FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 15:50 af ak31

» Trump - skyd først - spørg bagefter?
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 11:55 af Yoyo

» Jeg fik 85 kroner i kontanter idag
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 11:51 af Yoyo

» Amira Willighagen - Nessun Dorma (HD Quality) - WINNER Finals Holland's Got Talent 2013
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 11:23 af Ole

» Mygge sygdom på vej
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 11:16 af Ole

» Har du en god vittigt?
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 10:34 af Admin

» Iran angriber i aften Israel!
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 09:52 af Yoyo

» Klipper du dit eget hår?
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 09:21 af Admin

» The Saint -The Ex King Of Diamonds!
Om forskellen på debatten før og nu EmptyIdag kl. 09:04 af Admin


Om forskellen på debatten før og nu

4 deltagere

Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af Gæst Tors 04 Jul 2024, 10:13

Jeg har læst et opslag, hvor nogen filosoferer over, om der er såkaldt agurketid på denne debat. Sådan tror jeg ikke, man kan vende det.
Det, der gør en debatside spændende er imidlertid, om der bliver introduceret emner, der "fænger" - som de fleste medlemmer har en holdning til.

Men undskyld jeg nævner det: Det øjeblikkelige panel - ingen nævnt, ingen glemt - ser altså "tamt" ud sammenlignet med dels herinde omkring 2020-2021, dels "Gubbi-debatten" nogle år før.
Vi var et gang af venstreorienterede, der prøvede at skrive op imod de meget højreorienterede, der var de dominerende mht. at skrive oplæg. At de gjorde det så vedholdende, skal de ikke have utak for; dér hvor mange af os syntes og synes kæden sprang gevaldigt af, var det faktum at nogle (ikke alle) af de højreorienterede viste sig at være ikke alene fascistoide men også direkte nazi-dyrkende. Det sidste udmøntede sig herinde næsten mest ved de avaters, de valgte.

Det slog Admin og den gode moderator, vi havde dengang, hårdt ned på bl.a. på min opfordring. Ud af klappen med dem.

Men det kostede desværre aktiviteten fra de andre højrefolk, jeg nævner i flæng 'Perkins', 'Flamingo', 'Greven' og 'Gunsmoke', der ikke syntes at have nazisympatier. Så skulle der blive underligt tomt herinde, for 'nazi-kliken', der mest holdt til i Vendsyssel, fyldte grimt meget en overgang.

Og så var der nogle enkelt-profiler, hvis præcise ståsted jeg aldrig helt fandt ud af. Folk som 'Der Rudi', 'Viljens Triumf', 'Hævnens Rytter' og ' J. Langgaard'.

Rudi kan man jo ikke komme udenom som en af den periodes skarpeste skribenter. Hans temperament skaffede ham imidlertid karantæner på Gubbi's forum, og på et tidspunkt vist også herinde. Jeg havde det sådan, at jeg morede mig kongeligt, når ('Wiz-) Carlo' afprøvede, hvor gal i hovedet han kunne gøre Rudi med tumpede hentydninger til hans efter sigende smukke kone eller invitationer til slåskampe offentligt.

Jeg aner ikke, om hverken Rudi eller Langgaard lever i dag. Hvis ikke, vil jeg tænke på dem, som nogen der - uanset hvor usympatiske deres stærkt højreorienterede meninger er i mine øjne - i høj grad bidrog til at der var gang i debatten. De beskæftigede sig altid med enten aktuelle eller historiske emner med 'ramasjang' i. Og det gør normalt debattråde både spændende og lange.

Man kunne godt ønske sig, at Rudi og andre vendte tilbage til nok et par livtag - det vil sikkert undre nogle, at jeg skriver sådan - men det er jo den skarpe debat jeg ønsker tilbage. Og så må man jo også finde sig i, at de meget højredrejede synspunkter er repræsenteret!

Venlig hilsen og go' sommer
Carnivora.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af 5D Fre 05 Jul 2024, 01:59

Jeg synes, det er fint, at en række ivrige og debatlystne højrefløjsdebattører og nationalsindede har fundet herind. De skal jo også have et sted at være, nu hvor der er en urimelig grad af censur på mange andre fora. Men jeg er faktisk enig i, at de godt kunne have brug for et SAGLIGT modspil fra venstrefløjen. Anklageren kunne nogle gange være lidt en pestilens med sin til tider manipulerende argumentationsform, men i det mindste var han også en meget aktiv og ivrig debattør og satte trods alt gang i mange spændende debatter. Carlo var kommunist, så det batter, men han var også altid meget ivrig deltager. Selvom hans stil nogle gange var lidt trollet, når han skrev HVAD RAGER DET OS?, hvis han var uenig i noget.

Men man kunne da godt savne, at der kom lidt flere forskellige type debattører herind, for det ville give større dynamik på forum. Lige nu er det de nationalsindede, der sidder og giver hinanden ret i det meste. Hvilket de har lov til. Men det ville måske være en mere spændende debat, hvis der var nogle, der var lodret uenige med dem, som også deltog herinde.

Carlo tror jeg stadig er på Me´s debat. Hvor han fører Ukraine-propaganda konstant. Han er også en ældre herre. Jeg tror han er nærmere 80 end 70. Anklageren var indtil for en måneds tid siden aktiv på femistdebatten, men har ikke været logget ind i mere end en måned. Måske er han blevet syg eller andet. Jeg kan huske, han fortalte for et par år siden, at han ikke var helt rask længere. Men han er vist også et godt stykke oppe i 70´erne.

Der er også andre typer, der godt kunne sætte kolorit på debatten herinde. Typer som Torsten Bonfils, Tigermanden, Poul Jørgensen, Krøngerne, Albert Johansen og andre mere eller mindre skæve typer. Men okay, for meget trolleri kan jo også blive...ja, for meget trolleri. Selvom noget af det godt kunne være morsomt til en afveksling.

Bonfils er stadig en smule aktiv på andre fora. Jeg og ham har lidt af samme humor, så vi har altid haft en god indbyrdes jargon. Albert blev banned fra feministdebatten for få måneder siden, så jeg tror da han han er i live endnu, selvom han vist er ca. 80 år gammel. Tigermanden har jeg intet set eller hørt fra i et par år. Men Carnivora, du kan nu godt minde lidt om ham, men jeg ved ikke, om du er ham he he he! Poul Jørgensen og Krøngerne har også været inaktive i et par år. Måske lever Poul Jørgensen ikke længere. Han var oppe i årene. Og hvis han er forsvundet, er Krøngerne det nok også, da det var Pølle der holdt liv i Krøngerne...

Rudi nævnes. Ham har jeg heller ikke set eller hørt noget til i vel snart et par år. Men han var også oppe i alderen. Så jeg skal ikke kunne sige, hvad der er blevet af ham. Jeg tror han er mindst 75 nu, så det kan jo være, han bare ikke gider debattere længere. Eller har fundet andre græsgange. Hvad ved jeg?! Rudi husker jeg som meget nationalsindet og debatlysten. Ofte også velargumenteret, om end på visse områder en anelse firkantet i visse synspunkter (mere end jeg selv er, for jeg er selv til højre, men har en lidt blødere tilgang til nogle af tigene). Rudi var meget temperamensfuld og havde kort lunte, men til hans forsvar skal siges, at han også blev provokeret meget af et par bestemte personer, som bevidst prøvede at hidse ham op. Det lykkedes da også af og til. Men hvis man holdt sig til emnet og ikke trollede og dermed tirrede ham, så kunne Rudi nu egentlig være en fin og saglig nok debattør. Det er vist rigtigt, at han var/er vendelbo. Det er jeg også selv i øvrigt. Har indtryk af, at vi nok bor ca. 20-30 km. fra hinanden, uden at jeg er vidende om, at jeg nogensinde har mødt ham. Men hvem ved? Der var en dag for ca. fem år siden, hvor jeg i Aalborg faldt i snak med en moden herre i 70´erne og han havde præcist de samme holdninger som Rudi og også samme lidt kontante udtryksform. Men det har sikkert været et tilfælde. Men tanken strejfede mig, om det var Rudi jeg sad og talte med. Den pågældende mand virkede nu egentlig flink nok. Men jeg finder aldrig ud af, om det VAR Rudi... Smile

GuBBi, som var god til at give et sagligt RADIKALT modspil, har jeg ikke set i mere end fem år. Han er dog sikkert stadig politisk aktiv i det radikale miljø i Nordsjælland, vil jeg gætte på. Han er jo en yngre mand et eller andet sted midt eller måske sidst i 30´erne, tror jeg (mener han var 27-28, dengang han sidst var aktiv på debatterne rundt omkring, så han er jo meget yngre end Albert, Carlo, Anklageren og Rudi).

Endelig havde jeg nær glemt IEET. Det er flere år siden, jeg sidst har set ham på en debatside. Han kunne være en pestilens med al sin debunken og sin overdrevne skepsis overfor alt. Men i det mindste var han også en ivrig og til tider også rimeligt humoristisk debattør, der også medvirkede til at sætte gang i løjerne. Jeg aner ikke, hvad der er blevet af Ieet. Men han kan ikke være alt for gammel. Jeg gætter på at han er ca. 40-45 i dag.

5D

Antal indlæg : 82
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af Gæst Fre 05 Jul 2024, 09:11

Det er skægt nok, når du nævner nogle af debattørerne fra for nogle år siden, så kan jeg næsten "høre" deres indlæg - hvordan de var. Nogle selvfølgelig mere end andre.

Hvis det kan interessere, så snakkede jeg lidt med både Skrappe Rudi og hans Helle på Hjallerup Marked for en måneds tid siden. Rudi er ikke helt så gammel, som du vil gøre ham til og i øvrigt frisk som en havørn. Han er faktisk rigtigt sød og rar, men det vidste jeg godt.
Helle skriver jo af og til et godt oplæg, men ellers er familien repræsenteret herinde ved Kathrine ('Nationalpigen').

Der er nogle af dem, du nævner, jeg absolut ikke savner. Den type, som alene kan smadre et forum, kan jeg bare ikke se har nogen berettigelse. Ingen nævnt - men nå ja, der er da én af dem, som lige er forduftet herfra!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af 5D Lør 06 Jul 2024, 03:14

@Jette II,

det er da godt, at Rudi er i live endnu og har det godt. Det kan jo være, han på et tidspunkt bliver debatlysten igen og finder herind. Jeg kender ham ikke personligt, men jeg vil også tro, at han sikkert er flink nok IRL, selvom han kan være lidt hård på debatterne. Men når man debatterer, så udtrykker man sig jo nogle gange bestemt for at få sine meninger frem. Jeg kan også selv have en vis kant på debatterne, men mener da selv, at jeg er nogenlunde medgørlig i den virkelige verden....

Jeg savner heller ikke alle de nævnte debattører. Men det er da et par af dem, jeg ikke ville have noget imod at se herinde. Pointen var mere, at der i hvert fald var en masse forskellige typer på de nu hedengangne debatter og selvom man ikke brød sig lige meget om dem alle, så satte de dog på hver sin måde liv i debatten. Jeg syntes også tit, at Poul Jørgensen og krøngerne var belastende. Og alligevel kan jeg godt se i dag, at de også nogle gange var ret morsomme, om end måske på den ufrivillige måde. Anklageren kunne man også nogle gange synes var lidt for meget, men omvendt må jeg også indrømme, at hvor Anklageren var, ja, der var der altid meget gang i debatten, fordi han på godt og ondt satte en masse diskussioner i gang. Måske handler det om, at det kan være sundt at få en vis form for modstand - for det opildner én til at yde sit bedste og at styrke sin argumentation. Så derfor er der også brug for at man får lidt modstand engang imellem, tror jeg...


5D

Antal indlæg : 82
Join date : 06/12/22

Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af Jeppe Lør 06 Jul 2024, 11:24

Sjovt nok, findes mange af dem der nævnes her stadig (bare på et andet forum)
Et forum der ikke kan googles, men kører i bedste velgående, men også et forum som ikke er interesseret i, at der kommer ødelæggende personer fra grupper som denne.
Jeppe
Jeppe

Antal indlæg : 132
Join date : 17/12/20
Age : 62
Geografisk sted : Dansk ø

Admin synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af Gæst Lør 06 Jul 2024, 19:44

Whau, hvor hemmeligt og loge-agtigt.
Men man må da håbe, de har det hyggeligt, nu de har sikret sig ikke at blive forstyrret af "ødelæggende personer!"  Om forskellen på debatten før og nu 1f604

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af ak31 Lør 06 Jul 2024, 20:36

Tina Joan skrev:Whau, hvor hemmeligt og loge-agtigt.
Men man må da håbe, de har det hyggeligt, nu de har sikret sig ikke at blive forstyrret af "ødelæggende personer!"  Om forskellen på debatten før og nu 1f604

Det kan da være, at de gerne vl være fri for Jojo typer.
Jojo var alt andet en en god debatør. Very Happy

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1707
Join date : 05/12/20

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af 5D Søn 07 Jul 2024, 03:41

Jeppe skrev:Sjovt nok, findes mange af dem der nævnes her stadig (bare på et andet forum)
Et forum der ikke kan googles, men kører i bedste velgående, men også et forum som ikke er interesseret i, at der kommer ødelæggende personer fra grupper som denne.

Jeg kender kun til Me´s forum. Der har jeg kigget ind, men jeg synes ikke der sker det vilde derinde. Det er mest Carlo, der propaganderer om Ukraine, synes jeg...

Anklageren havde også sin debathulen, som jeg egentlig syntes kørte godt, men til sidst gad han ikke mere og lukkede siden ned. Jeg tror han blev træt af at skulle moderere, når han egentlig bare ville debattere. Selvom jeg ofte var/er uenig med Anklageren, syntes jeg han gjorde det okay som moderator. Ligesom jeg også syntes, at GuBBi var en okay moderator, selvom jeg ofte også var uenig med ham. Til gengæld var jeg ikke vild med Thomas Sneum som moderator på Nordjyske´s debatside (der var vist dindebat uden bindestreg, så vidt jeg husker). Han censurerede stort set kun højreorienterede indlæg. Der syntes jeg ikke han var helt fair, fordi de venstresnoede slap afsted med meget mere end de højreorienterede...

Der er også debatten.net, men der synes jeg debatten er lidt ensidig, fordi feministerne og kvinderne dominerer for meget derinde, så det bliver de woke venstresnoede feministholdninger, der bliver ført mest frem derinde. De kunne godt trænge til lidt modstand, men alle de lidt mere hardcore debattører, som giver dem modstand, er vist blevet banned.

Jeg synes det er fair nok, hvis man gerne vil have en hyggelig debat i en lukket gruppe. Det har man ret til, men personligt kan jeg nu bedst lide debatter, der er åbne for alle. Både højre- og venstresnoede. Så i min verden burde der være plads til både en Anklageren, Carlo, Homofaber, Trådløse Anna o.s.v. på den ene side og Rudi, Torsten Bonfils, Helle Front o.s.v. på den anden side. Men i praksis ved jeg godt, at det kan være svært i længden at holde den gode og saglige tone, når så forskellige typer færdes på samme forum.

5D

Antal indlæg : 82
Join date : 06/12/22

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af Admin Man 08 Jul 2024, 15:45

5D skrev:
Jeppe skrev:Sjovt nok, findes mange af dem der nævnes her stadig (bare på et andet forum)
Et forum der ikke kan googles, men kører i bedste velgående, men også et forum som ikke er interesseret i, at der kommer ødelæggende personer fra grupper som denne.

Jeg kender kun til Me´s forum. Der har jeg kigget ind, men jeg synes ikke der sker det vilde derinde. Det er mest Carlo, der propaganderer om Ukraine, synes jeg...

Anklageren havde også sin debathulen, som jeg egentlig syntes kørte godt, men til sidst gad han ikke mere og lukkede siden ned. Jeg tror han blev træt af at skulle moderere, når han egentlig bare ville debattere. Selvom jeg ofte var/er uenig med Anklageren, syntes jeg han gjorde det okay som moderator. Ligesom jeg også syntes, at GuBBi var en okay moderator, selvom jeg ofte også var uenig med ham. Til gengæld var jeg ikke vild med Thomas Sneum som moderator på Nordjyske´s debatside (der var vist dindebat uden bindestreg, så vidt jeg husker). Han censurerede stort set kun højreorienterede indlæg. Der syntes jeg ikke han var helt fair, fordi de venstresnoede slap afsted med meget mere end de højreorienterede...

Der er også debatten.net, men der synes jeg debatten er lidt ensidig, fordi feministerne og kvinderne dominerer for meget derinde, så det bliver de woke venstresnoede feministholdninger, der bliver ført mest frem derinde. De kunne godt trænge til lidt modstand, men alle de lidt mere hardcore debattører, som giver dem modstand, er vist blevet banned.

Jeg synes det er fair nok, hvis man gerne vil have en hyggelig debat i en lukket gruppe. Det har man ret til, men personligt kan jeg nu bedst lide debatter, der er åbne for alle. Både højre- og venstresnoede. Så i min verden burde der være plads til både en Anklageren, Carlo, Homofaber, Trådløse Anna o.s.v. på den ene side og Rudi, Torsten Bonfils, Helle Front o.s.v. på den anden side. Men i praksis ved jeg godt, at det kan være svært i længden at holde den gode og saglige tone, når så forskellige typer færdes på samme forum.

Forskellen på debatten her før og nu, er at der ikke er en Annella moderator til at forlange profiler slettet hele tiden!

Man skal dog overholde denne sides regler, så kører det bare derudad! Very Happy

I øvrigt har Me lukket sit forum for offentligheden, så det er kun for de indvidede!

Det er vist ham der Carlo som er moderator hos Me!

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10329
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Om forskellen på debatten før og nu Empty Sv: Om forskellen på debatten før og nu

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum