FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Endelig en fridag morgen!
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIdag kl. 15:03 af Unge Ulvdal

» Vanvittig oprustning!
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIdag kl. 14:57 af Unge Ulvdal

» Windows 10 med Linux?
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIdag kl. 10:52 af Admin

» Svære opgaver!
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIdag kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIdag kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIgår kl. 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIgår kl. 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIgår kl. 14:26 af Carnivora

» Fredag den 26.april 2024?
Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! EmptyIgår kl. 13:44 af Røde Visioner


Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

3 deltagere

Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Admin Fre 16 Jul 2021, 10:53

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

https://nyheder.tv2.dk/2021-07-16-oversvoemmelser-i-tyskland-og-belgien

"Hvad sker der?

Flere dages massiv regn har skabt store oversvømmelser i Tyskland og Belgien.

Mindst 93 er døde i Tyskland, og mindst 12 er døde i Belgien.

Flere hundrede savnes. Luxembourg og Holland er også påvirket af det voldsomme regnvejr."

Danmark er parate til at hjælpe hvis anmodning kommer derom!

Der er tale om en hidtil uset katastrofe, hvor floderne er gået over deres bredder efter massive regnmængder, og mere end 1300 mennesker savnes!

Lad os mindes ofrene i denne katastrofe!

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Gæst Fre 16 Jul 2021, 11:11

Hvad der sker?

Der er sket det i årtier, at finansmoguler og investment firmaer har købt landområder til bl.a. at bygge det ene store indkøbscenter efter det andet, landområder der var vandreservoirer for floders oversvømmelser blev erklæret til byggegrunde, floders naturlige forløb er blevet ændret.

Lanskab og skove måtte vige til udvidelser af motorveje og til opførelse af den ene nye motorvej efter den anden.

Nu hævner naturen sig - men selvølgelig får klimaforandringen skylden for menneskers indgriben i naturen med fatale naturkatastrofer.

Mennesker er en større og alvorligere trussel mod vores verden end klimaforandringen, det er min mening.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Admin Fre 16 Jul 2021, 11:18


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Gæst Fre 16 Jul 2021, 11:26

Admin skrev:

Ja vi har den ene århundrede oversvømmelse efter den anden, og det har vi haft siden 1572 i Europa.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af BenniM Lør 17 Jul 2021, 11:22

Det er områder af Danmark som der er bygget på der skal ryddes. Det er områder nær vores vandløb som skal købes op og ryddes. Der skal laves flere systemer til at samle vand op i vore byer.

Vi har gjort rimelig meget siden "100 års begivenhederne", men når bestemte områder oversvømmes gang på gang, så er det et vink med en vognstang om at sådanne områder ikke skal bebos og de derfor skal købes op så de kan ryddes.

Vi skal også se på om flere kan indkaldes til træning i civilforsvaret, så vi har det fornødne beredskab og har flere vi kan sende til steder i Europa hvor det er gået galt. Det vil desværre sket igen - ingen tvivl om det.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 901
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Admin Lør 17 Jul 2021, 16:15

BenniM skrev:Det er områder af Danmark som der er bygget på der skal ryddes. Det er områder nær vores vandløb som skal købes op og ryddes. Der skal laves flere systemer til at samle vand op i vore byer.

Vi har gjort rimelig meget siden "100 års begivenhederne", men når bestemte områder oversvømmes gang på gang, så er det et vink med en vognstang om at sådanne områder ikke skal bebos og de derfor skal købes op så de kan ryddes.

Vi skal også se på om flere kan indkaldes til træning i civilforsvaret, så vi har det fornødne beredskab og har flere vi kan sende til steder i Europa hvor det er gået galt. Det vil desværre sket igen - ingen tvivl om det.

Jeg synes nærmest at den i Tyskland er en 1000 års begivenhed?

Problemet flere steder i verden er at de har bygget på delta områder, og når vandet så alligevel kommer, så vil det altid søge den nemmeste vej gennem et sådan delta!

I Tyskland og andre lande har de bygget helt ned flodbredden eller tæt derpå, og så skal det jo gå galt!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af BenniM Lør 17 Jul 2021, 16:33

Admin skrev:
BenniM skrev:Det er områder af Danmark som der er bygget på der skal ryddes. Det er områder nær vores vandløb som skal købes op og ryddes. Der skal laves flere systemer til at samle vand op i vore byer.

Vi har gjort rimelig meget siden "100 års begivenhederne", men når bestemte områder oversvømmes gang på gang, så er det et vink med en vognstang om at sådanne områder ikke skal bebos og de derfor skal købes op så de kan ryddes.

Vi skal også se på om flere kan indkaldes til træning i civilforsvaret, så vi har det fornødne beredskab og har flere vi kan sende til steder i Europa hvor det er gået galt. Det vil desværre sket igen - ingen tvivl om det.

Jeg synes nærmest at den i Tyskland er en 1000 års begivenhed?

Problemet flere steder i verden er at de har bygget på delta områder, og når vandet så alligevel kommer, så vil det altid søge den nemmeste vej gennem et sådan delta!

I Tyskland og andre lande har de bygget helt ned flodbredden eller tæt derpå, og så skal det jo gå galt!

Vi skal ikke længere tilbage end til 2002 hvor det var Elben som gik amok og flere lande som var ramt. 110 døde og skader for 15 milliarder Euro. I 1970 døde 209 i Rumænien.

Men der er ingen tvivl om at områderne nær floder i Europa skal købes op og ryddes ligesom vi bør gøre det med hensyn til lavtliggende områder som f.eks. i nærliggende Lemvig.

Kilde:
List of floods in Europe (Wikipedia)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 901
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Jakob Lør 17 Jul 2021, 22:25

­

Jeg må indrømme, at jeg er rystet over, at det kunne gå så galt i Tyskland.
Man kan selvfølgelig altid diskutere i hvor høj grad det skyldes menneskeskabt global opvarmning, men det er velkendt, at klimaforandringerne fører til mere ekstremt vejr med større risiko for oversvømmelser, og jeg havde forventet, at Tysklands klimapolitik ville være langt bedre forberedt.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Admin Søn 18 Jul 2021, 10:38

Jakob skrev:­

Jeg må indrømme, at jeg er rystet over, at det kunne gå så galt i Tyskland.
Man kan selvfølgelig altid diskutere i hvor høj grad det skyldes menneskeskabt global opvarmning, men det er velkendt, at klimaforandringerne fører til mere ekstremt vejr med større risiko for oversvømmelser, og jeg havde forventet, at Tysklands klimapolitik ville være langt bedre forberedt.

Ja, det ser rigtigt alvorligt ud i Tyskland!

Og ja, det diskuteres stadig blandt forskere, om temaet menneskabt global opvarmning!

Nogle herunder FN´s klimapanel mener, at mennesket er skyld i det hele, og at vi selv kan bestemme vejret ved at nedsætte lidt co2 udledning!

Andre herunder den danske klimaforsker Henrik Svensmark, mener at vejret globalt reguleres efter Solen og de heraf afledte indkommende kosmiske stråler!

Den såkaldte "sol teori", som Svensmark har fået bekræftet dels i eget laboratorium og dels ved eksperimenter i CERN!

https://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/klima-eksperiment-i-cern-understotter-svensmarks-teorier

Menneskets Co2 udledning spiller også en rolle, men personligt mener jeg, at den nærmest har noget at gøre med smog forurening i verdens storbyer osv.!

Løsningen her er nok udviklingen af forureningsfri energi nu og på sigt i fremtiden!

Det er nok muligt at oliesheikerne og kulindustrien vil være kede af den udvikling, for de lever af at producere olieprodukter og kul udvikling!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Jakob Søn 18 Jul 2021, 14:55

­


Admin skrev:
Løsningen her er nok udviklingen af forureningsfri energi nu

Ja, og sagt på jævnt dansk, så må Danmark se at få fingeren ud nu.
Vi bør ikke bare opstille landvindmøller, som kan dække Danmarks energiforbrug.
Det må være rimeligt, at vi også producerer vindstrøm, som i højere grad kan hjælpe Tysklands tunge industri med at producerer de varer, som danskerne gerne vil købe.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af BenniM Man 19 Jul 2021, 07:57

Jakob skrev:­

Admin skrev:
Løsningen her er nok udviklingen af forureningsfri energi nu

Ja, og sagt på jævnt dansk, så må Danmark se at få fingeren ud nu.
Vi bør ikke bare opstille landvindmøller, som kan dække Danmarks energiforbrug.
Det må være rimeligt, at vi også producerer vindstrøm, som i højere grad kan hjælpe Tysklands tunge industri med at producerer de varer, som danskerne gerne vil købe.

Jeg mener at du har ret. Danmark har ikke så mange job at miste, men derimod kun job at få, hvor det er fuldstændig modsat i Tyskland. Dieselgate kostede Tyskland 30.000 jobs, som ikke kommer igen. Den tyske regering har kun halvhjertet retsforfulgt snyd med udledning af Diesel hvor USA er gået anderledes hårdt til værks (Selvom undersøgelser efterfølgende har vist at stort set alle andre bilmærker har tilpasset deres motor til at udlede mindre i det rum hvor tests foretages og de udleder meget mere når de anvendes i normal trafik).

Vi har heller ikke kuludvinding her i landet. Det er også jobs som mistes andre steder. Jeg kan godt forstå at man holder sig lidt tilbage med at fratage måske 300-500.000 mennesker deres job, men det må være et problem som de må klare internt. Danmark skal slå til med Energiø, bølgeudvinding og andre former for vedvarende energiudvinding så vi bliver Europas guldfugl.

Det skal bare ske på en bæredygtig måde, så f.eks. vinger til vindmøller ikke hober sig op over tid.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 901
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Jakob Tirs 20 Jul 2021, 09:38

­


BenniM skrev:
Det skal bare ske på en bæredygtig måde, så f.eks. vinger til vindmøller ikke hober sig op over tid.

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde ud af, hvorfor det er så slemt. Kan man ikke blot lade de brugte vindmøllevinger indgå som fyld i danske diger og dæmninger, så de kan hjælpe med at forhindre oversvømmelser, som vi har set i Tyskland.?

Det er muligt, at jeg er for kritisk overfor denne kampagne imod vindmøller, men jeg har efterhånden set så mange, der hviler på ingenting, at jeg er begyndt at bede om solid dokumentation for alt.
Mange af de opdigtede historier, der er opstået i lokale kampe imod vindmøller, hører ligeså meget hjemme på en anstalt, som vandrehistorierne imod covid-19 vaccine.

Noget af det mest syrede, jeg har set i Danmark, var en kvinde, som brød grædende sammen på TV, fordi hun troede, at støj fra en vindmølle ville gøre hendes børn sterile.
Og hun lod i øvrigt ikke til at have noget imod en landevej lige uden for huset eller de omgivende marker, som sandsynligt blev sprøjtet med gifte og hormonforstyrrende stoffer.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af BenniM Tirs 20 Jul 2021, 10:15

Vindmøllevingerne vil ikke være et problem, hvis man kunne nedbryde dem og bruge dem til noget andet. Generelt bør man ikke udvikle et produkt som efter endt forbrug ikke kan bruges til et eller andet. Jeg synes at der skal bygges rigtig mange vindmøller - ja. måske 1000 gange så mange som nu, men med det antal så skal problemet med affald håndteres.

Alt det andet. Støj, udseende osv. må vi leve med. Alle former for generering af energi kommer med en omkostning. Vi kan bare se på hvad fossile brændselsformer har kostet os.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 901
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Jakob Tirs 20 Jul 2021, 20:45

BenniM skrev:Vindmøllevingerne vil ikke være et problem, hvis man kunne nedbryde dem og bruge dem til noget andet. Generelt bør man ikke udvikle et produkt som efter endt forbrug ikke kan bruges til et eller andet. Jeg synes at der skal bygges rigtig mange vindmøller - ja. måske 1000 gange så mange som nu, men med det antal så skal problemet med affald håndteres.

Alt det andet. Støj, udseende osv. må vi leve med. Alle former for generering af energi kommer med en omkostning. Vi kan bare se på hvad fossile brændselsformer har kostet os.



Vindmøllebranchen har sådan set løst dit problem og selv bedt om et forbud mod deponi senest år 2025
Deponi er generelt heller ikke min livret, men det er måske uklogt blot at være imod det af princip, og jeg kender stadig ikke et sagligt argument, som fortæller, hvorfor de gamle vinger ikke må bruges til diger og dæmninger, som alligevel skal bygges.
Er det et alvorligt miljøproblem.?
Forbruger det kostbare råstoffer.?

Eller er det nærmere blot endnu et underlødigt angreb på vindmøller med henblik på at sinke Danmarks omstilling til VE.?

Jeg har ikke kunnet finde dokumentation endnu, men jeg kan derimod sagtens finde dokumentation, som fortæller, at sandforbruget til f.eks. diger og dæmninger er et råstof- og miljøproblem:

29 november 2017
https://videnskab.dk/naturvidenskab/forskere-vi-staar-over-for-en-global-sand-krise
Vi står over for en global sand-krise
   Efterspørgslen på sand er steget eksplosivt, og det har negativ effekt på både mennesker og miljø.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af BenniM Tirs 20 Jul 2021, 22:17

Deponi er en sovepude. Det opdagede man da en stormflod var ved at skabe en atomkatastrofe i Danmark. Vi har endvidere en verden hvor der vil komme mangel på ressourcer fordi Kina er her, der og alle vegne.

Deponi skal kun anvendes som en nødløsning, men målet skal være genanvendelighed.

Jeg ved at branchen har sat store penge af til forskning og jeg tror at det lykkedes for dem.

Kilder:
Vred borgmester om atomaffald: Topmålet af uansvarlighed! (TV2 Lorry)
Dansk industrisamarbejde vil knække koden til 100 pct. genanvendelse af vinger (Wind Denmark)

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 901
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Oversvømmelser i Tyskland og Belgien! Empty Sv: Oversvømmelser i Tyskland og Belgien!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum