FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Bliver Ukraine delt op i fremtiden?
"Gåden" om et blomster billede EmptyIdag kl. 09:17 af National-Kommunisten

» Sloppy Joe!
"Gåden" om et blomster billede EmptyIdag kl. 09:09 af National-Kommunisten

» Lidt fra Ukraines historie
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 19:54 af Jojo

» Første muslimske borgmester.
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 17:30 af Jojo

» It svindel på Nettet?
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 17:16 af Jojo

» Spis rugbrød
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 17:08 af Jojo

» Taylor Swift?
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 15:46 af Gæst

» Maj kulde gør laderne fulde?
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 11:18 af ak31

» Så du pinsesolen danse?
"Gåden" om et blomster billede EmptyIgår kl. 11:17 af Nationalpigen


"Gåden" om et blomster billede

Go down

"Gåden" om et blomster billede Empty "Gåden" om et blomster billede

Indlæg af Gæst Lør 13 Feb 2021, 09:04

I årevis var næppe nogen interesseret i det ederst insatte blomsterbillede. Billedet af den glatbladede aster, der er gemt i Wikimedia Commons-databasen, blev ikke engang set 200 gange om dagen. Men det ændrede sig pludselig: I juli sidste år eksploderede antallet af hits. Pludselig blev billedet anmodet om omkring 78 millioner på een dag.

Operatørerne af databasen, som også udfylder Wikipedia, var ikke rigtig glad for det, fordi den høje belastning betyder højt energiforbrug. Ifølge Wikimedia-udvikleren Chris Albon er næsten 20 procent af anmodningerne til et datacenter i Singapore relateret til blomsterbilledet. ”Ingen ved hvorfor,” meddelte Albon på Twitter.

Talrige brugere reagerede på hans opfordring til at hjælpe med at finde oprindelsen. Det blev hurtigt klart, at en udvikler havde indarbejdet linket til billedet i en kildekode, der blev åbnet meget ofte hver dag. Nogle spekulerede på, at hemmelige meddelelser kunne gemmes i billedet, andre mistænkte, at Corona-apps blev brugt i vid udstrækning, og stadig andre fandt henvisningen til billedet i chat- og undersøgelsesværktøjer. Men tallene svarede ikke til resultaterne.

Fotograf Teun Spaans var også overrasket over at se populariteten af ​​hans blomstermotiv. "Jeg vidste ikke, at mit billede gav så mange søgninger," siger hollænderen til SPIEGEL. Han er hovedsagelig overrasket, fordi han ikke anser billedet for at være særligt specielt. ”Det er bestemt ikke en af ​​mine bedste optagelser.” "På den ene side føler jeg mig beæret, på den anden side er det lidt ufortjent."

Hobbyfotograf Teun Spaans tog billedet for mere end 16 år siden i en park i hans hjemby Haag, hvor han regelmæssigt går en tur. ”At fotografere blomster er min hobby,” siger den 66-åringe. Især når han vandrer med sin kone, kan han lide at tage billeder af planter og offentliggøre billederne på sin blog eller frit tilgængelige i Commons-databasen.

"Gåden" om et blomster billede C1bcba2c-db39-4609-b895-7e8bd11d52bc_w948_r1.77_fpx59_fpy48


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum