FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Trump er indlagt i lukket anstalt
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 17:32 af Charmebøffen

» Jeg glæder mig meget til Okt 1
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 17:12 af Gæst

» Det er skam nogen nyheder ikke kommer på Dansk
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 17:09 af Yoyo

» Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 16:17 af Gæst

» Svære opgaver!
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 16:07 af Gæst

» Partier som søger opstilling til Folketinget
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 16:04 af Gæst

» Har du en god vittigt?
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 15:23 af ak31

» SPACE 1999 - A Matter of Balance!
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyIgår kl. 14:15 af Admin

» Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?
Og igen er den freds elskede Trump involverede  EmptyTirs 17 Sep 2024, 20:45 af Lady Brown


Og igen er den freds elskede Trump involverede

+2
BenniM
Yoyo
6 deltagere

Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Yoyo Søn 15 Sep 2024, 21:06

I en skyderi.
Imens han spillede golf blev der affyret to skudt af en Trump tilhænger.

Detaljer kommer nok snart frem

I gennemsnit er der 337 skudt ofre hvert eneste dag, og Trump er bare heldigt igen.
ps. link kan skaffes

https://www.msn.com/da-dk/sport/other/new-york-post-to-personer-sk%C3%B8d-mod-hinanden-n%C3%A6r-trump/ar-AA1qCB2a?ocid=msedgntp&pc=ACTS&cvid=ed419d19494b4bad8f051034f0e69903&ei=88

Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 307
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

ak31, Den Landlige og Lady Brown synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af BenniM Søn 15 Sep 2024, 22:04

Yoyo skrev:I en skyderi.
Imens han spillede golf blev der affyret to skudt af en Trump tilhænger.

Detaljer kommer nok snart frem

I gennemsnit er der 337 skudt ofre hvert eneste dag, og Trump er bare heldigt igen.
ps. link kan skaffes

https://www.msn.com/da-dk/sport/other/new-york-post-to-personer-sk%C3%B8d-mod-hinanden-n%C3%A6r-trump/ar-AA1qCB2a?ocid=msedgntp&pc=ACTS&cvid=ed419d19494b4bad8f051034f0e69903&ei=88

Palm Beach rummer både rige og fattige kvarterer nær hans golfklub. Der er en del skudepisoder i det område og det var der faktisk også før 2016. Jeg kan ikke se relevansen. Hvad med den by hvor Kamela Harris var anklager? Den er vist ikke helt fredelig. Men er det hendes skyld? Ikke i min optik. Lige så lidt som dagens skudepisode har noget med Trump at gøre.


_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 1011
Join date : 02/12/20
Age : 54
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Ole og Yoyo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Den Landlige Man 16 Sep 2024, 09:19

BenniM skrev: Palm Beach rummer både rige og fattige kvarterer nær hans golfklub. Der er en del skudepisoder i det område og det var der faktisk også før 2016. Jeg kan ikke se relevansen. Hvad med den by hvor Kamela Harris var anklager? Den er vist ikke helt fredelig. Men er det hendes skyld? Ikke i min optik. Lige så lidt som dagens skudepisode har noget med Trump at gøre.

Der er masser af detaljer her til morgen. Det bedste er naturligvis, at Donald Trump er uskadt og på sociale medier takker dem, der skal passe på ham - det lykkedes jo ikke rigtigt sidste gang.  
Der var én (DR2 for et kvarter siden), som sagde, USA i dag befinder sig i en "KOLD BORGERKRIG". Det er nok et godt udtryk, jeg kan aldrig huske, at landet har været så splittet.

I øjeblikket forlyder det, at den mand man har anholdt som attentatmand "har en plettet straffeattest" - og så er han kendt for på sociale medier at have agiteret for frivillige til Ukraines hær i krigen mod Rusland.

Det spørgsmål, der trænger sig mere og mere på i denne præsidentvalgkamp efter attentatforsøg nr. 2 mod Trump, er efter min mening:

Hvorfor udsættes Joe Biden og Kamala Harris aldrig for lignende skudattentater?

Jeg begriber ikke, hvad Benni M. mener med, at skudepisoden "ikke har noget med Trump at gøre" ???

Mon denne tråds oplægsskribent kan svare på det spørgsmål, jeg lige har stillet? Hans ærgrelse over, at politiske mordere heller ikke denne gang fik ram på Donald Trump, er til at få øje på. Føj for satan!  Og igen er den freds elskede Trump involverede  1f621

_________________
'Zelenskyj ud af Rusland' ! Og igen er den freds elskede Trump involverede  1f1f7-1f1fa
Den Landlige
Den Landlige

Antal indlæg : 40
Join date : 20/08/24
Age : 65
Geografisk sted : Nordjylland

Myrna Fræk og Lady Brown synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Lady Brown Man 16 Sep 2024, 12:00

Den Landlige skrev: Der er masser af detaljer her til morgen. Det bedste er naturligvis, at Donald Trump er uskadt og på sociale medier takker dem, der skal passe på ham - det lykkedes jo ikke rigtigt sidste gang.  
Der var én (DR2 for et kvarter siden), som sagde, USA i dag befinder sig i en "KOLD BORGERKRIG". Det er nok et godt udtryk, jeg kan aldrig huske, at landet har været så splittet.

I øjeblikket forlyder det, at den mand man har anholdt som attentatmand "har en plettet straffeattest" - og så er han kendt for på sociale medier at have agiteret for frivillige til Ukraines hær i krigen mod Rusland.

Det spørgsmål, der trænger sig mere og mere på i denne præsidentvalgkamp efter attentatforsøg nr. 2 mod Trump, er efter min mening:

Hvorfor udsættes Joe Biden og Kamala Harris aldrig for lignende skudattentater?

Svaret på Den Landliges spørgsmål er enkelt: Mediernes magt!

Ifølge CNN og alle de andre "gode" medier repræsenterer Kamala Harris simpelthen alt godt til lands, til vands og i luften, mens Donald Trump for dem er et symbol på ondskab, krig, svindel og engang imellem også "nazisme".

Hvis det også er rigtigt, at 'The Deep State' står bag skudattentaterne, hvordan skulle Trump eller Republican Party dog kunne hamle op med hele denne mur af nedgørelse, løgne, massive kampagner og nu også mordforsøg?

Kan ikke lade sig gøre. Men jeg tager min hat af for en mand som Trump, der virkelig stiller sig midt i denne storm og insisterer på, at der også er en anden mening... Og igen er den freds elskede Trump involverede  1f60f
Lady Brown
Lady Brown

Antal indlæg : 19
Join date : 24/08/24
Age : 25

Myrna Fræk og Den Landlige synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Yoyo Man 16 Sep 2024, 16:13

Den Landlige
Hvorfor udsættes Joe Biden og Kamala Harris aldrig for lignende skudattentater?



Godt spørgsmål, og svaret er enkelt.
Trump er en fanatisk NRA tilhænger, opfordrer til bevæbnet oprør imod USA,s senatet og Trump ville marchere med dem, og vi kender resultatet med flere døde som følge.

Trump opfordrer allerede nu at når han ikke vinder kommer der voldelige opgør og protester over de hele.

Donalds Trump far, som selv var en indvandre var KKK tilhænger, altså ligger anti indvandre vold i familien.

Biden og Harris gør stille og roligt med døren, og godt nok er Biden tiltalt for at ha hemmelige dokumenter i hans besiddelse på privat ejendom hvor Trump fik alle sine gæste se på hjemmelige klassificerede dokumenter i hobetal.

Altså, når man opfordrer til vold, får man noget i retur, og det er kun et forsmag af hvad USA under Trump bliver til.

Elon Musk, som er Trumps største fan skrev i nat, Biden og Harris er aldrig og vil aldrig blive udsat for en attentat, og bliver det aldrig.
Posten on X er senere slettet fra X fordi det kunne misforstås men siger trods alt alt


Vance, idem dito, udlændinge skal sendes retur, og alle udlændinge spiser husdyr fra dem som bor legal in USA, altså dem som fjernede den oprindelige befolkning fra deres levesteder.

Dette er bare mit synspunkt sammen med alle andre demokraterne, og jeg er stolt af at være det. Og igen er den freds elskede Trump involverede  1f600  Og igen er den freds elskede Trump involverede  1f600


Sidst rettet af Yoyo Man 16 Sep 2024, 19:35, rettet 1 gang
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 307
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Myrna Fræk synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Ole Man 16 Sep 2024, 16:33

BenniM skrev:
Yoyo skrev:I en skyderi.
Imens han spillede golf blev der affyret to skudt af en Trump tilhænger.

Detaljer kommer nok snart frem

I gennemsnit er der 337 skudt ofre hvert eneste dag, og Trump er bare heldigt igen.
ps. link kan skaffes

https://www.msn.com/da-dk/sport/other/new-york-post-to-personer-sk%C3%B8d-mod-hinanden-n%C3%A6r-trump/ar-AA1qCB2a?ocid=msedgntp&pc=ACTS&cvid=ed419d19494b4bad8f051034f0e69903&ei=88

Palm Beach rummer både rige og fattige kvarterer nær hans golfklub. Der er en del skudepisoder i det område og det var der faktisk også før 2016. Jeg kan ikke se relevansen. Hvad med den by hvor Kamela Harris var anklager? Den er vist ikke helt fredelig. Men er det hendes skyld? Ikke i min optik. Lige så lidt som dagens skudepisode har noget med Trump at gøre.


Amerikanerne har ret til et skydevåben til selvforsvar hedder det sig, men når de køber f.eks. en pistol, er det vel også for at skyde med den. Dette gør de så også, og derfor er der så mange drab i USA. De - det vil sige visse politikere, har tit haft forslag om at skærpe våbenlovgivningen, men de løber panden mod en mur hver gang på grund af deres forfatning om våben. Jeg tror aldrig at de får lavet om på det i deres såkaldte frie samfund. Shocked

_________________
Vi skal respektere hinanden.
Ole
Ole

Antal indlæg : 240
Join date : 26/06/23
Age : 30
Geografisk sted : Danmark

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Myrna Fræk Man 16 Sep 2024, 16:56

Ole skrev:  Amerikanerne har ret til et skydevåben til selvforsvar hedder det sig, men når de køber f.eks. en pistol, er det vel også for at skyde med den. Dette gør de så også, og derfor er der så mange drab i USA. De - det vil sige visse politikere, har tit haft forslag om at skærpe våbenlovgivningen, men de løber panden mod en mur hver gang på grund af deres forfatning om våben. Jeg tror aldrig at de får lavet om på det i deres såkaldte frie samfund. Shocked

Nej, det er da ikke nødevendigvis for at skyde med den!
Jeg er da sikker på, at der er mange besindige amerikanere, der bare har en pistol (f.eks.) i et skab, en natbordsskuffe eller lignende, for det tilfældes skyld at de blev udsat for et indbrud/forsøg på røveri.

Prøv at sammenligne det med en stat, der godt nok ruster i fredstid - det er jo heller ikke for absolut at komme til at angribe nogen snarest, at de køber tanks etc. Det hedder jo forsvar, ikk' ?
Myrna Fræk
Myrna Fræk

Antal indlæg : 22
Join date : 20/08/24
Age : 34
Geografisk sted : 9000

Yoyo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Yoyo Man 16 Sep 2024, 19:11

Myrna
Nej, det er da ikke nødevendigvis for at skyde med den!
Jeg er da sikker på, at der er mange besindige amerikanere, der bare har en pistol (f.eks.) i et skab, en natbordsskuffe eller lignende, for det tilfældes skyld at de blev udsat for et indbrud/forsøg på røveri



Tak for et godt og sobert svar og du har 100% ret.

Vi har mange i vores omgangskreds og fam som er ligesom du beskriver, godt hjulpet af at de byer de bor ind har et meget strikt kontroleret våbenlov som slet ikke tillader våben i gademiljøet.

Vi kender en ægtepar som bor in Idaho, hvor jeg ved at han og fruen går på jagt som de fleste gør, men alle andre er fri for våben, eller så har de godt skjult dem.

Og det største del af USA er ganske fredeligt ligesom herhjemme.

Igen, må jeg give dig ret, de fleste køber våben til selvforsvar, som de 2. admentment ligger op til.
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 307
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af BenniM Tirs 17 Sep 2024, 06:52

Jeg ved faktisk ikke om det var hans mening at slå Trump ihjel. Jeg synes at vi skal afvente en retssag.

Årsagen til at jeg siger det, er at gerningsvåbenet er en AK-47 med kikkertsigte. AK-47 er et solidt våben, men ikke et præcisionsvåben. Det går ikke i stykker, men det er et våben folk møder op med og skyder i retning af det mål de ønsker at ramme.

Det virker bare ikke naturligt at sætte kikkertsigte på netop det gevær. En gang for længe siden havde folk i Narko-branchen alle en MAC-10 maskinpistol. Den fyldte lidt, men var faktisk mest effektiv, hvis det kom til et bandeopgør i en telefonboks (Noget som man havde i gamle dage).

Der er noget ved denne hændelse, som ikke passer.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 1011
Join date : 02/12/20
Age : 54
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Yoyo Tirs 17 Sep 2024, 09:53

BenniM
Der er noget ved denne hændelse, som ikke passer.



Helt enig, der er faktisk flere trin som ikke passer, for de skriver at der er en chainlink fence rundom hele fortagende og der skulle han havde stukket hans våben igennem, og eneste man kan se på den markerede sted er tykke træer og meget tæt bevoksning.
Ikke i hundred år ville men ikke kunne se riflen eller manden.

Begge Trump og Vance var alt for hurtigt ud på deres medier for at bede om en bidrag på 5 dollar for at støtte Trump. OMG

Og Trump var også meget hurtigt ud og kunne huske hvordan de secret agents fyrede på manden rifle, imponerende ikke når de var på 500 meter af
Manden efterlod hans mobil telf og kamera ???? og hvordan kunne de sikkerheds vagter misse fra så et kort afstand.

Et mærkeligt hændelse og forløb   Idea  Cool
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 307
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Og igen er den freds elskede Trump involverede  Empty Sv: Og igen er den freds elskede Trump involverede

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum