FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Myrdet med personsøger?
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 16:21 af Yoyo

» Det sorte X ?
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 15:52 af Gæst

» Svære opgaver!
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 15:15 af Gæst

» André Rieu - Nightingale Serenade
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 11:16 af Ole

» Massesuggestion?
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 11:10 af Chefen1921

» Unge kommer stadig skarpt bevæbnede fra Sverige
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 10:53 af Chefen1921

» Trump er indlagt i lukket anstalt
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 10:24 af Yoyo

» Har du en god vittigt?
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 10:21 af Oliver

» Det er skam nogen nyheder ikke kommer på Dansk
Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? EmptyIdag kl. 10:18 af Yoyo


Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

+2
Hoffmann
Russer-Aniya
6 deltagere

Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Russer-Aniya Lør 14 Sep 2024, 14:40

Nu havde jeg langt fra endnu opdaget dette forum for to år siden, men jeg har tit tænkt på, hvorfor der ikke blev gjort mere fra dansk side for at efterforske og om muligt opklare, hvem der lavede huller i gasledningerne, Nord Stream 1 og 2 26. september 2022?

Jeg har fundet frem, at sagen blev diskuteret herinde kort efter sabotagen:

https://dinedebatter.danskforum.net/t5306-er-gasledninger-bombet

'Admin' (går ud fra, at det er den samme som nu) vidste naturligvis allerede inden nogen efterforskning havde fundet sted, at "pilen pegede på Rusland."
Andre lidt mere tænksomme kunne se USAs interesse i at sabotere gasledningerne.

Der har været mange teorier fremme i disse to år, også selvfølgelig nogle, der bare er for vilde til at i hvert fald jeg gider at beskæftige mig med dem.
Jeg synes personlig, at det mest oplagte bud må være USA, eventuelt i samarbejde med sprængningseksperter fra f.eks. Norge eller Danmark. USA havde en oplagt interesse i at gøre et gassamarbejde mellem Tyskland og Rusland umuligt, og gassen førtes jo gennem Tyskland til andre europæiske lande.

De har yderligere en stor interesse i at miskreditere Rusland, da der godt et halvt år før sabotagen var udbrudt regulær krig mellem Ukraine og Rusland.

Rusland forsøgte at få svar omkring selve efterforskningen, men det var danskerne ikke interesserede i.
"Omstændighederne omkring den danske efterforskning af Nord Stream-sprængningerne, som mandag er blevet indstillet, er tæt på absurd. På den ene side anerkender de, at der er sket en forsætlig sabotage, men på den anden side vil de ikke fortsætte", udtalte en talsmand for den russiske regering, Dmitrij Peskov i februar i år.

Nej, de danske myndigheder indstillede efterforskningen, (som var foregået "i samarbejde med relevante udenlandske partnere" - hvem mon?), selv om flere lande udtrykte interesse for at sagen blev yderligere efterforsket.

https://fyens.dk/udland/rusland-om-danmark-taet-paa-absurd-med-nord-stream

Jeg kunne godt tænke mig at spørge især dem, der ikke automatisk retter ind efter USA og deres marionet, præs. Zelenskyj: Hvad tror du helt ærligt, der skete den 26. sept. 2022? Hvem udførte og hvem stod bag?
Russer-Aniya
Russer-Aniya

Antal indlæg : 18
Join date : 20/08/24
Age : 26

Den Landlige, Hoffmann og Chefen1921 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Hoffmann Lør 14 Sep 2024, 15:26

Godt oplæg, Aniya  Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 1f44d

Jeg har hele tiden troet, at sabotagen var planlagt af USA/NATO-toppen og udført af elitefolk fra et eller flere NATO-medlemslande, der vidste, hvad de havde med at gøre.

Og man blev naturligvis bestyrket i det ved at se, hvordan de mest US-tro herinde reagerede (Admin: "Selvfølgelig er det ikke USA!"  Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 1f606 )

Forresten en interessant tråd, Aniya fandt, da den er skrevet ganske få dage efter sabotagen. Jeg kan se, der var en stærk skribent dengang som hedder 'Shadow666'; jeg læste med interesse et par af hans synspunkter - mon han er smidt ud siden da?
Hoffmann
Hoffmann

Antal indlæg : 21
Join date : 27/08/24
Age : 70
Geografisk sted : 9330

Den Landlige og Lady Brown synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Yoyo Lør 14 Sep 2024, 15:39

Alle piler og beviser peger på Ukraine, og det godt gået hvis dette er tilfældet synes jeg Very Happy
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 312
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Russer-Aniya synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Oliver Lør 14 Sep 2024, 17:13

Yoyo skrev:Alle piler og beviser peger på Ukraine, og det godt gået hvis dette er tilfældet synes jeg Very Happy

Det var uden tvivl Putin som gjorde det. Selv om det ikke kan bevises, så er han den eneste som har en interesse i det. Ukraine vil da ikke i miskredit hos vestens lande, som hjælper dem imod Ruslands invasion af deres land. Shocked Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 287
Join date : 12/06/24

Russer-Aniya synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Yoyo Lør 14 Sep 2024, 17:58

Oliver
Det var uden tvivl Putin som gjorde det.


Uden tvivl har Rusland været under mistanke, ligesom Ukraine og USA, og alle fraskriver sig ansvar. Men der er nogen beviser navner, skib, og sporer på eksplosiver om board skibet leget i FLensburg, og alt peger på Ukraine.

Men ingen tilstår, og de involverede er forsvundet.
Jeg synes at det var et enestående bedrift som pejer på kreativitet fra Ukraines side Very Happy

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=b18275a90bad2f0eJmltdHM9MTcyNjI3MjAwMCZpZ3VpZD0wNDJhYjc4YS05YWQ5LTZkMDYtM2RhNS1hNmYyOWJiMjZjMTUmaW5zaWQ9NTIxOA&ptn=3&ver=2&hsh=3&fclid=042ab78a-9ad9-6d06-3da5-a6f29bb26c15&psq=Ukraine+involveret+in+nord+stream+leak&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cuY25uLmNvbS8yMDIzLzA2LzA2L3BvbGl0aWNzL25vcmQtc3RyZWFtLXBpcGVsaW5lcy11cy1pbnRlbGxpZ2VuY2UvaW5kZXguaHRtbA&ntb=1
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 312
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Den Landlige Lør 14 Sep 2024, 19:00

Oliver skrev:
Yoyo skrev:Alle piler og beviser peger på Ukraine, og det godt gået hvis dette er tilfældet synes jeg Very Happy

(1) Det var uden tvivl Putin som gjorde det. Selv om det ikke kan bevises, (2) så er han den eneste som har en interesse i det. Ukraine vil da ikke i miskredit hos vestens lande, som hjælper dem imod Ruslands invasion  af deres land. Shocked Very Happy

1. Jeg kan næsten - men også kun næsten - se ham for mig i frømandsudstyret og en dynamitstang under armen!  Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 1f61a   Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 1f606
2. Nej, hvem der især må have haft interesse i det, er selvsagt USA. De vil jo nok gerne sælge noget dyrere energi til Vesteuropa, mon ikke? Og så samtidig prøve at mistænkeliggøre Rusland, der nu var i krig med Ukraine.... den ligger da lige til højrebenet.

Det kan man bare ikke opfatte, hvis man lever i en iskold, sort-hvid koldkrigsverden.  Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 1f44e

_________________
'Zelenskyj ud af Rusland' ! Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 1f1f7-1f1fa
Den Landlige
Den Landlige

Antal indlæg : 42
Join date : 20/08/24
Age : 65
Geografisk sted : Nordjylland

Myrna Fræk, Russer-Aniya, Lady Brown, Hoffmann og Chefen1921 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Lady Brown Tirs 17 Sep 2024, 20:45

Oliver skrev:  Det var uden tvivl Putin som gjorde det. Selv om det ikke kan bevises, så er han den eneste som har en interesse i det. Ukraine vil da ikke i miskredit hos vestens lande, som hjælper dem imod Ruslands invasion  af deres land. Shocked Very Happy

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? 44809210
Lady Brown
Lady Brown

Antal indlæg : 19
Join date : 24/08/24
Age : 25

Den Landlige og Russer-Aniya synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen? Empty Sv: Hvem saboterede egentlig gasledningerne i Østersøen?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan besvare indlæg i dette forum