FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Vend ryggen til trolls
svindel-sms? EmptyIgår kl. 18:30 af Jojo

» André Rieu - Nightingale Serenade
svindel-sms? EmptyIgår kl. 18:04 af Jojo

» Er der noget galt med vejret?
svindel-sms? EmptyIgår kl. 17:38 af Jojo

» Putin er en meget rimeligt anlagt mand
svindel-sms? EmptyIgår kl. 17:29 af Jojo

» Hvilket parti i Danmark vil gøre noget for de svage?
svindel-sms? EmptyIgår kl. 17:21 af Radikal

» EM i fodbold!
svindel-sms? EmptyIgår kl. 16:44 af Oliver

» Kong Fiddes livret!
svindel-sms? EmptyIgår kl. 10:33 af Radikal

» Svære opgaver!
svindel-sms? EmptyIgår kl. 10:24 af Radikal

» Betal eller vi lukker dit firma
svindel-sms? EmptyIgår kl. 10:15 af Radikal


svindel-sms?

+2
Jojo
Radikal
6 deltagere

Go down

svindel-sms? Empty svindel-sms?

Indlæg af Radikal Tirs 21 Maj 2024, 15:06

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-05-21-saa-aegte-kan-en-svindel-sms-se-ud-advarer-politiet
"Så ægte kan en svindel-sms se ud, advarer politiet. Antallet af ofre for økonomisk it-svindel har aldrig været højere. Og svindelen kan være svær at gennemskue, fortæller Midt- og Vestjyllands Politi. En sms om overskydende skat eller om en pakke, der skal afhentes. Blot skal man lige trykke på et link og følge anvisningerne."
Vi i De Radikale, har flere gange får den "glade besked" i sms, om at en pakke venter på at blive afhentet. Men da jeg ikke har bestilt nogen pakke, er det et af de nye svindel forsøg. I stedet for at klikke på et link, slettede jeg sms. Hvad ville du have gjort? Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1811
Join date : 04/02/19

Admin og Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Jojo Tirs 21 Maj 2024, 19:29

De ringer til mig hvert eneste dag fra England, og nogen gange svarer jeg dem, og fortæller dem at jeg ringer tilbage idenfor halv time.
Det kan man ikke fordi svindlere bruger BURNER mobillos så nummeret ikke kan spores
Der er gået hobby in it for mig Very Happy

Godt at du ikke hopper på den slags
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 461
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Admin Ons 22 Maj 2024, 08:57

Jojo skrev:De ringer til mig hvert eneste dag fra England, og nogen gange svarer jeg dem, og fortæller dem at jeg ringer tilbage idenfor halv time.
Det kan man ikke fordi svindlere bruger BURNER mobillos så nummeret ikke kan spores
Der er gået hobby in it for mig Very Happy

Godt at du ikke hopper på den slags

Mit bedste råd og som også gives af politiet er, at hvis man ikke kender telefon nummeret, så undlad at svare på opringningen og slet med det samme!

"Men ringer du til nummeret, betaler du en høj minutpris for opkaldet, og det kan blive dyrt."

https://www.telmore.dk/hjaelp/om-mobiltelefon/sikkerhed-paa-mobilen/hvad-er-fupopkald




_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9725
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Jojo Tors 23 Maj 2024, 16:53

Admin
Men ringer du tilbage bliver der opkrævet høj minut taks


Det sker ikke fordi alle opringninger kommer ind via såkaldte Burner phones og de nr. bliver kun brugt maks to gange, derefter bliver nr. skrottet for at forhindre opsporing
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 461
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Jojo Tors 23 Maj 2024, 16:55

Ny svindel mail i omløb

Yousee i en meget troværdigt kopi af deres logo opfordrer til at opdatere dine konto oplysninger.
Jeg håber ikke at nogen efterhånden falder for den slags

Du bliver ALDRIG opfordret at opdatere dine konto oplysninger via email
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 461
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Admin Fre 24 Maj 2024, 09:17

Jojo skrev:Ny svindel mail i omløb

Yousee i en meget troværdigt kopi af deres logo opfordrer til at opdatere dine konto oplysninger.
Jeg håber ikke at nogen efterhånden falder for den slags

Du bliver ALDRIG opfordret at opdatere dine konto oplysninger via email

Ja det er rigtigt, men desværre falder mange i fælden alligevel - trods alle advarsler!Very Happy


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9725
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Radikal Fre 24 Maj 2024, 11:23

Admin skrev:
Jojo skrev:Ny svindel mail i omløb

Yousee i en meget troværdigt kopi af deres logo opfordrer til at opdatere dine konto oplysninger.
Jeg håber ikke at nogen efterhånden falder for den slags

Du bliver ALDRIG opfordret at opdatere dine konto oplysninger via email

Ja det er rigtigt, men desværre falder mange i fælden alligevel - trods alle advarsler!Very Happy


Vi i De Radikale mener, at det fortrinsvist kun er ældre mennesker som ikke kan gennemskue svindlerne. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1811
Join date : 04/02/19

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af ak31 Fre 24 Maj 2024, 12:04

Radikal skrev:
Admin skrev:
Jojo skrev:Ny svindel mail i omløb

Yousee i en meget troværdigt kopi af deres logo opfordrer til at opdatere dine konto oplysninger.
Jeg håber ikke at nogen efterhånden falder for den slags

Du bliver ALDRIG opfordret at opdatere dine konto oplysninger via email

Ja det er rigtigt, men desværre falder mange i fælden alligevel - trods alle advarsler!Very Happy


Vi i De Radikale mener, at det fortrinsvist kun er ældre mennesker som ikke kan gennemskue svindlerne. Shocked Very Happy


21-5 lagde du et link op om it svindel
Der stod det at det også var unge da det var sms beskeder, som mange unge benytter sig af En ung mand på 23 år havde i den forbindelse mister 33000 kr. Han var på udveksling på et tysk universitet.
For godt en uge siden, fik jeg en e-mail fra Yousee, at banken havde afviste at betale for mit forbrug. På kortet stod nogle tal, som ikke var de samme som på mit kort, om jeg ikke lige ville rette dem.
Je kontaktede min bank, om de havde stoppet for mine betalinger, hvad de ikke havde.
Der kan de unge da godt falde i, da logoet var fra Yousee. Hvem ung ville undvære sin telefon??


_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1595
Join date : 05/12/20

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Admin Fre 24 Maj 2024, 16:35

ak31 skrev:
Radikal skrev:
Admin skrev:
Jojo skrev:Ny svindel mail i omløb

Yousee i en meget troværdigt kopi af deres logo opfordrer til at opdatere dine konto oplysninger.
Jeg håber ikke at nogen efterhånden falder for den slags

Du bliver ALDRIG opfordret at opdatere dine konto oplysninger via email

Ja det er rigtigt, men desværre falder mange i fælden alligevel - trods alle advarsler!Very Happy


Vi i De Radikale mener, at det fortrinsvist kun er ældre mennesker som ikke kan gennemskue svindlerne. Shocked Very Happy


21-5 lagde du et link op om it svindel
Der stod det at det også var unge da det var sms beskeder, som mange unge benytter sig af En ung mand på 23 år havde i den forbindelse mister 33000 kr. Han var på udveksling på et tysk universitet.
For godt en uge siden, fik jeg en e-mail fra Yousee, at banken havde afviste at betale for mit forbrug. På kortet stod nogle tal, som ikke var de samme som på mit kort, om jeg ikke lige ville rette dem.
Je kontaktede min bank, om de havde stoppet for mine betalinger, hvad de ikke havde.
Der kan de unge da godt falde i, da logoet var fra Yousee. Hvem ung ville undvære sin telefon??


Enig! - Unge mennesker kan godt blive snydt af it svindlerne også! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9725
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Radikal Søn 26 Maj 2024, 14:44

Admin skrev:
ak31 skrev:
Radikal skrev:
Admin skrev:
Jojo skrev:Ny svindel mail i omløb

Yousee i en meget troværdigt kopi af deres logo opfordrer til at opdatere dine konto oplysninger.
Jeg håber ikke at nogen efterhånden falder for den slags

Du bliver ALDRIG opfordret at opdatere dine konto oplysninger via email

Ja det er rigtigt, men desværre falder mange i fælden alligevel - trods alle advarsler!Very Happy


Vi i De Radikale mener, at det fortrinsvist kun er ældre mennesker som ikke kan gennemskue svindlerne. Shocked Very Happy


21-5 lagde du et link op om it svindel
Der stod det at det også var unge da det var sms beskeder, som mange unge benytter sig af En ung mand på 23 år havde i den forbindelse mister 33000 kr. Han var på udveksling på et tysk universitet.
For godt en uge siden, fik jeg en e-mail fra Yousee, at banken havde afviste at betale for mit forbrug. På kortet stod nogle tal, som ikke var de samme som på mit kort, om jeg ikke lige ville rette dem.
Je kontaktede min bank, om de havde stoppet for mine betalinger, hvad de ikke havde.
Der kan de unge da godt falde i, da logoet var fra Yousee. Hvem ung ville undvære sin telefon??


Enig! - Unge mennesker kan godt blive snydt af it svindlerne også! Very Happy

Vi i De Radikale mener, at det er rigtigt at unge mennesker også kan falde i hvis de er uheldige. Men man hører tit, at især ældre mennesker især skal passe på. Dette er nok ikke hele sandheden. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1811
Join date : 04/02/19

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Jojo Søn 26 Maj 2024, 19:30

Det er altid en god ide at kontakte din bank om du kan få en kredit advarsel.
Så er du dækket ind med de samme skulle uheldet være ude.

I de fleste banker har de en selvrisiko, men det er altid en god ide at kontakte din bank når du er mistænkeligt som AK31 gjorde.

For mig kontaktede jeg min bank indenfor to minutter efter jeg blev mistænksomt om svindel.
De ville spærre min konto med de samme, og jeg troede at så var alt i orden. det var det bare ikke fordi har du givet dine oplysninger på nettet når du handler kan de som reger få fat i din penge.

Banken skulle havde adviseret mig at tømme kontoen.

Jeg fik på den måde medhold fra den finansielle ankenævn dog var der en selv risiko på små 8000 kr. men dette var meget bedre end at tabe over tyve tusind
Jojo
Jojo

Antal indlæg : 461
Join date : 03/09/23
Geografisk sted : Sønderjylland

Admin og Radikal synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Admin Man 27 Maj 2024, 16:33

Jojo skrev:Det er altid en god ide at kontakte din bank om du kan få en kredit advarsel.
Så er du dækket ind med de samme skulle uheldet være ude.

I de fleste banker har de en selvrisiko, men det er altid en god ide at kontakte din bank når du er mistænkeligt som AK31 gjorde.

For mig kontaktede jeg min bank indenfor to minutter efter jeg blev mistænksomt om svindel.
De ville spærre min konto med de samme, og jeg troede at så var alt i orden. det var det bare ikke fordi har du givet dine oplysninger på nettet når du handler kan de som reger få fat i din penge.

Banken skulle havde adviseret mig at tømme kontoen.

Jeg fik på den måde medhold fra den finansielle ankenævn dog var der en selv risiko på små 8000 kr. men dette var meget bedre end at tabe over tyve tusind

Jeg køber aldrig ind på nettet, for it-svindlerne er blevet så dygtige til at falske internet sider, at man reelt ikke kan se forskel på de rigtige sider og de forkerte sider!

Og ja, er man det mindste i tvivl om rigtigheden af det sted man vil købe ind, så ring til banken og forhør om risikoen ved en handel! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9725
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Radikal og Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Svindel og fup

Indlæg af Daniella Fre 07 Jun 2024, 18:07

Jeg er nok det man kalder for en hård negl i svindelbranchen.
Alle slags numre har jeg været udsat for, men ikke een eneste har kunnet narre mig.
Der er bejlere, som kalder mig skat og siger, jeg er smuk (jeg er snart 80 år). Nogle vil have , at jeg skal sende penge, fordi de skal et eller andet. andre vil forære mig deres penge, inden de dør, for de er meget syge - ja der er mange veje, der fører ti Rom.
Man må aldrig give telefonnumre, kodermailadresser eller andre personlige oplysninger. Jeg blokerer dem, når de kommer ind på disse ting, for jeg ved fra starten, er de er svindlere.
Daniella
Daniella

Antal indlæg : 169
Join date : 12/01/21

Radikal, klokkeblomst og Vera Braun synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Radikal Lør 08 Jun 2024, 08:41

Daniella skrev:Jeg er nok det man kalder for en hård negl i svindelbranchen.
Alle slags numre har jeg været udsat for, men ikke een eneste har kunnet narre mig.
Der er bejlere, som kalder mig skat og siger, jeg er smuk (jeg er snart 80 år). Nogle vil have , at jeg skal sende penge, fordi de skal et eller andet. andre vil forære mig deres penge, inden de dør, for de er meget syge - ja der er mange veje, der fører ti Rom.
Man må aldrig give telefonnumre, kodermailadresser eller andre personlige oplysninger. Jeg blokerer dem, når de kommer ind på disse ting, for jeg ved fra starten, er de er svindlere.

Vi i De Radikale mener, at denne svindel og forsøg på at svindle os foregår hver dag året rundt. Det er rigtigt, at man aldrig skal give dem ens personlige oplysninger, uanset hvilke det nu drejer sig om. Og den med at de ringer til ens mobil telefon og lægger røret på igen ret hurtigt, kender jeg også godt. Dette er fordi de vil have os til at ringe tilbage til det nummer for at svindle os. Shocked Very Happy
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1811
Join date : 04/02/19

Jojo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Svindel på nettet

Indlæg af Johannes Søn 09 Jun 2024, 16:58

"Jeg blokerer dem, når de kommer ind på disse ting, for jeg ved fra starten, er de er svindlere. Daniella"

Jeg synes at du har en fornuftig holdning til det. De er blevet så dygtige, at vi har svært ved at vurdere om det er et svindel forsøg eller ej. Så hellere smække røret på, eller slette mistænksomme email eller sms, før man havner i suppedasen. Very Happy


Johannes
Gæst


Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Svindel på nettet

Indlæg af Alis Man 10 Jun 2024, 07:50

De har tit forsøgt på at svindle mig både via telefon og via nettet, men det er ikke lykkes dem endnu. Very Happy

Alis
Gæst


Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Johannes Man 10 Jun 2024, 17:26

"De har tit forsøgt på at svindle mig både via telefon og via nettet, men det er ikke lykkes dem endnu. Very Happy". Godt gået Alis, bare blive ved med at snyde dem. Very Happy

Johannes
Gæst


Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Jack Tirs 11 Jun 2024, 09:18

https://www.telmore.dk/hjaelp/om-mobiltelefon/sikkerhed-paa-mobilen/hvad-er-fupopkald
Her i linket kan I læse om fupopkald m.m. Der er mange måder de forsøger på at snyde os, så vær på vagt hele tiden. Very Happy

Jack
Gæst


Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Radikal Tirs 11 Jun 2024, 16:11

Vi i De Radikale mener, at politiet nu kommer med en ny advarsel om svindel metoder. "Hvis du får en sms fra Kriminalforsorgen, så tænk dig lige om en ekstra gang, inden du trykker på deres link. Det er opfordringen fra Martin Bjerg fra lokalpolitiet i Ringkøbing. Han oplyser, at en 41-årig mand i går nær var blevet snydt af et svindelnummer, som politimanden aldrig før har set. Den 41-årige modtog en sms med et link, der så ud til at være fra kriminalforsorgen. Her blev manden bedt om at opdatere sine personlige oplysninger og logge ind med MitID.
- Vi fraråder på det kraftigste folk at trykke på sådan nogle links. Man vil kun få sådan nogle beskeder fra for eksempel Kriminalforsorgen i sin e-boks, siger Martin Bjerg. Den 41-årige mand nåede at fortryde, inden han skrev sine oplysninger ind. Af Benjamin Nielsen Hald."
Ikke nok med det, men nu hører man om at svindlerne også ringer på folks døre, hvor de på forhånd har undersøgt at der bor ældre mennesker som de nemmere kan snyde. Hvad er det for en verden vi lever i?Shocked Sad
Radikal
Radikal

Antal indlæg : 1811
Join date : 04/02/19

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Oliver Fre 14 Jun 2024, 10:32

Radikal skrev:Vi i De Radikale mener, at politiet nu kommer med en ny advarsel om svindel metoder. "Hvis du får en sms fra Kriminalforsorgen, så tænk dig lige om en ekstra gang, inden du trykker på deres link. Det er opfordringen fra Martin Bjerg fra lokalpolitiet i Ringkøbing. Han oplyser, at en 41-årig mand i går nær var blevet snydt af et svindelnummer, som politimanden aldrig før har set. Den 41-årige modtog en sms med et link, der så ud til at være fra kriminalforsorgen. Her blev manden bedt om at opdatere sine personlige oplysninger og logge ind med MitID.
- Vi fraråder på det kraftigste folk at trykke på sådan nogle links. Man vil kun få sådan nogle beskeder fra for eksempel Kriminalforsorgen i sin e-boks, siger Martin Bjerg. Den 41-årige mand nåede at fortryde, inden han skrev sine oplysninger ind. Af  Benjamin Nielsen Hald."
Ikke nok med det, men nu hører man om at svindlerne også ringer på folks døre, hvor de på forhånd har undersøgt at der bor ældre mennesker som de nemmere kan snyde. Hvad er det for en verden vi lever i?Shocked Sad  

Vi lever i en tid og verden, hvor it svindlerne har kronede dage på de elektroniske medier, fordi folk hoppe i hele tiden og med store økonomiske tab til følge. Men det er godt med alle advarslerne, bare folk ville tage dem mere alvorligt. Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 20
Join date : 12/06/24

Tilbage til toppen Go down

svindel-sms? Empty Sv: svindel-sms?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum