FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Vanvittig oprustning!
The circle - gruppe terapi EmptyIgår kl. 22:42 af BenniM

» Windows 10 med Linux?
The circle - gruppe terapi EmptyIgår kl. 22:04 af Admin

» Jeg vil gerne vide, om nogen kender Tech University?
The circle - gruppe terapi EmptyIgår kl. 18:18 af Frnk01

» Endelig en fridag morgen!
The circle - gruppe terapi EmptyIgår kl. 17:12 af Admin

» Svære opgaver!
The circle - gruppe terapi EmptyIgår kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
The circle - gruppe terapi EmptyIgår kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
The circle - gruppe terapi EmptyTors 25 Apr 2024, 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
The circle - gruppe terapi EmptyTors 25 Apr 2024, 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
The circle - gruppe terapi EmptyTors 25 Apr 2024, 14:26 af Carnivora


The circle - gruppe terapi

2 deltagere

Go down

The circle - gruppe terapi Empty The circle - gruppe terapi

Indlæg af EmoJanice Ons 17 Maj 2023, 09:16

I denne Youtube video debatteres gruppe-terapi metoden "The Circle", der udsprang fra alkoholbehandlingsområdet, hvor det var Synanon og CEDU som  introducerede den i 1960'erne.

Metoden er i Danmark videreudviklet til metoden "Den varme stol" som bruges mange steder i Folkeskolen. Her anbringes en elev i "Den varme stol" og så skal klassen finde på gode ting at sige om eleven i stolen. Det virker sikkert hvis klassen kun består af empatiske børn som allerede kender hinanden, men hvad hvis klassen har kliker som gør at eleverne nærmest kun kender hinanden af navn. Vil det så afstive et barn at få at vide at eleven altid har pæne sko på eller er stille i timerne når det behøves? Bla. Jesper Juul har kritiseret brugen af den varme stol.

I den oprindelige version skal deltagerne i terapien konfrontere personen i den varme stol med alle personens dårligdomme. Det vil naturligvis rykke noget hos personen i den varme stol - om det bliver til det bedre har jeg ikke uddannelsen til at vurdere.

Jeg har herunder en video, som omtaler brugen af den varme stol (4:51 inde videoen. Resten er omtale af et dødsfald på et behandlingshjem/kostskole som der er så mange af i USA)



Mine spørgsmål er;

1) Bruges "The Circle" også i Danmark?
2) Bør metoder som "Den varme stol" bruges i Folkeskolen?

Kilder:
Interview: Det er en krænkelse af børnene (Artikel fra Politiken - Neuropsykologisk Praksis)
Undersøg hvad der virker (Skolebørn.dk)
EmoJanice
EmoJanice

Antal indlæg : 118
Join date : 13/04/21
Age : 30

https://emojanice.wordpress.com/

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

The circle - gruppe terapi Empty Sv: The circle - gruppe terapi

Indlæg af Radikal Tirs 23 Maj 2023, 14:58

EmoJanice skrev:I denne Youtube video debatteres gruppe-terapi metoden "The Circle", der udsprang fra alkoholbehandlingsområdet, hvor det var Synanon og CEDU som  introducerede den i 1960'erne.

Metoden er i Danmark videreudviklet til metoden "Den varme stol" som bruges mange steder i Folkeskolen. Her anbringes en elev i "Den varme stol" og så skal klassen finde på gode ting at sige om eleven i stolen. Det virker sikkert hvis klassen kun består af empatiske børn som allerede kender hinanden, men hvad hvis klassen har kliker som gør at eleverne nærmest kun kender hinanden af navn. Vil det så afstive et barn at få at vide at eleven altid har pæne sko på eller er stille i timerne når det behøves? Bla. Jesper Juul har kritiseret brugen af den varme stol.

I den oprindelige version skal deltagerne i terapien konfrontere personen i den varme stol med alle personens dårligdomme. Det vil naturligvis rykke noget hos personen i den varme stol - om det bliver til det bedre har jeg ikke uddannelsen til at vurdere.

Jeg har herunder en video, som omtaler brugen af den varme stol (4:51 inde videoen. Resten er omtale af et dødsfald på et behandlingshjem/kostskole som der er så mange af i USA)



Mine spørgsmål er;

1) Bruges "The Circle" også i Danmark?
2) Bør metoder som "Den varme stol" bruges i Folkeskolen?

Kilder:
Interview: Det er en krænkelse af børnene (Artikel fra Politiken - Neuropsykologisk Praksis)
Undersøg hvad der virker (Skolebørn.dk)

Vi i De Radikale har ingen anelse om det, men det er nok ikke en god ide at bruge det i folkeskolen. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1679
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum