FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Vanvittig oprustning!
IT - advarsel! EmptyIgår kl. 22:42 af BenniM

» Windows 10 med Linux?
IT - advarsel! EmptyIgår kl. 22:04 af Admin

» Jeg vil gerne vide, om nogen kender Tech University?
IT - advarsel! EmptyIgår kl. 18:18 af Frnk01

» Endelig en fridag morgen!
IT - advarsel! EmptyIgår kl. 17:12 af Admin

» Svære opgaver!
IT - advarsel! EmptyIgår kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
IT - advarsel! EmptyIgår kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
IT - advarsel! EmptyTors 25 Apr 2024, 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
IT - advarsel! EmptyTors 25 Apr 2024, 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
IT - advarsel! EmptyTors 25 Apr 2024, 14:26 af Carnivora


IT - advarsel!

2 deltagere

Go down

IT - advarsel! Empty IT - advarsel!

Indlæg af Admin Lør 01 Feb 2020, 10:33

IT - advarsel!

https://www.bt.dk/krimi/syd-og-soenderjyllands-politi-advarer-borgere-mod-fupopkald

Mistede 365.000 kroner på et telefon opkald!

"Syd- og Sønderjyllands Politi advarer borgere mod fupopkald.

Kriminelle ringer til borgere for at lokke NemID-oplysninger ud af dem. Udlever dem ikke, opfordrer politiet.

Syd- og Sønderjyllands Politi advarer borgere mod fupopkald, hvor de bliver bedt om at udlevere NemID-oplysninger.

Det oplyser politiet i en pressemeddelelse natten til lørdag.

Ifølge Syd- og Sønderjyllands Politi ringer kriminelle til borgere og udgiver sig for at være fra politiet, banker eller teleselskaber for at lokke NemID-oplysninger ud af dem. Informationerne bliver derefter brugt til at hæve store beløb."

Husk aldrig at oplyse personlige oplysninger, hverken over telefonen eller over internettet!

De særlige udsatte er ældre mennesker, som har tillid til at ingen vil dem noget ondt!

Selv om yngre mennesker også kan finde på at hoppe i de kriminelles fælde!

Din mening?

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Ons 05 Feb 2020, 11:05

Problemet er jo, at det ikke kun er svindlere, der ringer op. Man bliver dagligt belemret med opkald fra lystige unge mennesker, som er skolet i at lokke folk til at købe alt fra forsikringer til telefoner og skifte el-selskaber. Ofte er de meget svære at slippe af med, og da jeg også er erhvervsregistreret, bliver jeg oversvømmet af folk, der vil sælge mig hjemmesider og andre erhvervsrelaterede ting. Desværre er jeg nødt til at tage telefonen, selv om det er et nummer, jeg ikke kender, for det kunne jo være en kunde.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Søn 09 Feb 2020, 09:15

Ingrid Slott skrev:Problemet er jo, at det ikke kun er svindlere, der ringer op.  Man bliver dagligt belemret med opkald fra lystige unge mennesker, som er skolet i at lokke folk til at købe alt fra forsikringer til telefoner og skifte el-selskaber.  Ofte er de meget svære at slippe af med, og da jeg også er erhvervsregistreret, bliver jeg oversvømmet af folk, der vil sælge mig hjemmesider og andre erhvervsrelaterede ting.  Desværre er jeg nødt til at tage telefonen, selv om det er et nummer, jeg ikke kender, for det kunne jo være en kunde.

Enig i det du skriver her, når du er erhvervsregistreret!

Heldigvis har jeg hemmeligt telefon nummer og kan ikke søges officielt!

Dette betyder så ikke at jeg ikke har fået disse fup opkald, da de kriminelle også bruger de såkaldte telefon robotter, til at søge tilfældige numre med!

For et par år siden, var det særligt slemt, men de opgav til sidst da jeg ikke besvarede opkaldet!

Man kunne se på mobil telefonen, at der blev op ringet fra udlandet - og så afbrød jeg bare forbindelsen!

Deres svindel her bestod i, at de ville have en til at ringe tilbage og efter et stykke tid så bare lægge på, hvorefter man kom til at betale for opringningen!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Søn 09 Feb 2020, 10:34

Jeg har fundet en god fidus. Jeg svarer på opkaldet uden at sige noget. Når jeg så kan høre en masse støj i baggrunden, som viser, at det er et call-center, der ringes op fra, afbryder jeg. Hvis der er nogen, der ringer om "erhverv-et eller andet" siger jeg, at jeg er ved at afvikle pga. min alder, så de skal ikke bruge tid på mig. Det virker hver gang. Smile

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Man 10 Feb 2020, 10:04

Ingrid Slott skrev:Jeg har fundet en god fidus.  Jeg svarer på opkaldet uden at sige noget.  Når jeg så kan høre en masse støj i baggrunden, som viser, at det er et call-center, der ringes op fra, afbryder jeg.  Hvis der er nogen, der ringer om "erhverv-et eller andet" siger jeg, at jeg er ved at afvikle pga. min alder, så de skal ikke bruge tid på mig.  Det virker hver gang. Smile

Ha-ha, den var god Ingrid!

Jeg siger så eller ikke noget og lader dem sige noget, men dette gør de ikke - de afbryder bare forbindelsen, da de så håber på at man ringer tilbage (for at blive snydt)!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Man 10 Feb 2020, 14:39

De værste er nu de svindlere, der lægger på, netop for at få folk til at ringe tilbage, og så koster opkaldet en masse penge. Jeg ringer aldrig tilbage til et ukendt nummer, for hvis folk vil noget vigtigt, så kan de jo bare tale ind på telefonsvareren.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Man 10 Feb 2020, 16:34

Ingrid Slott skrev:De værste er nu de svindlere, der lægger på, netop for at få folk til at ringe tilbage, og så koster opkaldet en masse penge.  Jeg ringer aldrig tilbage til et ukendt nummer, for hvis folk vil noget vigtigt, så kan de jo bare tale ind på telefonsvareren.

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/digitale-tjenester/opkald-fra-svindlere-undgaa-blive-snydt-i-telefonen

Svindlerne som ringe til mig, var så smarte at de skiftede deres telefonnumre ud, så det ikke var det samme nummer de ringede fra hele tiden!

Det var altid mere eller mindre end 8 cifre, som regel mindst 8 cifre eller en ukendt landekode som de ringede fra, og dette sætter jo alle alarmklokker i gang med det samme!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Tirs 11 Feb 2020, 10:52

Ja, de er meget udspekulerede. Når de skifter nummer ud hele tiden, kan man jo netop heller ikke blokere dem. Det er ærgerligt, at så mange - især ældre - mennesker går i fælden. Det kan koste dem mange penge.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Tors 13 Feb 2020, 11:02

Ingrid Slott skrev:Ja, de er meget udspekulerede.  Når de skifter nummer ud hele tiden, kan man jo netop heller ikke blokere dem. Det er ærgerligt, at så mange - især ældre - mennesker går i fælden.  Det kan koste dem mange penge.

Man kan anmelde fup opkald fra svindlere til sit teleselskab!

https://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/drift-og-dakning/fejlmelding/anmeld-fupopkald/

Nu ved jeg så ikke hvilket teleselskab du har Ingrid, men du kan spørge på google siden - "Anmelde fup opkald til "her skriver du dit teleselskab"!

Det prøvede jeg for et par år siden, men jeg syntes ikke at det hjalp særlig meget! Very Happy






_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Tors 13 Feb 2020, 11:25

Problemet er, at svindlerne altid er et skridt foran. De er simpelthen dygtigere end selskaberne. Sad

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Fre 14 Feb 2020, 11:06

Ingrid Slott skrev:Problemet er, at svindlerne altid er et skridt foran.  De er simpelthen dygtigere end selskaberne. Sad

Ja dette er rigtigt!

Det er et stort problem, at de vil svindle os på denne måde hele tiden!

Særlig ældre personer, som ikke er så meget inde i alle disse problematikker og som er tillidsfulde på nettet - ryger i fælden!

Og når ældre hører om dette, vil de slet ikke have en computer! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Lør 15 Feb 2020, 15:32

Jeg fik en helt ny version i dag. En mail fra U.S.A´security department, at toldvæsenet i John F. Kennedy Lufthavnen havde stoppet en dame med en kuffert fuld af valuta. Hun påstod, at hun ikke vidste, hvad der var i kufferten, fordi hun blot skulle aflevere den på min trappesten. Nu skulle jeg så sende certifikater m.v. for at bevise, at det var mine penge.
De bliver da også mere og mere udspekulerede, og der er sikkert nogen, der falder i fælden, men jeg smed den selvfølgelig lige i papirkurven.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Admin Lør 15 Feb 2020, 16:00

Ingrid Slott skrev:Jeg fik en helt ny version i dag.  En mail fra U.S.A´security department, at toldvæsenet i John F. Kennedy Lufthavnen havde stoppet en dame med en kuffert fuld af valuta.  Hun påstod, at hun ikke vidste, hvad der var i kufferten, fordi hun blot skulle aflevere den på min trappesten. Nu skulle jeg så sende certifikater m.v. for at bevise, at det var mine penge.
De bliver da også mere og mere udspekulerede, og der er sikkert nogen, der falder i fælden, men jeg smed den selvfølgelig lige i papirkurven.

Ja de kriminelle finder hele tiden på nye udspekulerede ting at forsøge at snyde os med! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Ingrid Slott Lør 15 Feb 2020, 17:52

Enig.

Ingrid Slott

Antal indlæg : 310
Join date : 29/11/18
Geografisk sted : Amager

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

IT - advarsel! Empty Sv: IT - advarsel!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum