FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg

Vis resultater som:

Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» En skavank der bør udryddes
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 21:57 af Yoyo

» Svære opgaver!
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 20:39 af Yoyo

» Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 20:05 af Yoyo

» Har du en god vittigt?
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 19:04 af Oliver

» John Denver - Take Me Home, Country Roads
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 18:49 af Oliver

» Hvem er på nu !!
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 18:31 af Oliver

» Som om at verden snart ikke kunne blive værre
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 17:07 af Admin

» Sommerhussvindlere på Facebook
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 10:40 af Ole

» Chicken curry - kylling i karry på indisk!
Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! EmptyIgår kl. 10:32 af Ole

Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!

+4
Ole
Kwai1448
Yoyo
Admin
8 deltagere

Go down

Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! Empty Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!

Indlæg af Admin Man 11 Nov 2024, 16:54

Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-11-11-hel-hylde-toemt-for-varer-i-aabningstiden-koebmand-i-opraab

"Hel hylde tømt for varer i åbningstiden – købmand i opråb.

Kunde slap afsted med en kurv fyldt med varer uden at betale for dem."

Eller er indkøbsstederne selv ude om det, når de stiller deres varer frit tilgængelige udenfor selve butikken?

Mange varer står jo langt udenfor selve kasseapparaterne, så de kan friste til tag selv bord?

Din mening?

Admin

Antal indlæg : 10557
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

klokkeblomst og Ole synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! Empty Sv: Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!

Indlæg af Knud Man 11 Nov 2024, 17:15

De kan jo bare lade være med at sætte alle de varer udenfor butikken. De forventer at folk tager en indkøbsvogn og kaster varer fra de udendørs varer ned og så kører ind i butikken og rundt i køen til kasseapparaterne for at betale for varerne. Det er jo gak i låget. Shocked

Knud
Gæst

Hel hylde tømt for varer i åbningstiden! Empty Sv: Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!

Indlæg af Yoyo Man 11 Nov 2024, 17:35

At priser på de varer er steget meget de sidste 5 år er vel en del af problemet.
Men ellers enig med Knud, samtidigt er det vel også dyrt at stille alt ind og ud hvert eneste dag.

I morgen tager vi vores 3 uger tur over grænsen, og her finder man intet udenfor.
Samtidigt koster en liter mælk halv pris, og en tomat idem ditto, og jeg undrer mig hvordan forskelle kan forklares. Very Happy

Antal indlæg : 655
Geografisk sted : Vest Jylland

Indlæg af Kwai1448 Tirs 12 Nov 2024, 08:29

Det er nok fordi alle de udlændinge der lever fedt og godt i Danmark er alt for
kloge til normalt tænkende Danskere.

Kwai1448

Antal indlæg : 30
Geografisk sted : Th

Admin og Ole synes godt om

Indlæg af Admin Tirs 12 Nov 2024, 09:01

Yoyo skrev:At priser på de varer er steget meget de sidste 5 år er vel en del af problemet.
Men ellers enig med Knud, samtidigt er det vel også dyrt at stille alt ind og ud hvert eneste dag.

I morgen tager vi vores 3 uger tur over grænsen, og her finder man intet udenfor.
Samtidigt koster en liter mælk halv pris, og en tomat idem ditto, og jeg undrer mig hvordan forskelle kan forklares. Very Happy

Jeg forstår heller ikke at de gider slæbe alle de varer ud og ind af deres butikker hver dag!

Men det er nok en psykologi om at logge kunderne ind i butikken med øjenkontakt til visse varegrupper!

Men det frister jo visse kunder i at tænke "nå her er nogle varer vi gratis kan tage med"!

En tur over grænsen til Tyskland koster jo også i benzin til bilen, som man skal indregne i de billigere tyske varer priser?

Admin

Antal indlæg : 10557

https://dinedebatter.danskforum.net

Indlæg af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 09:39

Admin
Jeps, det koster, men det er  også en heldags udflugt Very Happy

Idag går turen til Schackenborg slot,,, Emmerlev, der hvor guldhornene er fundet, og Trøjborg slots ruin, og vi afslutte på Rudbøl grænsekrog.

Sidst rettet af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 09:42, rettet 1 gang

Indlæg af Ole Tirs 12 Nov 2024, 09:41

Admin skrev:
Yoyo skrev:At priser på de varer er steget meget de sidste 5 år er vel en del af problemet.

Jeg forstår heller ikke at de gider slæbe alle de varer ud og ind af deres butikker hver dag!

Men det er nok en psykologi om at logge kunderne ind i butikken med øjenkontakt til visse varegrupper!

Men det frister jo visse kunder i at tænke "nå her er nogle varer vi gratis kan tage med"!

En tur over grænsen til Tyskland koster jo også i benzin til bilen, som man skal indregne i de billigere tyske varer priser?

Det kommer an på, om det er en tur med bus eller med egen bil. Der er forskel på en busbillet og benzin til egen bil. Og hvis man er flere sammen i en bil, kan man dele benzin udgiften mellem deltagerne. Dette betyder, at det godt kan være billigere at købe varerne over grænsen, i stedet for at købe dem i Danmark. Shocked Very Happy

Antal indlæg : 420

Indlæg af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 09:44

Ole

Det kommer an på, om det er en tur med bus eller med egen bil. Der er forskel på en busbillet og benzin til egen bil. Og hvis man er flere sammen i en bil, kan man dele benzin udgiften mellem deltagerne. Dette betyder, at det godt kan være billigere at købe varerne over grænsen, i stedet for at købe dem i Danmark. Shocked

Nu kører jeg med en gammel demente mand som står for omkostninger, men jeg nyder fordi han bliver så glad, så alle vinder Very Happy

Indlæg af Kwai1448 Tirs 12 Nov 2024, 09:48

Hvad satan, kører du alene?

Kwai1448

klokkeblomst, ak31 og EmoJanice synes godt om

Indlæg af ak31 Tirs 12 Nov 2024, 09:58

Kwai1448 skrev:Hvad satan, kører du alene?

Dagens 12.  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

ak31

Antal indlæg : 1819

klokkeblomst synes godt om

Indlæg af EmoJanice Tirs 12 Nov 2024, 10:26

Som tidligere ansat i detailsektoren gør den slags overskrifter mig trist. Trist fordi at jeg ved at der ikke bliver penge til betalte ansatte i supermarkederne, når varer stjæles. I stedet bliver det ungarbejdere som udnyttes til at arbejde så sent at det går ud over deres skole. Personer sendt ud fra kommunen der kunne få et rigtig lønnet job hvis der ikke var alle de støtteordninger, men i stedet sendes ud i Jobtræning i fag som de sagtens kunne arbejde i uden træning.

Kunderne stresses af parkeringsvagter og dagligdagen bliver så stresset for dem at de ikke har overskud til at se de store linjer, når de stjæler. Det hele er kørt af helvede til. Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved problemet andet end at stoppe for importen af varer fra Kina og sætte grænser op for hvilke varegrupper der må være i supermarkeder så de ikke tager livet af speciel butikkerne med alle deres kopier af kvalitetsvarer.
EmoJanice
EmoJanice

Antal indlæg : 197

https://emojanice.wordpress.com/

Indlæg af Oliver Tirs 12 Nov 2024, 10:42

EmoJanice skrev:Som tidligere ansat i detailsektoren gør den slags overskrifter mig trist. Trist fordi at jeg ved at der ikke bliver penge til betalte ansatte i supermarkederne, når varer stjæles. I stedet bliver det ungarbejdere som udnyttes til at arbejde så sent at det går ud over deres skole. Personer sendt ud fra kommunen der kunne få et rigtig lønnet job hvis der ikke var alle de støtteordninger, men i stedet sendes ud i Jobtræning i fag som de sagtens kunne arbejde i uden træning.

Kunderne stresses af parkeringsvagter og dagligdagen bliver så stresset for dem at de ikke har overskud til at se de store linjer, når de stjæler. Det hele er kørt af helvede til. Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved problemet andet end at stoppe for importen af varer fra Kina og sætte grænser op for hvilke varegrupper der må være i supermarkeder så de ikke tager livet af speciel butikkerne med alle deres kopier af kvalitetsvarer.

Jeg er enig i, at butikkerne lige så godt kan lade deres varer blive indendørs under opsyn. Jeg ved ikke om nogle af dem har udendørs video overvågning af deres frit tilgængelige varer, men hvad hjælper det når varerne er væk og optagelserne først bliver set senere på dagen.Question Shocked Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 452

Indlæg af Mogens Tirs 12 Nov 2024, 11:13

På privat grund er udendørs kameraovervågning tilladt af en butiks varer, så længe det sker på egen matrikel. Overvågningskameraet må ikke filme offentlige områder som måtte støde op til butikkens grund, fx fortovet og vejen udenfor. Very Happy

Mogens
Gæst

Indlæg af Ager Tirs 12 Nov 2024, 12:47

Det er ikke rigtigt Yoyo
Vi var i Süderlügum i Lørdags, masser af butikker havde varer udenfor, selv Fleggaard havde.
Men du handler måske et andet sted ?
Ager
Ager

Antal indlæg : 24
Geografisk sted : bor på en af de 72 beboede øer i det Danske land

klokkeblomst og ak31 synes godt om

Indlæg af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 17:48

Ager.
Vi var i Calle, ingenting udover noget plastik, så in Lidl, og her heller ingenting udenfor og de samme i Aldi.

Fleggaard kommer vi ikke, de er alt for dyrt.

Indlæg af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 17:57

Kwaj

Sidst rettet af Yoyo Ons 13 Nov 2024, 00:05, rettet 1 gang

klokkeblomst synes ikke godt om

Indlæg af Ager Tirs 12 Nov 2024, 18:03

Vi var i Calle, ingenting udover noget plastik

Øhh Calle og Fleggaard er sku da det samme, Fleggaard ejer Calle, og der købes ind til begge butikker sammen.
Ager
Ager

Antal indlæg : 24
Geografisk sted : bor på en af de 72 beboede øer i det Danske land

Indlæg af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 18:08

Ager
Det er jeg godt klar over, og Pris er også  med under Fleggaard mener jeg, men priser in Calle er altid bedre på de varer jeg bruger mest og jeg er meget pris fikseret. samt bliver den gamle mand ikke så hurtigt væk i den lille butik. Very Happy

Indlæg af Yoyo Tirs 12 Nov 2024, 23:51

KWai
Hvad satan, kører du alene

Jeg har altid godt kunne lide humor, og jeg sætter også pris på din kommentar, selvom det ikke bidrager med noget som helst, dog er en par gamle tanter helt med på det.

Den gamle demente mand, som er i min alder har også godt humor, og vi griner meget, dog er det ikke  ret sjovt at hjælpe en gammelt mand som mig ind i hans bukser, tage en reserve ble med, få ham ind i hans sko, og hjælpe ham ind og ud min bil grundet dårligt balance.

Men det ved du vel alt om, det er til gengæld meget trist at der ikke er ret meget hjælp fra kommunens side om at hjælpe så et sag, dog er Ældre sagen en godt hjælp.

Jeg håber at du i samme stil hjælper andre i samme situation, "som Dansker jo gør" det sætter samfundet og dine kære nok stort pris på.

Hvis ikke du har noget at byde på for sumfundet, må du fortsætte med din humor, det sætter jeg pris på Very Happy Very Happy Very Happy

Indlæg af Kwai1448 Igår kl. 05:14

Kwai1448

Indlæg af Oliver Igår kl. 09:35

Ager skrev:Det er ikke rigtigt Yoyo
Vi var i Süderlügum i Lørdags, masser af butikker havde varer udenfor, selv Fleggaard havde.
Men du handler måske et andet sted ?

Jeg er ved at tro, at når butikkerne sætter deres varer udenfor selve butikken, så er det en kalkuleret risiko for at nogle varer bliver stjålet af forbi passerende. Butikkerne går nok mere op i, at lave et kunde blikfang, så kunden får lyst til at gå ind i selve butiksområdet. Shocked Very Happy
Oliver
Oliver

Antal indlæg : 452

Indlæg af Yoyo Igår kl. 20:05

Jeg kender en uddeler ca. 80 meter fra vores lejlighed.
Så jeg spurgte ham.

Her er mest til planter og busker samt løg, men han mente ikke at salget kunne opdeles, til gengæld var han træt af vinden her på vestkysten, udtørrede deres varer samt at en del blæste væk.

Nogen gange vil jeg gætte på at det er en stort underskuds forretning som er tvunget ned på de enkelte uddeler af hovedkontoret.
Sidste uddeler gik konkurs sammen med kæden.
Nu kommer der en ny en om to uger, og godt at vide hvad de gør

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum