FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Har du en god vittigt?
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 11:24 af ak31

» Uretfærdigt, men vi lever i 2024
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 11:17 af Myrna Fræk

» Win-win situation for Morten Messerschmidt?
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 11:13 af Myrna Fræk

» Hvad er din sovestilling?
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 10:22 af Oliver

» Har du 2,8 milliarder kroner i gamle sedler?
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 10:08 af Oliver

» Svære opgaver!
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 10:05 af Oliver

» Admin eller andre
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 08:32 af Admin

» Katten i dueslaget - krimi!
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIdag kl. 08:09 af Admin

» Dræber Indiske agenter også mennesker i Danmark?
Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  EmptyIgår kl. 23:07 af BenniM


Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

5 deltagere

Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Ole Søn 13 Okt 2024, 16:54

https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/harris-vs-trump-2024
Kamala Harris - ja - Trump nej kun i delstaterne. Præsidentvalget i USA kan blive afgjort på abort spørgsmålet. Er det okay at en gravid kvinde kan bestemme over liv eller død. Question
Er en abort et mord på et levende liv. Question Eller er et foster i kvinden ikke et liv, og som ikke mærke at blive fjernet. Question Shocked



_________________
Vi skal respektere hinanden.
Ole
Ole

Antal indlæg : 341
Join date : 26/06/23
Age : 30
Geografisk sted : Danmark

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Yoyo Søn 13 Okt 2024, 18:08

Jeg synes  hele debatten er over the top
Man kunne ligeså godt spørge Trump eller mand om man må bruge en kondom og myrde op til en million potentielle liv

Kvinder må selv bestemme, og de kan ikke regne med hjælp fra regeringen til deres eventuelle handicappede barn in USA

_________________
Vi skal nok klare os, men det koster
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 486
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af ak31 Søn 13 Okt 2024, 20:42

Yoyo skrev:Jeg synes  hele debatten er over the top
Man kunne ligeså godt spørge Trump eller mand om man må bruge en kondom og myrde op til en million potentielle liv
var 26 stater hvor abort var forbudt
Kvinder må selv bestemme, og de kan ikke regne med hjælp fra regeringen til deres eventuelle handicappede barn in USA

Jeg skrev at der va 26 stater hvor abort var forbudt.

Klip af Jojos svar.

AK31
Tak for et fint svar.
Dog må jeg korrigere dig.

Donald Trump største bedrift ifølge hamselve var at afskaffe Roe v/s Wade den 24 juni 2022, og det kan godt være han påstår at det op til den enkelte state at afgøre, men det er ikke helt  rigtigt.

Når den nationale domstol afskaffer retten til abort er den afgørelse gældende i ALLE stater og mennesker in USA, og Alaska.

Fordi kvinder vender sig imod afgørelsen  forsøger Trump med at det er op til de enkelte stater at afgøre det, og det er delvis rigtigt, men et enkelt protest i en enkelt state kan fjerne den valg.
Og flere kvinder sidder i fængelet fordi de har fortaget en abort udenfor deres state.
Faktisk kan en enkelt opringning være nok til at politiet tropper op, begge hos persónet og også hos lægen

Men afgørelsen er meget kompleks


Der er ingen lempelser i de 26 Stater, der lever kvinderne ligesom styret under Taliban, når det drejer sig om deres krop.
Hvis kvinderne liv står på spil under en graviditet, er abort udelukket.
Bliver en niårig pige gravid med sin stedfader, skal hun føde barnet..
Dem der har haft råd til at rejse til andre stater, bliver ikke forfulgt som Jojo skriver.

Trump påstår at fri abort vil forekomme helt op til fødslen.
Harris vil have den tilbage til 20-24 uger.
Det er trods alt 2024 vi lever i.

_________________
Canada er flyttet til Mellenøsten.
En ivrig debatør mener det. Ha ha


LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1754
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Yoyo Søn 13 Okt 2024, 21:06

AK31
Skål.

_________________
Vi skal nok klare os, men det koster
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 486
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af ak31 Man 14 Okt 2024, 09:52

Yoyo skrev:AK31
Skål.

Skål i lige måde.  Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  1f377
Der tog jeg dig igen i en usandhed. Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  1f378
Fremover kan det blive til mangen en skål.  Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  1f377

_________________
Canada er flyttet til Mellenøsten.
En ivrig debatør mener det. Ha ha


LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1754
Join date : 05/12/20

Charmebøffen synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Admin Man 14 Okt 2024, 16:38

Ole skrev:https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/harris-vs-trump-2024
Kamala Harris - ja - Trump nej kun i delstaterne. Præsidentvalget i USA kan blive afgjort på abort spørgsmålet. Er det okay at en gravid kvinde kan bestemme over liv eller død. Question
Er en abort et mord på et levende liv. Question Eller er et foster i kvinden ikke et liv, og som ikke mærke at blive fjernet. Question  Shocked



Mange kvinder mener, at de har ret til at bestemme over deres egen krop, men et foster er ikke deres egen krop!

https://www.altinget.dk/etik/artikel/abort-handler-stadig-om-menneskesyn

"For et foster er jo bare en betegnelse for et menneske på et bestemt udviklingsstadie, men dog stadig et menneskeliv.

Vi taler om det ufødte barn og om den vordende mor. To selvstændige individer med hver sin krop."

Google:

"Et fosteranlæg er biologisk levende, men det er ikke et menneske og har følgelig ikke et menneskeligt liv.

Et foster er fra omkring uge to et selvstændigt individ med sit eget unikke DNA, sit eget køn og alle de anlæg, der skal til for at blive et fuldt og helt menneske."

Det var så både for og imod, at et foster er et menneske i udvikling!

Er abort så et mord på et menneskeliv i udvikling?



_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10394
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Yoyo synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Yoyo Man 14 Okt 2024, 19:23

Admin
Den debat bliver man aldrig færdigt med men en mor shares en del af de samme DNA med hendes ikke fødte barn og der er aldrig et nemt beslutning.

Jeg har to svært handicappede broder, og jeg kan ikke overskue hvor vanskeligt det må være at vælge en abort, men jeg er glad for at de begge stadigvæk er i live, selvom jeg ser dem sjældent har vi en godt forhold.

_________________
Vi skal nok klare os, men det koster
Yoyo
Yoyo

Antal indlæg : 486
Join date : 18/07/24
Age : 77
Geografisk sted : Vest Jylland

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af ak31 Man 14 Okt 2024, 19:32

Jeg tror at der er mange mænd, der er glad for, at de er sluppet for 18 års forlystelses afgift Very Happy Very Happy

_________________
Canada er flyttet til Mellenøsten.
En ivrig debatør mener det. Ha ha


LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1754
Join date : 05/12/20

Ole og Oliver synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Admin Igår kl. 08:43

ak31 skrev:Jeg tror at der er mange mænd, der er glad for, at de er sluppet for 18 års forlystelses afgift Very Happy Very Happy

Og derfor stemmer mænd i USA på Kamala Harris til præsident valget-he-he!Very Happy

"Gennem hele sin karriere har Kamala Harris været stor fortaler for kvinders abortrettigheder, og i denne præsidentvalgkamp er det også en af hendes store mærkesager. Hun ønsker, at retten til abort igen skal sikres på nationalt plan."

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 10394
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Ole Igår kl. 11:31

Admin skrev:
ak31 skrev:Jeg tror at der er mange mænd, der er glad for, at de er sluppet for 18 års forlystelses afgift Very Happy Very Happy

Og derfor stemmer mænd i USA på Kamala Harris til præsident valget-he-he!Very Happy

"Gennem hele sin karriere har Kamala Harris været stor fortaler for kvinders abortrettigheder, og i denne præsidentvalgkamp er det også en af hendes store mærkesager. Hun ønsker, at retten til abort igen skal sikres på nationalt plan."

Et foster har jo ingen bevidsthed, så fjernelse af det ved abort kan fosteret ikke mærke vil jeg mene, og derfor er en abort okay. Shocked Very Happy

_________________
Vi skal respektere hinanden.
Ole
Ole

Antal indlæg : 341
Join date : 26/06/23
Age : 30
Geografisk sted : Danmark

ak31 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Oliver Igår kl. 15:03

Ole skrev:
Admin skrev:
ak31 skrev:Jeg tror at der er mange mænd, der er glad for, at de er sluppet for 18 års forlystelses afgift Very Happy Very Happy

Og derfor stemmer mænd i USA på Kamala Harris til præsident valget-he-he!Very Happy

"Gennem hele sin karriere har Kamala Harris været stor fortaler for kvinders abortrettigheder, og i denne præsidentvalgkamp er det også en af hendes store mærkesager. Hun ønsker, at retten til abort igen skal sikres på nationalt plan."

Et foster har jo ingen bevidsthed, så fjernelse af det ved abort kan fosteret ikke mærke vil jeg mene, og derfor er en abort okay. Shocked Very Happy

En abort bliver ikke betragtet som et mord, ellers ville fængslerne være fyldt op med mordere.Shocked Abort er et politisk, juridisk, socialt, etisk, religiøst, moralsk og kulturelt spørgsmål. I Danmark har kvinder ret til abort inden udgangen af 12. graviditetsuge. De 12 uger regnes fra sidste menstruations første dag. Hvis kvinden er længere henne end 12 uger, kan der kun gives tilladelse til abort af særlige grunde, siger min kone. I Danmark rådte loven om abort i kraft den 1. oktober 1973. Shocked Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 373
Join date : 12/06/24

Tilbage til toppen Go down

Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?  Empty Sv: Skal kvinder i USA igen have ret til fri abort?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum