FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Endelig en fridag morgen!
Giv tronen til Frederik? EmptyIdag kl. 15:03 af Unge Ulvdal

» Vanvittig oprustning!
Giv tronen til Frederik? EmptyIdag kl. 14:57 af Unge Ulvdal

» Windows 10 med Linux?
Giv tronen til Frederik? EmptyIdag kl. 10:52 af Admin

» Svære opgaver!
Giv tronen til Frederik? EmptyIdag kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
Giv tronen til Frederik? EmptyIdag kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
Giv tronen til Frederik? EmptyIgår kl. 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
Giv tronen til Frederik? EmptyIgår kl. 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
Giv tronen til Frederik? EmptyIgår kl. 14:26 af Carnivora

» Fredag den 26.april 2024?
Giv tronen til Frederik? EmptyIgår kl. 13:44 af Røde Visioner


Giv tronen til Frederik?

4 deltagere

Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Admin Søn 15 Dec 2019, 08:45

Giv tronen til Frederik?

https://www.bt.dk/royale/kongehusekspert-efter-ny-maaling-giv-tronen-til-frederik

"Kronprins Frederik bør snart blive konge, for det vil tjene landet bedst.

Sådan lyder det fra kongehusekspert Sebastian Olden-Jørgensen, efter en overraskende meningsmåling lavet af YouGov for B.T. for nyligt viste, at der er et stigende ønske i befolkningen om, at dronning Margrethe abdicerer og overlader tronen til kronprins Frederik.

For selv om dronning Margrethe knap har trådt et skridt forkert og har gjort det ekstremt godt som regent, så ville der være flere fordele ved at følge folkets stigende ønske."

Der er stigende interesse i befolkningen, for at Kronprins Frederik bør overtage efter Dronning Margrethe!

Med dronningens 80 år, kan hun sidde i yderligere 20 år op imod de 100 år, ganske enkelt fordi kvinder bliver ældre end mænd!

Hvis dette sker, er Frederik blevet 71 år gammel, før han ser en kongekrone!

Men Dronning Margrethe har ingen planer om at abdicere, så Danmark kan havne som den engelske situation, hvor Prins Charles med sine 71 år i dag, stadig har lange udsigter til sin kongekrone!

Eller mener du, at Dronning Margrethe bare skal blive på sin "pind", indtil den dag hvor "pinden" ikke kan holde længere?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Daniella Lør 16 Jan 2021, 10:19

Måske er tiden kommet til at vi går over til at blive en republik. De kongelige er utrolig dyre i drift. De kender ikke ordet at spare. Alene en ganske almindelig langhårsfrisure til Mary kan let løbe op til flere tusinde kr. Nå, men der er stadig væk flertal for kongehuset. Så mit forslag er helt sikkert stemt ned
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 166
Join date : 12/01/21

Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Gæst Lør 16 Jan 2021, 10:58

Daniella skrev:Måske er tiden kommet til at vi går over til at blive en republik. De kongelige er utrolig dyre i drift. De kender ikke ordet at spare. Alene en ganske almindelig langhårsfrisure til Mary kan let løbe op til flere tusinde kr. Nå, men der er stadig væk flertal for kongehuset. Så mit forslag er helt sikkert stemt ned

Jeg er republikaner, så jeg kan kun håbe på, at royalisterne på et tidspunkt kommer til fornuft og selv indser, at kongehuset er komplet overflødigt og ser til at kongehuset bliver afskafftet.

Endnu større håb sætter jeg i den unge generation, ihvertfald i min familie er mine unge nevøer og niecer og ligeledes deres venner og veninder store modstandere af kongehuset og det royale halløj.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Gæst Lør 16 Jan 2021, 11:01

Admin skrev:Giv tronen til Frederik?

https://www.bt.dk/royale/kongehusekspert-efter-ny-maaling-giv-tronen-til-frederik

"Kronprins Frederik bør snart blive konge, for det vil tjene landet bedst.

Sådan lyder det fra kongehusekspert Sebastian Olden-Jørgensen, efter en overraskende meningsmåling lavet af YouGov for B.T. for nyligt viste, at der er et stigende ønske i befolkningen om, at dronning Margrethe abdicerer og overlader tronen til kronprins Frederik.

For selv om dronning Margrethe knap har trådt et skridt forkert og har gjort det ekstremt godt som regent, så ville der være flere fordele ved at følge folkets stigende ønske."

Der er stigende interesse i befolkningen, for at Kronprins Frederik bør overtage efter Dronning Margrethe!

Med dronningens 80 år, kan hun sidde i yderligere 20 år op imod de 100 år, ganske enkelt fordi kvinder bliver ældre end mænd!

Hvis dette sker, er Frederik blevet 71 år gammel, før han ser en kongekrone!

Men Dronning Margrethe har ingen planer om at abdicere, så Danmark kan havne som den engelske situation, hvor Prins Charles med sine 71 år i dag, stadig har lange udsigter til sin kongekrone!

Eller mener du, at Dronning Margrethe bare skal blive på sin "pind", indtil den dag hvor "pinden" ikke kan holde længere?

Jeg er ikke det mindste interesset i at have hverken dronningen eller kronprinsen på pinden. Kongen/dronningen er aldrig blevet demokratiskt valgt, så institutionen skulle for længst i et demokrati have været afskaffet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Admin Lør 16 Jan 2021, 11:25

Daniella skrev:Måske er tiden kommet til at vi går over til at blive en republik. De kongelige er utrolig dyre i drift. De kender ikke ordet at spare. Alene en ganske almindelig langhårsfrisure til Mary kan let løbe op til flere tusinde kr. Nå, men der er stadig væk flertal for kongehuset. Så mit forslag er helt sikkert stemt ned

Ja, der er et meget stort flertal for at bevare kongehuset!

https://ekstrabladet.dk/underholdning/kongelige/danskekongelige/article4124963.ece

"Margrethe 26 gange dyrere end en præsident".

Så det er nok ikke et pengespørgsmål for flertallet som går ind for det danske kongehus, for så kunne de jo lige så godt vælge en præsident!

Det er nok nærmere tradition, og et ansigt udad til en verden, hvor folk måske synes, at det er finere at have en Dronning/Konge, i stedet for en "kun" en præsident?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Helle Front Lør 16 Jan 2021, 11:52

Admin skrev:Giv tronen til Frederik?

https://www.bt.dk/royale/kongehusekspert-efter-ny-maaling-giv-tronen-til-frederik

"Kronprins Frederik bør snart blive konge, for det vil tjene landet bedst.

Sådan lyder det fra kongehusekspert Sebastian Olden-Jørgensen, efter en overraskende meningsmåling lavet af YouGov for B.T. for nyligt viste, at der er et stigende ønske i befolkningen om, at dronning Margrethe abdicerer og overlader tronen til kronprins Frederik.

For selv om dronning Margrethe knap har trådt et skridt forkert og har gjort det ekstremt godt som regent, så ville der være flere fordele ved at følge folkets stigende ønske."

Der er stigende interesse i befolkningen, for at Kronprins Frederik bør overtage efter Dronning Margrethe!

Med dronningens 80 år, kan hun sidde i yderligere 20 år op imod de 100 år, ganske enkelt fordi kvinder bliver ældre end mænd!

Hvis dette sker, er Frederik blevet 71 år gammel, før han ser en kongekrone!

Men Dronning Margrethe har ingen planer om at abdicere, så Danmark kan havne som den engelske situation, hvor Prins Charles med sine 71 år i dag, stadig har lange udsigter til sin kongekrone!

Eller mener du, at Dronning Margrethe bare skal blive på sin "pind", indtil den dag hvor "pinden" ikke kan holde længere?

Ja, hun skal da bæres ud ligesom forgængerne. Masser af undersøgelser har også vist, at Hs. Højhed Dronning Margrethe II er populær i den brede befolkning.
Jeg tror ikke, man skal tage det alt for højtideligt, at nogle synes det er "synd" for kronprins Frederik, hvis han må vente meget længe - hvem siger, at han selv synes det? Og der er jo altid den mulighed at Christian træder ind som Christian den 11. - det mener jeg, arvefølgeloven tillader.

Til Annella og andre republikanere:
Det er mit indtryk, at repræsentanter fra det danske kongehus er ret vellidte i udlandet - og at folk langvejs fra kender dem. Ville det samme være tilfældet med den præsident, I måske ønsker? Jeg tvivler stærkt!

Endelig er der også med mellemrum nogle, der lufter den mening, at "det er alt, alt for dyrt" at have et kongehus. Er det?

Kongehuset koster årligt i apanage 105.800.891 kroner. Medregner man kongeskibet, vedligeholdelse af slotte m.m. bliver det 386.100.912,-
Den ikke-vestlige (overvejende muslimske) indvandrerbyrde koster langt, langt over de 36.000.000.000 kroner, som finansministeriet regnede det ud til for små tre år siden. Man havde imidlertid gemt masser af udgifter i nogle bilag for ikke at gøre danskerne alt for vrede; erhvervsmanden Asger Aamund har regnet ud, at det rigtige beløb snarere ligger på ca. 78.000.000.000,-

Når jeg tænker på det, synes jeg ærligt talt, at pengene til kongehuset er godt givet ud. De - særlig Dr. Margrethe og kronprinseparret - repræsenterer Danmark fint. Ingen kan vist sige, at de ligger på sofaerne og laver ingenting. Smile
Helle Front
Helle Front

Antal indlæg : 101
Join date : 02/12/20
Age : 58
Geografisk sted : 9330

Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Admin Lør 16 Jan 2021, 15:52

Helle Front skrev:
Admin skrev:Giv tronen til Frederik?

https://www.bt.dk/royale/kongehusekspert-efter-ny-maaling-giv-tronen-til-frederik

"Kronprins Frederik bør snart blive konge, for det vil tjene landet bedst.

Sådan lyder det fra kongehusekspert Sebastian Olden-Jørgensen, efter en overraskende meningsmåling lavet af YouGov for B.T. for nyligt viste, at der er et stigende ønske i befolkningen om, at dronning Margrethe abdicerer og overlader tronen til kronprins Frederik.

For selv om dronning Margrethe knap har trådt et skridt forkert og har gjort det ekstremt godt som regent, så ville der være flere fordele ved at følge folkets stigende ønske."

Der er stigende interesse i befolkningen, for at Kronprins Frederik bør overtage efter Dronning Margrethe!

Med dronningens 80 år, kan hun sidde i yderligere 20 år op imod de 100 år, ganske enkelt fordi kvinder bliver ældre end mænd!

Hvis dette sker, er Frederik blevet 71 år gammel, før han ser en kongekrone!

Men Dronning Margrethe har ingen planer om at abdicere, så Danmark kan havne som den engelske situation, hvor Prins Charles med sine 71 år i dag, stadig har lange udsigter til sin kongekrone!

Eller mener du, at Dronning Margrethe bare skal blive på sin "pind", indtil den dag hvor "pinden" ikke kan holde længere?

Ja, hun skal da bæres ud ligesom forgængerne. Masser af undersøgelser har også vist, at Hs. Højhed Dronning Margrethe II er populær i den brede befolkning.
Jeg tror ikke, man skal tage det alt for højtideligt, at nogle synes det er "synd" for kronprins Frederik, hvis han må vente meget længe - hvem siger, at han selv synes det? Og der er jo altid den mulighed at Christian træder ind som Christian den 11. - det mener jeg, arvefølgeloven tillader.

Til Annella og andre republikanere:
Det er mit indtryk, at repræsentanter fra det danske kongehus er ret vellidte i udlandet - og at folk langvejs fra kender dem. Ville det samme være tilfældet med den præsident, I måske ønsker? Jeg tvivler stærkt!

Endelig er der også med mellemrum nogle, der lufter den mening, at "det er alt, alt for dyrt" at have et kongehus. Er det?

Kongehuset koster årligt i apanage 105.800.891 kroner. Medregner man kongeskibet, vedligeholdelse af slotte m.m. bliver det 386.100.912,-
Den ikke-vestlige (overvejende muslimske) indvandrerbyrde koster langt, langt over de 36.000.000.000 kroner, som finansministeriet regnede det ud til for små tre år siden. Man havde imidlertid gemt masser af udgifter i nogle bilag for ikke at gøre danskerne alt for vrede; erhvervsmanden Asger Aamund har regnet ud, at det rigtige beløb snarere ligger på ca. 78.000.000.000,-

Når jeg tænker på det, synes jeg ærligt talt, at pengene til kongehuset er godt givet ud. De - særlig Dr. Margrethe og kronprinseparret - repræsenterer Danmark fint. Ingen kan vist sige, at de ligger på sofaerne og laver ingenting.  Smile

Ja, der er mange danskere som vil holde fast i kongehuset, og undersøgelser viser at der er et stort flertal for det!

Andre mener, at det kan komme til at gå Frederik ligesom Prins Charles i Storbritannien, som nu er 72 år gammel og stadig ikke har set skyggen af en kongekrone!

Men alt tyder på, at Dronning Margrethe ikke vil bryde traditionen, ved at træde tilbage "før tiden"!

Som Dronningen selv har sagt for nogle år siden: Jeg træder først tilbage, når jeg falder af pinden! Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9405
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Snoozz Lør 16 Jan 2021, 21:43

Min mening er:

2 versioner:

1: Den drastiske: Fyr hele kongehuset øjeblikkeligt. Hermed må dronningen på folkepension (mon ikke hun har en fed opsparing at supplere med, evt ved at sælge Kongeskibet, eller nogle slotte rundt omkring). Resten af kongehuset skal klare sig på lige vilkår med alle andre danskere. De er såmænd veluddannede og har gået på de fineste skoler, så mon ikke de klarer sig alligevel?

2: Den lidt blødere: Lad dronningen sidder til - som hun selv siger - "falder af pinden". Og stop så det kongehus.

Argumenter:

1. Alllllt for dyrt.
2. Det må være traumatisk for børnene i kongehuset, at de ikke selv kan være hvad de nu har lyst til, fx automekaniker eller tømrer.
3. Samme børn selvom de er af hankøn, er nok mere udsat for sexisme end andre, for det er superromatisk for enhver teenagepige at score "en rigtig prins".
4. Det er middelalderligt, at EN person bestemmer alt i et land, og reelt har dronningen jo heller ingen magt.

Eneste minus kan være at de laver "reklamefremstød" generelt for Danmark", men det har vi en helt industri, kaldet reklame-industrien til.

Amalienborg og alle de andre slotte rundt om i landet kunne man passende indrette til at huse de hjemløse i Danmark som ingen åbenbart tænker på, ikke engang med frostvejr OG Corona på en gang !

Snoozz

Antal indlæg : 166
Join date : 30/11/20

Tilbage til toppen Go down

Giv tronen til Frederik? Empty Sv: Giv tronen til Frederik?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum