FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Windows 10 med Linux?
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIdag kl. 10:52 af Admin

» Svære opgaver!
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIdag kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIdag kl. 08:05 af Admin

» Endelig en fridag morgen!
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIgår kl. 22:00 af Admin

» Vanvittig oprustning!
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIgår kl. 19:09 af welupe

» Ærgerligt, at så få debatterer
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIgår kl. 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIgår kl. 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIgår kl. 14:26 af Carnivora

» Fredag den 26.april 2024?
Fjernundervisning, børn og unge...! EmptyIgår kl. 13:44 af Røde Visioner


Fjernundervisning, børn og unge...!

Go down

Fjernundervisning, børn og unge...! Empty Fjernundervisning, børn og unge...!

Indlæg af Snoozz Ons 13 Jan 2021, 20:00

Synes at Corona snakken lidt har "glemt" børn og unge... Der er evigt og altid masser af ævl om ældre, og tal for døde og indlagte osv.

Nu er restriktionerne forlænget igen igen, og bliver det med al sandsynlighed igen.

nu har jeg ikke lige styr på hvor mange børn og unge i skolealderen vi har, men hvis vi bare forsigtigt gætter på 300.000, så har vi altså spildt 300.000 år, alene på børnene og de unge. Jeg har selv en datter i 9.klasse, Eller det er hun jo så ikke rigtigt, for de har stort set ikke været i skole i et helt år snart.

Så kom jeg til at tænke på det her med "fjernundervisning". For det første: Betaler skolen / staten for computere til samtlige børn og unge? Og hvad med internet-adgangen?

Mange ved det nok ikke men der findes faktisk boliger /områder i Danmark uden Fiber, Coax, eller sågar blot et helt alm gammeldags telefonstik, og kun et ringe 3 G mobilsignal, som ikke er brugbart til meget andet end at læse Email.

Desuden kan det være mere end problematisk hvis man fx er 3 i en søskendeflok, og både mor og far skal også "arbejde hjemmefra". Så er man pludselig 5 online på engang, og det kan vist presse selv en god internetforbindelse i knæ.

Desuden er pjæk let. Kunne forestille mig at børnene hellere vil se tegnefilm, spille playstaystation, eller sove længe.... og de kan til enhver tid blot sige at der var bøvl med computeren.

Det er mulig de lader børn eksaminerer, eller blot "finder på en karakter" således at de unge ikke skal gå et år om, men så vi skabt en hel årgang som allerede i det helt tidlige voksenliv er bagud fagligt helt fra starten af, og det kan potentielt følge dem resten af livet?

Og hvad men alt det sociale? Jeg kan i al fald huske fra jeg selv var teenager i 90erne, så betød kæresterne, venner og veninder, og ikke mindst fester stort set alt. Jeg var stort set aldrig hjemme, kun for at sove (og ofte ikke engang det). Så det må være ret voldsomt for et ungt sind at være mere eller mindre indespærret i deres hjem. Og det er lagt fra alle som bor i et hus med en have til, så de kunne komme bare lidt ud, og fælles arealer som legepladser eller den lokale bypark eller fodboldbane er jo også fy-fy !

Så problemerne for børn og unge er en del anderledes end de er for "alm voksne", selvom det kan være slemt nok. Fx hvis man er blevet fyret fra sit job. Kreditorerne vil jo stadig have deres penge, Corona eller ej !

Så synes "de" (politikerne) skulle se lidt bredere på det hele end blot spilde tiden på at tælle antal døde, indlagte osv. Hvad med at ansætte nogle af alle de fyrede til at udvide, eller nybygge nye sygehuse? Længe før Corona kom havde jeg den blandede fornøjelse at være indlagt på mange forskellige sygehuse, næsten alle på Sjælland, og der var helt grundlæggende mangel på sengepladser. Så det var ikke unormalt at blive "smidt ud" på gangen, fordi der kom en ny patient som var endnu sygere end mig ?

For satan det er kedeligt at ligge og glo op i et hospitals-loft, og ikke engang have adgang til at oplade hverken sin telefon eller computer. Desuden er det stort set umuligt at sove på en hospitals-gang, der render jo mennesker rundt hele døgnet. For slet ikke at tale om at man altid må have samtlige af sine ting på sig, fx også mens man er i bad, eller er gået ned for at ryge en smøg, da man jo så ikke har adgang til at låse sine ting inde i et skab.

Og man behøver ikke nødvendigvis være håndværker for at kunne hjælpe med sygehusbyggeri, der er mange andre funktioner end blot at ligge mursten oven på hinanden der skal varetages.

HVad synes i ?

Det ene sted f

Snoozz

Antal indlæg : 166
Join date : 30/11/20

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum