FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Vanvittig oprustning!
Kommuner ringer til borgere? EmptyIgår kl. 22:42 af BenniM

» Windows 10 med Linux?
Kommuner ringer til borgere? EmptyIgår kl. 22:04 af Admin

» Jeg vil gerne vide, om nogen kender Tech University?
Kommuner ringer til borgere? EmptyIgår kl. 18:18 af Frnk01

» Endelig en fridag morgen!
Kommuner ringer til borgere? EmptyIgår kl. 17:12 af Admin

» Svære opgaver!
Kommuner ringer til borgere? EmptyIgår kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
Kommuner ringer til borgere? EmptyIgår kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
Kommuner ringer til borgere? EmptyTors 25 Apr 2024, 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
Kommuner ringer til borgere? EmptyTors 25 Apr 2024, 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
Kommuner ringer til borgere? EmptyTors 25 Apr 2024, 14:26 af Carnivora


Kommuner ringer til borgere?

2 deltagere

Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Admin Fre 11 Jun 2021, 14:48

Kommuner ringer til borgere, der ikke har fået tilmeldt sig vaccination!

https://www.dr.dk/nyheder/indland/kommuner-ringer-til-borgere-der-ikke-har-faaet-tilmeldt-sig-vaccination-det-kan

"Professor mener, at myndigheder med personlige opkald går til grænsen.

- Jeg kan se, at du ikke har tilmeldt dig vaccination. Kunne du tænke dig det?

Nogenlunde sådan har det lydt, når kommuner i hele landet har ringet til borgere, som er blevet inviteret til covid-19-vaccination, men som endnu ikke har fået tilmeldt sig."

Synes du, det er over grænsen?

Ja!

Nej!

Ved ikke!

Jeg mener Ja! - Det kan ikke være meningen, at folk skal føle sig presset til at forklare kommunen, hvorfor de ikke vil vaccineres!

Eller mener du, at det kun er for at hjælpe borgeren til en vaccination?

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Gæst Fre 11 Jun 2021, 16:55

For mig er det ikke over grænsen alene af den grund jo flere, der bliver vaccineret, desto mindre er smitte risikoen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Jakob Fre 11 Jun 2021, 22:45

Jeg er meget enig med Annella.
Det er måske også lidt uforståeligt, at en byrådspolitiker føler sig intimideret af, at kommunen ringer for at stille et venligt spørgsmål.
Det er virkelig ikke nemt at gøre noget godt i dag, uden nogen føler, at det krænker dem og overskrider deres personlige grænser.
Hvis det stresser for meget, at telefonen ringer, så kan man jo vælge kun at svare, når man genkender nummeret, eller man kan få hemmeligt nummer eller helt afmelde sin telefon. Det har jeg f.eks. valgt. Smile

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Admin Lør 12 Jun 2021, 09:07

Jakob skrev:Jeg er meget enig med Annella.
Det er måske også lidt uforståeligt, at en byrådspolitiker føler sig intimideret af, at kommunen ringer for at stille et venligt spørgsmål.
Det er virkelig ikke nemt at gøre noget godt i dag, uden nogen føler, at det krænker dem og overskrider deres personlige grænser.
Hvis det stresser for meget, at telefonen ringer, så kan man jo vælge kun at svare, når man genkender nummeret, eller man kan få hemmeligt nummer eller helt afmelde sin telefon. Det har jeg f.eks. valgt. Smile

Jeg ved ikke hvad jeg ville sige, hvis de ringer til mig, da jeg ikke er vaccineret og heller ikke ønsker det!

Jeg har valgt at køre efter princippet, at hvis 5 millioner danskere er vaccineret, så kan de ikke smitte mig, og jeg kan ikke smitte dem! Very Happy

Jeg stoler ikke på de vacciner, og nu siger de at de kun holder i et vist antal måneder, så skal folk stikkes igen og igen - hen af vejen!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Jakob Lør 12 Jun 2021, 11:49

Admin skrev:
Jeg ved ikke hvad jeg ville sige, hvis de ringer til mig, da jeg ikke er vaccineret og heller ikke ønsker det!

Jeg har valgt at køre efter princippet, at hvis 5 millioner danskere er vaccineret, så kan de ikke smitte mig, og jeg kan ikke smitte dem! Very Happy

Jeg stoler ikke på de vacciner, og nu siger de at de kun holder i et vist antal måneder, så skal folk stikkes igen og igen - hen af vejen!


Hvis du planlægger at overbevise kommunen om, at vaccinen er mere farlig end sygdommen, så forstår jeg godt, hvis du føler dig på tynd is.

Men vaccinationen er frivillig, så du behøver slet ikke at forklare eller forsvare din beslutning.

Du kan måske blot høfligt sige: "Det er pænt af jer at spørge, men nej tak."

Du kan evt. også vælge at være lidt mere imødekommende og spørge, om de har et telefonnummer, som du kan ringe til, hvis du på et senere tidspunkt ændrer mening.

Det er nok tvivlsomt, at 5 millioner lader sig vaccinere, og det er jo heller ikke sikket, at coronavirus har tænkt sig at følge dit princip.


Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Jakob Tirs 15 Jun 2021, 08:26

Men hvis man ikke bryder sig om henvendelser fra sundhedsmyndighederne, og man endnu ikke er vaccineret, så må man nok heller se at få bestilt tid, før Brostrøm kommer på besøg.


14. jun 2021
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/soeren-brostroem-griber-sproejten-og-vaccinerer-borgere-i-koebenhavnsk-kvarter
Søren Brostrøm griber sprøjten og vaccinerer borgere i københavnsk kvarter

14. jun 2021
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/brostroem-uddeler-vaccinestik-i-tingbjerg-kompensere-lav-vaccinetilslutning
Brostrøm uddeler vaccinestik i Tingbjerg for at kompensere for lav vaccinetilslutning


Jeg ved ikke i detaljer, hvordan det kommer til at foregå, men jeg formoder, at han i vanskelige tilfælde vil banke på døren og stå på spring udenfor med sprøjten i hånden.
Til de meget vanskelige tilfælde medbringer han nok også en låsesmed og fire stærke mænd fra psyk, som kan hjælpe med at holde patienten, så kanylen ikke knækker. Wink

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Jakob Man 12 Jul 2021, 11:49

Admin skrev:
Jeg har valgt at køre efter princippet, at hvis 5 millioner danskere er vaccineret, så kan de ikke smitte mig, og jeg kan ikke smitte dem! Very Happy

Men det er måske ikke det bedste princip, hvis det ikke længere har hold i virkeligheden.?

Prøv at se resultatet af en ny undersøgelse af Delta-varianten i Israel:


6. juli 2021
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/israels-sundhedsministerium-deltavarianten-goer-indhug-i-pfizer-vaccinens
Israels sundhedsministerium: Deltavarianten gør indhug i Pfizer-vaccinens effektivitet
   Det israelske sundhedsministerium frigav mandag data, der indikerer, at Pfizers vaccine mod corona-virus er effektiv til at forhindre alvorlig sygdom og indlæggelse – men at vaccinen tilsyneladende er blevet mindre god til at forhindre spredningen af deltavarianten af virusset.
   Det skriver blandt andre Times of Israel.
   https://www.timesofisrael.com/israel-confirms-vaccine-less-effective-against-delta-variant-eyes-third-dose/
   Ifølge ministeriets egne opgørelser er Pfizer-vaccinens effektivitet overfor infektioner og "symptomatisk sygdom" faldet til 63 procent siden den 6. juni.
   Faldet sker samtidig med, at deltavarianten har bredt sig i Israel, hvor den i dag udgør størstedelen af nye smittetilfælde. I maj, da varianten var mindre udbredt, var vaccinens effektivitet på 94,3 procent.
   Pfizer-vaccinen er dog fortsat 93 procent effektiv, når det kommer til at forhindre alvorlig sygdom og indlæggelse, lyder det.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Kommuner ringer til borgere? Empty Sv: Kommuner ringer til borgere?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum