FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Hassan Nasrallah dræbt af Israel
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 16:51 af Yoyo

» Agter Putin at bruge atomvåben?
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 15:44 af Yoyo

» Svære opgaver!
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 15:16 af Oliver

» Singing In The Rain - Var på familiebesøg i Esbjerg i går
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 15:12 af Oliver

» Krigens uhyggelige konsekvenser
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 15:02 af Oliver

» Det store kvinde mysterium?
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 10:53 af Ole

» "katastrofal" flodbølge på vej!
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 08:41 af Admin

» The Saint-Vendetta for the Saint!
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIdag kl. 08:00 af Admin

» Harris bruger præsident Zelenskyj i sin valgkamp
Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! EmptyIgår kl. 18:16 af Yoyo


Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

3 deltagere

Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Gæst Fre 14 Jun 2024, 13:19

En italiensk "Antifa" (altså professionel ballademager), Ilaria Salis, er blevet løsladt fra et fængsel i Ungarn. Det skyldes, at hun - hold nu fast - er blevet valgt ind i Europa-Parlamentet, og dermed har hun parlamentarisk immunitet.

Ilaria Salis er ellers anklaget for mordforsøg under et såkaldt 'Hammer Band Antifa'-angreb i Budapest sidste år!

De italienske grønne og 'Venstrealliancen' gjorde alt for at få hende hjem hurtigst muligt, og det lykkedes dem. Salis er stadig sigtet for grov vold og legemsbeskadigelse samt politisk motiveret, kriminelt angreb på tilfældige mennesker, som var mistænkt af Antifa-banden for at være "højreekstremister."

Salis og venner angreb brutalt med jernrør og knipler turister, et forlovet par - og de havde nær slået en dreng iført camouflagebukser ihjel med jernstænger og knivstik.
(Du kan i linket se billeder af de venstreekstremes ofre, men det er ikke for sarte sjæle...)

https://www.document.dk/2024/06/13/antifa-aktivist-anklaget-for-mordforsoeg-faar-immunitet-i-europa-parlamentet/

Jeg spørger rent ud: Hvem er det lige, der er en "sygdom ??
Og mon ikke denne mordsigtede Ilaria Salis er én af dem, Per Clausen, ELs nye medlem af samme parlament, kan komme til at gå og gnubbe sig op ad?  Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! 1f61d

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af 5D Fre 14 Jun 2024, 13:34

Parlamentarisk Immunitet burde ikke gælde, når vi taler mordsager og lignende grov kriminalitet. Der bør da være en grænse, skulle man mene.

Ja, i det hele taget forstår jeg ikke, hvorfor man skal være immun, bare fordi man er politiker. Det giver for mig ingen mening og jeg har aldrig forstået argumentet for at man i det hele taget har indført parlamentarisk immunitet. Alle bør være lige for loven, også politikere - og kongelige!

Per Clausen i EU? Tja, på den ene side er det fint med lokal nordjysk repræsentation dernede (er selv nordjyde) og Per Clausen er jo også EU-skeptisk, så vidt jeg forstår. Men han er dog bestemt heller ikke den første, jeg ville have sendt derned.

5D

Antal indlæg : 82
Join date : 06/12/22

Admin og Oliver synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Gæst Fre 14 Jun 2024, 13:44

Den sorte Skjorte skrev:
(Du kan i linket se billeder af de venstreekstremes ofre, men det er ikke for sarte sjæle...)

https://www.document.dk/2024/06/13/antifa-aktivist-anklaget-for-mordforsoeg-faar-immunitet-i-europa-parlamentet/

Jeg spørger rent ud: Hvem er det lige, der er en "sygdom ??
Og mon ikke denne mordsigtede Ilaria Salis er én af dem, Per Clausen, ELs nye medlem af samme parlament, kan komme til at gå og gnubbe sig op ad?  Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! 1f61d

Enhedslisten har jo selv voldspersoner, hærværksmænd m.m. i deres midte - men vist dog ingen mordforsøg-sigtede.

Men det er jo så typisk for de venstreekstremes selvforståelse, at de inderst inde mener, at de må alting. De må gerne smadre folk, de bare "mistænker" for at være på den modsatte fløj.

Når man ser de billeder i linket - puuuh ha, så får jeg det samtidig sådan, at jeg tænker på voldspsykopaternes bagmænd. For hvad er man andet, når man går hen og stemmer på sådan én som Ilaria Salis?
Nu du nævner det med, at de kalder andre for "en sygdom" - ja, vi har jo herinde et par aldrende støtter bag "Antifa" - dem hører vi nok ikke meget til i denne her sag!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Gæst Fre 14 Jun 2024, 17:53

Vera Braun skrev:  Enhedslisten har jo selv voldspersoner, hærværksmænd m.m. i deres midte - men vist dog ingen mordforsøg-sigtede.

Men det er jo så typisk for de venstreekstremes selvforståelse, at de inderst inde mener, at de må alting. De må gerne smadre folk, de bare "mistænker" for at være på den modsatte fløj.

Når man ser de billeder i linket - puuuh ha, så får jeg det samtidig sådan, at jeg tænker på voldspsykopaternes bagmænd. For hvad er man andet, når man går hen og stemmer på sådan én som Ilaria Salis?
Nu du nævner det med, at de kalder andre for "en sygdom" - ja, vi har jo herinde et par aldrende støtter bag "Antifa" - dem hører vi nok ikke meget til i denne her sag!

Nå NÅ - nå nå, unge dame! Og dokumentationen for, at ledende folk fra den gode Enhedsliste skulle have begået noget kriminelt? Nå, det ligger det nok lidt tungt med  Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! 1f606

Jeg har ikke hørt om episoden i Budapest før, og regner med det nok har været sådan at gemytterne blandt de unge mennesker er kommet lidt i kog. De højreekstreme kan jo være ret provokerende - og så vil jeg tro, at den venstreorienterede gruppe har fået nok og taget slagvåbnene fra dem. Og nej, det er ikke lovligt at pande til andre med sådanne - men ellers vil jeg sige:

Der er også nogen, der har fået bøder for lidt færdselsforseelser eller andre gavtyvestreger i Budapest, i Rom - eller København. Det er jo slet ikke noget, vi skal beskæftige os med på en debatside som denne.

Hvad angår Vera Braun, så forventer jeg, at hun meget snart fjerner sit udfordrende profilbillede - ellers må Admin jo gøre det for hende.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Gæst Fre 14 Jun 2024, 19:29

Carnivora
Profil billeder præsenterer jo ikke skribenten, bare det hun gerne vil være og det har jeg det ganske fint med.
Slap nu af kære mand og god weekend til dig Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Gæst Lør 15 Jun 2024, 08:45

Carnivora skrev: Nå NÅ - nå nå, unge dame! Og dokumentationen for, at ledende folk fra den gode Enhedsliste skulle have begået noget kriminelt? Nå, det ligger det nok lidt tungt med  Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! 1f606

Jeg har ikke hørt om episoden i Budapest før, og regner med det nok har været sådan at gemytterne blandt de unge mennesker er kommet lidt i kog. De højreekstreme kan jo være ret provokerende - og så vil jeg tro, at den venstreorienterede gruppe har fået nok og taget slagvåbnene fra dem. Og nej, det er ikke lovligt at pande til andre med sådanne - men ellers vil jeg sige:

Der er også nogen, der har fået bøder for lidt færdselsforseelser eller andre gavtyvestreger i Budapest, i Rom - eller København. Det er jo slet ikke noget, vi skal beskæftige os med på en debatside som denne.

Hvad angår Vera Braun, så forventer jeg, at hun meget snart fjerner sit udfordrende profilbillede - ellers må Admin jo gøre det for hende.

Der er vist ikke mange andre end dig, der ikke ved at der er tidligere kriminelle i Enhedslistens top.
Og nej - det ligger ikke spor tungt med at finde artikler om dem:

https://www.bt.dk/politik/fem-anholdelser-og-en-maaned-bag-tremmer-her-er-pelle-dragsteds-kriminelle-fortid

https://www.dr.dk/nyheder/politik/aktiehaj-og-tidligere-bzer-skal-staa-i-spidsen-enhedslisten

https://fyens.dk/indland/el-s-rosa-lund-angrer-ikke-sin-anholdelse

Der er meget om det, Vera Braun skrev om, at dem fra det yderste venstre tror, at de må alting. Rosa Lund f.eks. angrer heller ikke sin anholdelse for at trænge ind et sted, hvor hun intet havde at gøre. Hun var en simpel forbryder.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Admin Lør 15 Jun 2024, 09:12

5D skrev:Parlamentarisk Immunitet burde ikke gælde, når vi taler mordsager og lignende grov kriminalitet. Der bør da være en grænse, skulle man mene.

Ja, i det hele taget forstår jeg ikke, hvorfor man skal være immun, bare fordi man er politiker. Det giver for mig ingen mening og jeg har aldrig forstået argumentet for at man i det hele taget har indført parlamentarisk immunitet. Alle bør være lige for loven, også politikere - og kongelige!

Per Clausen i EU? Tja, på den ene side er det fint med lokal nordjysk repræsentation dernede (er selv nordjyde) og Per Clausen er jo også EU-skeptisk, så vidt jeg forstår. Men han er dog bestemt heller ikke den første, jeg ville have sendt derned.

Gælder parlamentarisk immunitet ikke kun for personer som sidder i et parlament?

Ellers er jeg modstander af at man kan være Parlamentarisk fredet ved mord og lignende ting!

En politiker er måske ikke valgt ind i et parlament endnu!


_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10284
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Oliver Lør 15 Jun 2024, 09:41

Admin skrev:
5D skrev:Parlamentarisk Immunitet burde ikke gælde, når vi taler mordsager og lignende grov kriminalitet. Der bør da være en grænse, skulle man mene.

Ja, i det hele taget forstår jeg ikke, hvorfor man skal være immun, bare fordi man er politiker. Det giver for mig ingen mening og jeg har aldrig forstået argumentet for at man i det hele taget har indført parlamentarisk immunitet. Alle bør være lige for loven, også politikere - og kongelige!

Per Clausen i EU? Tja, på den ene side er det fint med lokal nordjysk repræsentation dernede (er selv nordjyde) og Per Clausen er jo også EU-skeptisk, så vidt jeg forstår. Men han er dog bestemt heller ikke den første, jeg ville have sendt derned.

Gælder parlamentarisk immunitet ikke kun for personer som sidder i et parlament?

Ellers er jeg modstander af at man kan være Parlamentarisk fredet ved mord og lignende ting!

En politiker er måske ikke valgt ind i et parlament endnu!



Parlamentarisk immunitet

https://www.europarl.europa.eu/news/da/faq/14/parlamentarisk-immunitet

"Parlamentarisk immunitet er ikke et medlems personlige privilegium, men en garanti for at medlemmet frit kan udøve sit mandat og ikke udsættes for tilfældig, politisk forfølgelse. Immuniteten er dermed en garanti for uafhængigheden og integriteten af Parlamentet som helhed. Europa-Parlamentets medlemmer kan hverken efterforskes, tilbageholdes eller retsforfølges på grund af meningstilkendegivelser eller stemmeafgivelser under udøvelsen af deres hverv."
Heraf kan man udlede, at en person skal være valgt ind i et parlament, før immuniteten træder i kraft. Smile
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 313
Join date : 12/06/24

Tilbage til toppen Go down

Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet! Empty Sv: Anklaget for mordforsøg - så valgt til EU-parlamentet!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum