08:49

Helle Front skrev:
Annella skrev:har jeg sandelig forestillet mig mere romantisk end blæsten der lige uden for gadedøren snuppede min paraply og blæste den bort. Laughing

Fordømt! Forsvandt den bare helt ned ad gaden? Crying or Very sad

Nå, jeg troede først, det var noget med filmen, du ville skrive. Den er jo flot, og mange kender nok historien om, hvor utroligt længe det varede, inden den nogensinde blev vist i danske biografer. Det var jo pga. en blokade, som de amerikanske filmselskaber lavede mod danske biografer 1955-1957, fordi de ville have højere afgifter (tror jeg nok).
Men så var det, at en ung skibsreder fandt ud af at arrangere ture over Øresund. Københavnere valfartede til Malmø, hvor man kunne se filmen som led i en en-dagstur. Han kaldte endda en af færgerne for 'Scarlett' efter filmens kvindelige hovedperson. Svenskerne tjente sikkert også pænt på alle disse danskere, som ville se den berømte film.

Et af de seneste afsnit af "Sygeplejeskolen" (TV2-Charlie) havde en sådan "Borte med blæsten"-tur med i handlingen.

Scarlett O'Hara's best lines (Gone with the Wind)

En så berømt film findes ikke i gratis udgave - kun i trailer!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9560
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

"Borte med blæsten" Empty Sv: "Borte med blæsten"

Indlæg af Gæst Ons 06 Jan 2021, 10:53

Helle Front skrev:
Annella skrev:har jeg sandelig forestillet mig mere romantisk end blæsten der lige uden for gadedøren snuppede min paraply og blæste den bort. Laughing

Fordømt! Forsvandt den bare helt ned ad gaden? Crying or Very sad

Nå, jeg troede først, det var noget med filmen, du ville skrive. Den er jo flot, og mange kender nok historien om, hvor utroligt længe det varede, inden den nogensinde blev vist i danske biografer. Det var jo pga. en blokade, som de amerikanske filmselskaber lavede mod danske biografer 1955-1957, fordi de ville have højere afgifter (tror jeg nok).
Men så var det, at en ung skibsreder fandt ud af at arrangere ture over Øresund. Københavnere valfartede til Malmø, hvor man kunne se filmen som led i en en-dagstur. Han kaldte endda en af færgerne for 'Scarlett' efter filmens kvindelige hovedperson. Svenskerne tjente sikkert også pænt på alle disse danskere, som ville se den berømte film.

Et af de seneste afsnit af "Sygeplejeskolen" (TV2-Charlie) havde en sådan "Borte med blæsten"-tur med i handlingen.

Nej den nåede ikke længere end til porten.


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

"Borte med blæsten" Empty Sv: "Borte med blæsten"

Indlæg af Snoozz Tors 07 Jan 2021, 01:03

Shit !

Så klog er jeg ikke, hverken med Olsen-banden eller borte med blæsten!

Snoozz

Antal indlæg : 166
Join date : 30/11/20

Tilbage til toppen Go down

"Borte med blæsten" Empty Sv: "Borte med blæsten"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum