FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Amira Willighagen - Nessun Dorma (HD Quality) - WINNER Finals Holland's Got Talent 2013
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 16:50 af Oliver

» Klipper du dit eget hår?
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 16:41 af Oliver

» Trump - skyd først - spørg bagefter?
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 16:33 af Yoyo

» Jeg fik 85 kroner i kontanter idag
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 16:20 af ak31

» Svære opgaver!
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 16:18 af Oliver

» Mygge sygdom på vej
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 11:16 af Ole

» Har du en god vittigt?
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 10:34 af Admin

» Iran angriber i aften Israel!
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 09:52 af Yoyo

» The Saint -The Ex King Of Diamonds!
Iran angriber i aften Israel! EmptyIdag kl. 09:04 af Admin


Iran angriber i aften Israel!

4 deltagere

Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Admin Tirs 01 Okt 2024, 21:55

Iran angriber i aften Israel!

https://www.dr.dk/

"Israel vil 'slå kraftigt til i Mellemøsten' i aften, siger israelsk militær

Det israelske militærs talsmand, Daniel Hagari, siger, at Israels luftvåben vil 'slå kraftigt til i Mellemøsten' i aften, skriver BBC.

Han har tidligere udtalt, at angrebet vil få konsekvenser for Iran.

Også den israelske generalstabschef, Herzi Halev, varsler et modsvar. I en udtalelse på X siger han, at man vil 'bevise Israels angrebsevner'.

- Vi vil vælge, hvornår vi skal kræve prisen og bevise vores præcise og overraskende angrebsevner i overensstemmelse med de politiske leders anvisninger."

Situationen i Mellemøsten ser ud til at være ude af kontrol nu! Shocked

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10329
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af BenniM Ons 02 Okt 2024, 09:36

Angrebet viser at Iran ikke har formåen til at lave andet en buldre på tomme tønder. Intet er lært af krigen mellem Ukraine og Rusland, hvor de bevægelser, de støtter, kunne have brugt Iransk drone-teknologi til at komme forbi det missil skjold som Israel har sat op med Amerikansk hjælp. Istedet bruger de dyre raketter, som skal køres i stilling og dermed ved alle hvornår et angreb kommer.

Nabolandene har lukket deres luftrum og det er fordi at de har forhåndsviden. Amatøragtigt, siger jeg.

Jeg er meget mere bekymret for at gå i de Københavnske gader. Jeg ikke hvor mange konsulater og ambassader der kan forbindes med konflikten, der ligger i Danmark og kunne derfor risikere at blive offer, hvis nogle sprænger en bombe.

Israel har skabt en ny stil med at dræbe ledere og mellemledere. Hvad vil der ske hvis sympatisører går efter mellemledere på disse diplomatiske institutioner i København. Så vil der blive endnu mere skyderi i gaderne, hvor de svenske lejemordere vil blive suppleret med sympatisører på begge sider af konflikten. Hvis det sker, vil jeg undgå at gå ud.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 1023
Join date : 02/12/20
Age : 54
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Admin Ons 02 Okt 2024, 10:41

BenniM skrev:Angrebet viser at Iran ikke har formåen til at lave andet en buldre på tomme tønder. Intet er lært af krigen mellem Ukraine og Rusland, hvor de bevægelser, de støtter, kunne have brugt Iransk drone-teknologi til at komme forbi det missil skjold som Israel har sat op med Amerikansk hjælp. Istedet bruger de dyre raketter, som skal køres i stilling og dermed ved alle hvornår et angreb kommer.

Nabolandene har lukket deres luftrum og det er fordi at de har forhåndsviden. Amatøragtigt, siger jeg.

Jeg er meget mere bekymret for at gå i de Københavnske gader. Jeg ikke hvor mange konsulater og ambassader der kan forbindes med konflikten, der ligger i Danmark og kunne derfor risikere at blive offer, hvis nogle sprænger en bombe.

Israel har skabt en ny stil med at dræbe ledere og mellemledere. Hvad vil der ske hvis sympatisører går efter mellemledere på disse diplomatiske institutioner i København. Så vil der blive endnu mere skyderi i gaderne, hvor de svenske lejemordere vil blive suppleret med sympatisører på begge sider af konflikten. Hvis det sker, vil jeg undgå at gå ud.

"Jeg er meget mere bekymret for at gå i de Københavnske gader. Jeg ikke hvor mange konsulater og ambassader der kan forbindes med konflikten, der ligger i Danmark og kunne derfor risikere at blive offer, hvis nogle sprænger en bombe."

Der er faktisk lige sprunget to bomber nær ambassaden i København!

Så man skal nok ikke opholde sig i nærheden af den ambassade i den kommende tid.Question

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10329
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Yoyo Ons 02 Okt 2024, 20:38

Det har været varslet at Israels opførsel in Palæstina vil føre til en direkte krig mod Hizbollah og et muligt større krig mod Iran.
ALLE som har varslet det har fået ret.

Og den fromme Netanyahu er uskyldigt, morder ratio er kommet op over 50%, eller 1 til 50
Bibelen har igen ret, og Israels land arealet vokser sig større og større, Gud er almægtigt    Very Happy Very Happy Very Happy

_________________
Vi skal nok klare os, men det koster
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 407
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af EmoJanice Tors 03 Okt 2024, 19:13

Det er skruen uden ende. Israel blev grundlagt på basis af terror udført af jødiske Irgun m.fl. De dræbte FN's udsending og talrige ubevæbnede beboere i landsbyer blev myrdet eller fordrevet i 1947-48.

Vi er kommet til en tid hvor vi heldigvis ikke accepterer den slags metoder til at grundlægge et land på og det er derfor at vi har terrorlister. Problemet er at de oprindelige beboere Palæstinenserne er i vejen. Hvor man godt kunne finde ud af at flytte 100.000 polakker og tyskere fordi Sovjetunionen ville have flyttet hele Polen længere mod vest uden at dræbe dem alle, så valgte Israelerne noget andet og nu har man et land, hvor landets indbyggere kan bosætte sig og skyde dem som boede der før uden straf.

Jeg er ked af læse og høre om det. Gør det en til et bedre menneske at slukke fjernsynet, nu hvor Israel angreb en diplomatisk facilitet i Syrien som måske er gengældt i København? Nej, men jeg er så træt af at læse om børn, ældre og kvinder, som skal slås ihjel fordi man tror at en modstander har gravet en hule under deres hus.

Der er ingen løsninger. Konflikten vil fortsætte i generationer - desværre.
EmoJanice
EmoJanice

Antal indlæg : 152
Join date : 13/04/21
Age : 31

https://emojanice.wordpress.com/

Yoyo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Admin Igår kl. 08:57

EmoJanice skrev:Det er skruen uden ende. Israel blev grundlagt på basis af terror udført af jødiske Irgun m.fl. De dræbte FN's udsending og talrige ubevæbnede beboere i landsbyer blev myrdet eller fordrevet i 1947-48.

Vi er kommet til en tid hvor vi heldigvis ikke accepterer den slags metoder til at grundlægge et land på og det er derfor at vi har terrorlister. Problemet er at de oprindelige beboere Palæstinenserne er i vejen. Hvor man godt kunne finde ud af at flytte 100.000 polakker og tyskere fordi Sovjetunionen ville have flyttet hele Polen længere mod vest uden at dræbe dem alle, så valgte Israelerne noget andet og nu har man et land, hvor landets indbyggere kan bosætte sig og skyde dem som boede der før uden straf.

Jeg er ked af læse og høre om det. Gør det en til et bedre menneske at slukke fjernsynet, nu hvor Israel angreb en diplomatisk facilitet i Syrien som måske er gengældt i København? Nej, men jeg er så træt af at læse om børn, ældre og kvinder, som skal slås ihjel fordi man tror at en modstander har gravet en hule under deres hus.

Der er ingen løsninger. Konflikten vil fortsætte i generationer - desværre.

Er Israel gået for vidt nu?

https://www.dr.dk/nyheder/udland/flere-hizbollah-medlemmer-saaret-af-eksploderende-personsoegere

"DR-korrespondent i Beirut: Israels angreb i nat var noget af det mest voldsomme

Natten igennem har der igen været israelske luftangreb over den sydlige del af den libanesiske hovedstad, Beirut.

Og det har været en voldsom nat, fortæller DR-korrespondent Anna Gaarslev, der befinder sig i Beirut:

- Det, vi så og oplevede fra Israel i nat, har været noget af det mest voldsomme: Adskillige, meget højlydte brag over flere omgange. Og her til morgen kan man flere steder se flammer og røgskyer efter angrebene, siger hun."

Det gode spørgsmål er, om Israel ganske enkelt er gået alt for langt med deres krig i Mellemøsten?

Israel kan vel ikke vinde over alle de muslimske lande i Mellemøsten alligevel?

Jeg mener, at en verdenskrig kan være på trapperne hvis Israel fortsætter deres angreb på de muslimske lande, for man må ikke glemme, at der lever millioner af muslimer i de vestlige lande, og som kan gøre stor skade på de lande som de lever i!

Eller er det ok at Israel forsætter?



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10329
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Yoyo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Yoyo Igår kl. 16:56

Admin
Eller er det ok at Israel forsætter?


Israel har ikke udslette Hamas som lovet, og de samme vil ske med Hizbollah, den krig kan Israel ikke vinde, så Israel skal bare stoppe, fordi det som Benni antyder gøre ud over alle andre. 

_________________
Vi skal nok klare os, men det koster
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 407
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af BenniM Idag kl. 08:01

Jævnfør DR's nyheder var nattens angreb rettet mod et sundhedscenter. Både i Gaza og i Libanon, er det der svarer til Falck drevet af Hamas og Hizbollah. Det betyder at Israel anser et kontor, der f.eks. styrer hvor ambulancer skal hen, som et kommandocenter, de kan bombe sønder og sammen.

Det er uhensigtsmæssigt, men faktum var at de to bevægelser var de eneste som havde lyst til at stille op, da man skulle etablere sundhedssystemer i området. Det betyder at Israel for at udrydde de to bevægelser, faktisk skal ødelægge områdernes sundhedssystem. Er det rimeligt?

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 1023
Join date : 02/12/20
Age : 54
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Yoyo Idag kl. 09:52

Jeg har efterhånden tabt al min respekt for Israel og jeg synes de lejer et farligt spil som koster en bondegård og de skal tigge USA om flere penge og våben hele tiden. 

Og spillet bliver vel ikke mindre farligt fordi begge involverede er atom magter  Evil or Very Mad

_________________
Vi skal nok klare os, men det koster
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 407
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Iran angriber i aften Israel! Empty Sv: Iran angriber i aften Israel!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum