FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Vanvittig oprustning!
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIdag kl. 22:42 af BenniM

» Windows 10 med Linux?
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIdag kl. 22:04 af Admin

» Jeg vil gerne vide, om nogen kender Tech University?
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIdag kl. 18:18 af Frnk01

» Endelig en fridag morgen!
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIdag kl. 17:12 af Admin

» Svære opgaver!
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIdag kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIdag kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIgår kl. 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIgår kl. 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? EmptyIgår kl. 14:26 af Carnivora


Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

4 deltagere

Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af BenniM Ons 23 Jun 2021, 07:13

Ikke mindre end 33 bilister har i Sverige oplevet at der bliver kastet med sten mod dem på motorvejen. Biler med svenske nummerplader er ikke ramt. Hvem står bag? Er Øresundregionen opgivet og prøver Stockholm at opildne en konflikt for at få fokus væk fra egne problemer, idet at de netop er kommet i mindretal?

Kilder:


_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Admin Ons 23 Jun 2021, 09:39

BenniM skrev:Ikke mindre end 33 bilister har i Sverige oplevet at der bliver kastet med sten mod dem på motorvejen. Biler med svenske nummerplader er ikke ramt. Hvem står bag? Er Øresundregionen opgivet og prøver Stockholm at opildne en konflikt for at få fokus væk fra egne problemer, idet at de netop er kommet i mindretal?

Kilder:



Stenkast mod biler fra broer, har vi også haft i Danmark, og dette er meget alvorligt!

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-12-21-afgoerende-spor-i-sager-om-stenkast

"Politiet mener, at samme person står bag fire stenkast - herunder det, som kostede en 33-årig tysk mor livet."

Jeg tror næppe at stenkast er politisk motiveret, nærmere at det er afsporede personer, som føler en vis spænding ved disse kriminelle handlinger!

Man har også haft teorier om at det er børn som har gjort det, men dette tvivlere jeg også mere på er sandheden!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Ons 23 Jun 2021, 20:25

Der var et indslag i TV2s 18-nyheder om stenkastningen, så I det? Så I den kvindelige svenske politibetjent, som i fuldt alvor sagde, at det var meget, meget mærkeligt, men "der er nogle mennesker, der opfører sig mærkeligt , nu hvor vi har corona-krise" ?  Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? 1f604
Hun kaldte det også "ulykker".

Det skal nok ende galt, jeg læste lige, at udover sten bruger de også bolte og møtrikker.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af BenniM Tors 24 Jun 2021, 11:30

Jeg mener at svenskernes sløvsind som er så påfaldende at vores udenrigsminister Jeppe Kofod har nød til at påtale det, lugter af at Sverige er i store problemer.

Langt over 300 skudepisoder og 41 dræbte tyder på at landet under den pæne overflade er i opløsning fordi de simpelthen er bange for at adressere problemerne.

Kilde: 320 skudepisoder i Sverige i løbet af et år: 41 dræbte (Berlingske Tidende)

Så kommer nogle stenkast, der på sigt kan skabe en ghettoløsning (tomme boliger fordi den del af befolkningen som er danskere indvandre re ikke tør komme der) og en undskyldning for at rive de byer ned som ligger uheldig.

Hvad der sker er utilgivelig. De er kommet så langt ud at en ansvarlig regering for længst ville have beordret militæret ud i gadebilledet.


_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Tors 24 Jun 2021, 12:52

Vi skal ikke puste det op til, at svenskerne har en forfærdelig masse problemer. Nøgternt set har de nok alligevel færre end os på sigt, og det skyldes især, at man i Sverige ikke har haft højredrejede regeringer meget længe. Samtidig ligger svenskerne i toppen, ikke bare i Skandinavien men også i hele verden, hvad angår ordentlig og human behandling af de mange dejlige indvandrere - som ikke underligt har valgt at søge til et foregangsland, som er nærmest helt frit for den systematiske racisme, vi ser her i landet.
Disse - drengestreger er det vel - med sten mod nogle bilruder er selvfølgelig beklageligt. Men jeg er sikker på, det løser sig inden længe. Nogle gange kan der, hvis folk kører stærkt, også ske det, at en sten løsner sig fra vejen og springer op og rammer en rude. Vi ved jo ikke, hvad der egentlig er sket.

Sverige burde hele tiden have været det store forbillede for de andre nordiske lande med deres åbne indvandringspolitik og socialt betonede økonomiske politik.
Som flere andre steder har det jo vist sig, at de lande, der har ført en humanistisk indvandringspolitik også klarer sig bedst økonomisk.
Jeg håber ikke deres midlertidige regeringsproblemer, vil betyde Löfvens afgang. Det ville jo være ubærligt, hvis det racistiske Sverigedemokraterne fik indflydelse på noget som helst. Sverige er bedst tjent med, at det parti holdes totalt uden for indflydelse. Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? 1f600

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Tors 24 Jun 2021, 13:59

"Dejlige indvandrere" ... Afro-Afrikaneren tænker formentlig på de ledende klaner bag bombesprængningerne og skyderierne i de store byer (som nu er ved at brede sig til forstæder og mindre lokaliteter.)

Hvis Sverigedemokraterna havde haft regeringsmagten, ville Sverige kun kunne have haft det langt bedre i dag.
Noget andet er så, at jeg tror ikke, der bliver valg "i utide" derovre. Efter sigende har de 7-8 partier, der ligner Det Radikale Venstre, et der ligner Enhedslisten - og så SD. Så alle de andre finder nok ud af at opfylde 'Den afrikanske Tiger's ønske, at holde SD helt uden for indflydelse.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Tors 24 Jun 2021, 15:25

by Klondyke-Carl Today at 13:59

'Den afrikanske Tiger's ønske, at holde SD helt uden for indflydelse. skrev:

Jeg tænkte mere på, det er 'den afrikanske lepoards' ønske.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af BenniM Tors 24 Jun 2021, 17:11

Inden det går over i en indvandre-debat så vil jeg gerne påpege nogle detaljer.

Det er ingen naturlov at der skal være en Øresundsregion. Der er faktisk store fordele hvis der ikke var nogen. Mange unge danskere har set deres job i detailbranchen gå til Svenskere. Det vil med andre ord gavne dansk beskæftigelse, hvis regionen faldt til jorden. Det er ikke ensbetydende med at det er danskere som har lavet en "false-flag" operation derovre. Det er formentlig Svenske nationalister som ser deres relative frihed sat under pres, hvis sygdomsbefængte danskere kommer til Sverige med Covid-19. Det vil ikke være en ny ting. Lunds Universitet uddelte en pris til Adam Oehlenschläger, men uden at læse hvad han havde skrevet for dengang var det forbundet med en straf på livstid at besidde skrifter skrevet på dansk. Så sent som omkring år 1900 var der på skoler forbud mod at tale dansk blandt eleverne.

Kilde: Den glemte historie om det tabte land (Berlingske Tidende)

Sekundært så ved vi ikke om de klaner som sidder så tungt på det svenske samfund at politiet reelt er magtesløs kommer fra mellemøsten. Det kan lige så godt være Romaer. Vi kender jo i Danmark via TV til konger derfra som laver svindel på den Københavnske vestegn. Hvis de har bevæbnet sig i Sverige kunne det være dem.

Kilde: Politichef: 40 klaner organiserer kriminalitet i Sverige (TV2)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af ak31 Tors 24 Jun 2021, 18:52

[quote="Afro-afrikaneren"].
Disse - drengestreger er det vel - med sten mod nogle bilruder er selvfølgelig beklageligt. Men jeg er sikker på, det løser sig inden længe. Nogle gange kan der, hvis folk kører stærkt, også ske det, at en sten løsner sig fra vejen og springer op og rammer en rude. Vi ved jo ikke, hvad der egentlig er sket.

Noget så alvorligt som drengestreger som stenkast mod biler er da ikke noget at skrive om.
Nej så er det lidt mere livstruende når det rammer ( hvad skal vi nu kande debattøren, tigermanden afro-afrikaneren eller leopartdrengens) børns cykler. Det var så alvorligt at han flygte til sommerhuset.
ak31
ak31

Antal indlæg : 1521
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af BenniM Ons 14 Jul 2021, 08:19

Efter 100 stenkast er den frihedsbevægelse som vil holde Sverige fri af gennemrejsende som potentiel kan bringe smitte til landet og måske over tid omgøre de bestræbelser på at forsvenske Sydsverige som Karl den 11 startede, gået fra aktivisme til informationskampagner.

I hvert fald har en svensk kulturpersonlighed en ide om hvem som står bag. Der er nogle som har set svensk forfølgelse af dansk kultur over 100 år som en god ting og den danske åbenhed i forhold til at debattere indvandring og den deraf følgende kulturelle faunaforurening som en dårlig ting.

Hvad mener I? Har de mange angreb som har fundet sted over et større geografisk område så man ikke længere kan hævde at det er enkeltpersoner som står bag baggrund i at Sverige vil være Sverige uden dansk besøg?

Kilder:
Plakater hængt op i Ystad efter stenkast - ”DANSK JÄVLAR” (TV2 Nyhederne)
Stenkast nummer 100 i Sydsverige rammer dansk bilist (TV2 Nyhederne)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Admin Ons 14 Jul 2021, 10:21

BenniM skrev:Efter 100 stenkast er den frihedsbevægelse som vil holde Sverige fri af gennemrejsende som potentiel kan bringe smitte til landet og måske over tid omgøre de bestræbelser på at forsvenske Sydsverige som Karl den 11 startede, gået fra aktivisme til informationskampagner.

I hvert fald har en svensk kulturpersonlighed en ide om hvem som står bag. Der er nogle som har set svensk forfølgelse af dansk kultur over 100 år som en god ting og den danske åbenhed i forhold til at debattere indvandring og den deraf følgende kulturelle faunaforurening som en dårlig ting.

Hvad mener I? Har de mange angreb som har fundet sted over et større geografisk område så man ikke længere kan hævde at det er enkeltpersoner som står bag baggrund i at Sverige vil være Sverige uden dansk besøg?

Kilder:
Plakater hængt op i Ystad efter stenkast - ”DANSK JÄVLAR” (TV2 Nyhederne)
Stenkast nummer 100 i Sydsverige rammer dansk bilist (TV2 Nyhederne)

Det kan også være muslimer i Sverige, som er gale over at de ikke helt har erobret Danmark endnu!

Det var et nyt bud!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Ons 14 Jul 2021, 11:23

Jeg tror også, at stenkasterne uden videre kan være fra det nye herrefolk Shocked

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Admin Ons 14 Jul 2021, 16:14

Annella skrev:Jeg tror også, at stenkasterne uden videre kan være fra det nye herrefolk Shocked

Ja det er der en stor risiko for er tilfældet! Wink Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af BenniM Ons 14 Jul 2021, 16:25

Nogle århundrede år efter at den Svenske konge iværksatte etnisk udrensninger af Dansk sindede så har folk her i landet forstået at Øresundsregionen er stendød.

Kilde:
Efter stribe af stenkast - danskere flygter fra svensk strækning (BT)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af BenniM Fre 23 Jul 2021, 08:22

Det er ikke alene sten. Nu også chikane med biler og verbale overfald. Danskere ses som dem der bringer smitten til Sverige og de vil gerne beholde et samfund uden nedlukninger, så vi skal bare holde os væk.

Intet problem for min part. Jeg har forstået budskabet.

Kilde:
Dansker udsat for chikane i Ystad: 'Vi var ikke velkomne' (BT)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Fre 23 Jul 2021, 11:01

Stenkast burde ikke have noget med smitte at gøre idet svensken har langt mere smitte end os, men når man ikke tester en skid er det jo nemt at bilde lav IQ indvandringen en masse løgn ind !
Iøvrigt burde selv en retarderet stenkaster kunne regne ud at en transit rejse ikke udgør en smitterisiko 😒🙄

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Fre 23 Jul 2021, 21:12

Annella skrev:Jeg tror også, at stenkasterne uden videre kan være fra det nye herrefolk Shocked

Det tror jeg, du meget vel kan have ret i. Invasionsæren fra Mellemøsten og deres hjernetomme hjælpere.
Jeg så tilfældigt noget af et indslag i TV2s nyheder for nogle aftener siden. Der så man en af herrefolkets håndlangere, sådan en der kunne se ud til at være halvt svensk/ halvt noget andet, med mere end skulderlangt sort hår. Joh, han kunne jo ikke fordrage danskerne, for de havde indført en frygtelig og racistisk udlændingepolitik. Så han var aktiv med at mangfoldiggøre løbesedler, hvor der stod "danskjävlar"!

Skulle nogen overveje lidt ferie i Norden, og det er bestemt en god idé, så vælg næsten alt andet end Skåne. Vælg det nordvestlige Norge. Der har jeg været nogle gange, og de virker venligsindede.  Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? 1f600

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Gæst Fre 23 Jul 2021, 21:36

von Dane skrev: Det tror jeg, du meget vel kan have ret i. Invasionsæren fra Mellemøsten og deres hjernetomme hjælpere.
Jeg så tilfældigt noget af et indslag i TV2s nyheder for nogle aftener siden. Der så man en af herrefolkets håndlangere, sådan en der kunne se ud til at være halvt svensk/ halvt noget andet, med mere end skulderlangt sort hår. Joh, han kunne jo ikke fordrage danskerne, for de havde indført en frygtelig og racistisk udlændingepolitik. Så han var aktiv med at mangfoldiggøre løbesedler, hvor der stod "danskjävlar"!

Skulle nogen overveje lidt ferie i Norden, og det er bestemt en god idé, så vælg næsten alt andet end Skåne. Vælg det nordvestlige Norge. Der har jeg været nogle gange, og de virker venligsindede.  Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? 1f600

Ja, de fleste er vist efterhånden klare over, hvordan det står til i Sverige = betydeligt værre end her!
Dem, der hader os? Jo, det er sådan set de samme som her i landet, altså som du skriver, von Dane, herrefolket + håndlangere.

For flere år siden, var vi faktisk tre unge piger, der var ved at planlægge at tage cykler med over til Gøteborg og så kigge os lidt om på egnen, men vi blev det frarådet på det kraftigste. Og godt det samme.
Hvis jeg skulle gå en aftentur i Gøteborg (eller mange andre svenske kvarterer) i dag som lyshåret ung kvinde, skulle jeg da have en hel stab af bevæbnede mili-uddannede bodygurds med mig!
Tak for tippet med Nordvest-Norge.  Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? 1f603

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Jakob Lør 24 Jul 2021, 14:22

BenniM skrev:Det er ikke alene sten. Nu også chikane med biler og verbale overfald. Danskere ses som dem der bringer smitten til Sverige og de vil gerne beholde et samfund uden nedlukninger, så vi skal bare holde os væk.

Intet problem for min part. Jeg har forstået budskabet.

Kilde:
Dansker udsat for chikane i Ystad: 'Vi var ikke velkomne' (BT)



https://www.bt.dk/krimi/dansker-udsat-for-chikane-i-ystad-vi-var-ikke-velkomne
Episoderne har nu medført, at Cornelia Kofoed Lipsius ikke har i sinde at stoppe i Ystad for at handle fremover.

Det må nok siges at være en klog beslutning, som alle danskere for længst burde have truffet.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag? Empty Sv: Danske bilister i Sverige - et jaget folkefærd - hvad kan ligge bag?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum