FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Svære opgaver!
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 15:50 af ak31

» Trump - skyd først - spørg bagefter?
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 11:55 af Yoyo

» Jeg fik 85 kroner i kontanter idag
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 11:51 af Yoyo

» Amira Willighagen - Nessun Dorma (HD Quality) - WINNER Finals Holland's Got Talent 2013
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 11:23 af Ole

» Mygge sygdom på vej
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 11:16 af Ole

» Har du en god vittigt?
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 10:34 af Admin

» Iran angriber i aften Israel!
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 09:52 af Yoyo

» Klipper du dit eget hår?
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 09:21 af Admin

» The Saint -The Ex King Of Diamonds!
Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  EmptyIdag kl. 09:04 af Admin


Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

3 deltagere

Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af Gæst Lør 06 Jul 2024, 13:00

Den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyj siger, at Ukraines mål er at fordoble luftforsvarets kapacitet i løbet af denne sommer.

Han siger også, at han "er sikker på, at et kommende NATO-topmøde vil medføre stærke resultater "i den retning" !

Ak ja, man kan godt komme til at mindes den gamle drikkevise med Holger Fællessanger (tror jeg nok):

"Hvem skal nu betale, hvem har råd til mer'
Hvem har flere penge, penge - jeg har ikke fler' "
 Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  1f648

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Sv: Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af Oliver Søn 07 Jul 2024, 09:59

Kaffebarknægten skrev:Den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyj siger, at Ukraines mål er at fordoble luftforsvarets kapacitet i løbet af denne sommer.

Han siger også, at han "er sikker på, at et kommende NATO-topmøde vil medføre stærke resultater "i den retning" !

Ak ja, man kan godt komme til at mindes den gamle drikkevise med Holger Fællessanger (tror jeg nok):

"Hvem skal nu betale, hvem har råd til mer'
Hvem har flere penge, penge - jeg har ikke fler' "
 Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  1f648

Jeg tror ikke, at NATO landene "har råd til" at opgive støtten til Ukraine, for så har NATO tabt slaget om Ukraine og Putin har vundet en kæmpe sejr. Men det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvor længe krigen kan vare, uden at der er kommet en afgørelse på den.Question
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 329
Join date : 12/06/24

Tilbage til toppen Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Sv: Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af Gæst Søn 07 Jul 2024, 13:56

Du skriver til dels, at NATO er en angribende part: Fra USA/NATOs side, er det nemlig ikke den ukrainske befolkning man gerne vil hjælpe, nej det er vestmagternes krigeriske dagsorden, altså at så at sige omringe Rusland. Du kan se på diverse kort, hvordan NATO og dermed Biden-US har baser/angrebspunkter fra Finland/Norge ned til Tyrkiet.

Har du den smule fantasi, der skal til, for at forestille dig, hvordan det ser ud set fra den anden side af det nuværende "jerntæppe"?  Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  1f62f

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Sv: Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af Ole Søn 07 Jul 2024, 16:50

Fraulein Frieda skrev:Du skriver til dels, at NATO er en angribende part: Fra USA/NATOs side, er det nemlig ikke den ukrainske befolkning man gerne vil hjælpe, nej det er vestmagternes krigeriske dagsorden, altså at så at sige omringe Rusland. Du kan se på diverse kort, hvordan NATO og dermed Biden-US har baser/angrebspunkter fra Finland/Norge ned til Tyrkiet.

Har du den smule fantasi, der skal til, for at forestille dig, hvordan det ser ud set fra den anden side af det nuværende "jerntæppe"?  Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  1f62f

Jeg mener, at Rusland føler sig uberettiget truet af NATO. NATO var og er oprettet for at beskytte de vestlige lande, ikke for at angribe Rusland. NATO har baser ved de yderste grænser for at afskrække Putin i at udvide Rusland. Very Happy

_________________
Vi skal respektere hinanden.
Ole
Ole

Antal indlæg : 302
Join date : 26/06/23
Age : 30
Geografisk sted : Danmark

Tilbage til toppen Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Sv: Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af Gæst Søn 07 Jul 2024, 17:04

Ole skrev:  Jeg mener, at Rusland føler sig uberettiget truet af NATO. NATO var og er oprettet for at beskytte de vestlige lande, ikke for at angribe Rusland. NATO har baser ved de yderste grænser for at afskrække Putin i at udvide Rusland. Very Happy

Nåååh ja!  Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  1f606
Jeg tænkte nok, at dit koldkrigshoveds tænkemåde ikke rakte til at forestille sig situationen fra den anden side!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Sv: Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af BenniM Man 08 Jul 2024, 06:40

Fraulein Frieda skrev:
Ole skrev:  Jeg mener, at Rusland føler sig uberettiget truet af NATO. NATO var og er oprettet for at beskytte de vestlige lande, ikke for at angribe Rusland. NATO har baser ved de yderste grænser for at afskrække Putin i at udvide Rusland. Very Happy

Nåååh ja!  Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  1f606
Jeg tænkte nok, at dit koldkrigshoveds tænkemåde ikke rakte til at forestille sig situationen fra den anden side!

NATO er en forsvarsalliance. Hvis NATO var en angrebsalliance, ville der ikke være problemer med at få landene til at afsætte 2 procent, for så havde der været planlagte operationer, alle ville bidrage til. Bare se hver gang at der skal laves en "fredsmission" et sted i verdenen. Regeringen vil sende enheder afsted uanset om vi har materiellet til det. Dør der nogle danske soldater på grund af dårlig udrustning, så pyt med det.

Og hvorfor har man en forsvarsalliance? Fordi man har erfaringerne fra før 2. verdenskrig, hvor det gik ud over Estland, Letland og Litauen, samt Finland der mistede dele af deres land.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 1023
Join date : 02/12/20
Age : 54
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?  Empty Sv: Hvem ska' nu betale, hvem har råd til mer' ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum