FRIT DEBATFORUM
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Søg
 
 

Vis resultater som:
 


Rechercher Avanceret søgning

Seneste emner
» Vanvittig oprustning!
Profilrensning EmptyIdag kl. 22:42 af BenniM

» Windows 10 med Linux?
Profilrensning EmptyIdag kl. 22:04 af Admin

» Jeg vil gerne vide, om nogen kender Tech University?
Profilrensning EmptyIdag kl. 18:18 af Frnk01

» Endelig en fridag morgen!
Profilrensning EmptyIdag kl. 17:12 af Admin

» Svære opgaver!
Profilrensning EmptyIdag kl. 10:34 af ak31

» My Name Is Nobody - western action!
Profilrensning EmptyIdag kl. 08:05 af Admin

» Ærgerligt, at så få debatterer
Profilrensning EmptyIgår kl. 16:03 af Unge Ulvdal

» 1. Maj på onsdag - stadig en kampdag?
Profilrensning EmptyIgår kl. 15:48 af Den Gamle

» Præsident Zelenskyij er fuld af løgn!
Profilrensning EmptyIgår kl. 14:26 af Carnivora


Profilrensning

5 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Profilrensning Empty Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 27 Apr 2022, 12:28

Må jeg høfligst bede alle aktive skribenter svare på en lang række, så alle kan diskutere, om der er noget med profilen "uniformen", som måske bør rettes.?

I hvert fald, hvis du svarer i denne tråd, så bør du forvente, at din profils generelle udtryk kommer til debat.
(Jeg håber, at administrationen vil laden tråden køre i god tone på den præmis)

Jeg forestiller mig, at hvis man f.eks. har valgt et brugernavn, et profilbillede og en signatur, som kan slippe igennem denne tråd uden negativ kritik, så står man stærkere, hvis andre i fremtiden føler sig stødt af noget i profilens opsætning.
Man kan i så fald linke tilbage til denne tråd og forklare, at man i hvert fald var i god tro og har gjort noget for ikke at virke stødende eller uhøflig. Cool

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Admin synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 12:44

Glimrende ironi, Jakob.   Profilrensning 1f638

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 27 Apr 2022, 13:55

@Katz

Jeg synes, at dit nuværende profilbillede af tigeren er meget smukt.!
Men en tiger er også et voldsomt rovdyr, og hvis der kommer en ny skribent, som engang er blevet bidt af en tiger, så skal hun måske helst finde en meget flink og rar mand i de skrevne indlæg, hvis hun ikke skal føle sig intimideret eller frastødt af tigerbilledet.
Jeg antyder blot, at du ikke på forhånd bør være aldeles uforstående, hvis den smukke tiger på profilbilledet en dag medvirker til småproblemer.


Din signatur:

Nazismen - racismen skal bekæmpes - og MIDLERNE ER UNDERORDNEDE !
Den bryder jeg mig virkelig ikke om.
Det er måske ok, at du bekender en form for kulør i din signatur, når du åbenbart er på en skyklapmission.
Men midlerne er IKKE underordnede, og et udråbt udsagn om det modsatte kan sagtens opfattes som truende, hvilket i mine øjne ikke er ok.
Og en smule særligt skærpende uacceptabelt bliver det så også, når det kommer fra en 'tiger'.

Jeg vil gerne foreslå, at du tænker over det og retter din signatur.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Godsejer Winther 2 synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 14:08

Jakob

Så du vil redigerer i folks overbevisninger, holdninger - er du født i DDR? Måske du skulle søge jobbet som moderator - så de sidste kan bliver klasket ud.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 27 Apr 2022, 14:43

@Polysl

Dit profilbillede af Anders And, der undrer sig.

Og din signatur:

Den flade jord lade jeg andre om. Men elsker at tælle sten på Mars når jeg er der.

Det er tilsammen med dit uforståelige profilnavn næsten beviseligt lidt småtosset og harmløst, men også alment menneskeligt, så det næsten bliver uangribeligt og bare hyggeligt.
Med den profil, så kan du næsten skrive hvadsomhelst i dit svar, og jeg vil på forhånd være tvunget til at tilgive dig. Den er på den måde i mine øjne ganske genial, så længe den ikke misbruges for meget.


Ophavsretten til profilbilder blander jeg mig ikke i.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 20:02

Jakob skrev:  Jeg vil gerne foreslå, at du tænker over det og retter din signatur.

Hå hå hå! Det ser ud til, at forummet her, hvor det er ved at gå helt i stå, har fået sig en slags skygge-moderator   Profilrensning 1f602

Nu er det jo ikke fordi, jeg har det mindste til overs for neostalinisten fra Framlev, men i dette tilfælde ville jeg nok springe op og falde ned på, hvad du tror, du kan diktere andre medlemmer.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 20:20

Jakob

Mit uforståelige profil navn er slet ikke uforståeligt.

Det er for mere end 25 år siden opstået da jeg brugte Poly Pascal som er et programmerings program.

Så poly og sl hvor sl er mine initialer. Det var mere for at gøre min profil unik.

Profilbillede??? Jeg elsker Anders And, jeg er opvokset med Anders And blade. Jeg har endda det første som blev udgivet(1949) lidt slidt udgave så det er nok 500 kr værd,

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 27 Apr 2022, 20:37

@Nordisk Front

Det kan kun glæde mig, hvis min generelle kontrol af profiler fører til et nyt sammenhold blandt skribenter, som før var meget uenige. Smile

Dit profilnavn:

Nordisk Front

Din signatur:

Danmark - VÅGN OP !

Det kan vist desværre nemt opfattes som stødende.

Kan du selv forklare hvorfor, og hvad profilnavnet betyder for dig personligt.?

Din signatur kan du nemt rette.
Det er straks en større sag med profilnavnet. Hvordan ser du selv på det.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 21:03

Jakob skrev:@Nordisk Front

Det kan kun glæde mig, hvis min generelle kontrol af profiler fører til et nyt sammenhold blandt skribenter, som før var meget uenige. Smile

Dit profilnavn:

Nordisk Front

Din signatur:

Danmark - VÅGN OP !

Det kan vist desværre nemt opfattes som stødende.

Kan du selv forklare hvorfor, og hvad profilnavnet betyder for dig personligt.?

Din signatur kan du nemt rette.
Det er straks en større sag med profilnavnet. Hvordan ser du selv på det.?

Jeg ser sådan på det, at noget tyder på, at du er blevet tilkaldt til forummet for at gå ind og forsøge at genere os nationalsindede skribenter - som om vi ikke er blevet forsøgt nedgjort, udskammet, mistænkeliggjort m.m. i flere måneder, hvilket betyder, at de fleste af os har sagt foreløbig stop.

Ja, min signatur er Danmark - VÅGN OP! Det er den, jeg har brugt såvel herinde som på et forum, hvor jeg tidligere var aktiv. Bedre kunne den ikke være - og hvis den 'krænker' dig, så er det vitterligt dit problem. Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du mener om udtrykket.

Jeg ved ikke, hvad det er for profiler, du ønsker nyt sammenhold iblandt - der er jo næsten ingen aktive længere. Jeg er derimod helt klar over, at din mission herinde er at forsøge at få andre skribenter til at stå sammen imod os nationalsindede. Så Admin, Katz og du kan få "verfet os ud!"

Hvilken autoritet mener du, at du er, som kan "udføre en generel kontrol af profiler"? Har jeg hørt en loppe gø højere, ha ha ha!!

Jeg kan selvfølgelig sagtens forklare, hvad profilnavnet 'Nordisk Front' betyder for mig personligt, men jeg anser det for spild af tid og plads at prøve at forklare det for dig. Du har det sidste par dage mere og mere tydeligt vist dig som en (formentlig af Admin hidkaldt) provokatør, som nu sættes ind mod nationalsindede medlemmer, der endnu ikke helt har forstået, hvor uønskede de/vi er herinde.

Længere er den ikke, hr. "Jakob."   Profilrensning 1f609

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 21:09

fandme træt af Jacob som vil lege moderator. Det må fandme være kedelig hvis det kun er Jacob og admin tilbage. Så kan de sidde og moderere hinanden haha.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 21:19

Polysl skrev:fandme træt af Jacob som vil lege moderator. Det må fandme være kedelig hvis det kun er Jacob og admin tilbage. Så kan de sidde og moderere hinanden haha.

Sådan ender det lige om lidt.
Og når det er sket, vil Admin sidde og fable om, at "NAZIERNE" fra Vendsyssel ødelagde hans forum!! Profilrensning 1f635 Godnat her fra....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 27 Apr 2022, 21:40

Nordisk Front skrev:
Jakob skrev:@Nordisk Front

Det kan kun glæde mig, hvis min generelle kontrol af profiler fører til et nyt sammenhold blandt skribenter, som før var meget uenige. Smile

Dit profilnavn:

Nordisk Front

Din signatur:

Danmark - VÅGN OP !

Det kan vist desværre nemt opfattes som stødende.

Kan du selv forklare hvorfor, og hvad profilnavnet betyder for dig personligt.?

Din signatur kan du nemt rette.
Det er straks en større sag med profilnavnet. Hvordan ser du selv på det.?

Jeg ser sådan på det, at noget tyder på, at du er blevet tilkaldt til forummet for at gå ind og forsøge at genere os nationalsindede skribenter - som om vi ikke er blevet forsøgt nedgjort, udskammet, mistænkeliggjort m.m. i flere måneder, hvilket betyder, at de fleste af os har sagt foreløbig stop.

Ja, min signatur er Danmark - VÅGN OP! Det er den, jeg har brugt såvel herinde som på et forum, hvor jeg tidligere var aktiv. Bedre kunne den ikke være - og hvis den 'krænker' dig, så er det vitterligt dit problem. Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du mener om udtrykket.

Jeg ved ikke, hvad det er for profiler, du ønsker nyt sammenhold iblandt - der er jo næsten ingen aktive længere. Jeg er derimod helt klar over, at din mission herinde er at forsøge at få andre skribenter til at stå sammen imod os nationalsindede. Så Admin, Katz og du kan få "verfet os ud!"

Hvilken autoritet mener du, at du er, som kan "udføre en generel kontrol af profiler"? Har jeg hørt en loppe gø højere, ha ha ha!!

Jeg kan selvfølgelig sagtens forklare, hvad profilnavnet 'Nordisk Front' betyder for mig personligt, men jeg anser det for spild af tid og plads at prøve at forklare det for dig. Du har det sidste par dage mere og mere tydeligt vist dig som en (formentlig af Admin hidkaldt) provokatør, som nu sættes ind mod nationalsindede medlemmer, der endnu ikke helt har forstået, hvor uønskede de/vi er herinde.

Længere er den ikke, hr. "Jakob."   Profilrensning 1f609

Nej altså, jeg er ikke hidkaldt, og jeg har ingen magt som moderator.
Jeg betragter i øvrigt også mig selv som delvist nationalist, og hvis du forsøger at tage patent på det begreb i en twistet retning, så vil jeg bestemt ikke udelukke dig. Jeg vil langt hellere skole dig, hvis jeg kan. Wink  

Hvis du ikke vil spille med, så er det din egen sag. Men du må godt huske præmissen i trådens første indlæg.
Uanset, om du vil erkende det som rimeligt eller ej, så er der altså normalt en grænse for, hvor stødende en profilopsætning må virke på andre i et forum.
Hvis du er helt ligeglad med, om du støder andre, så virker det faktisk i sig selv lidt stødende på mig i en dialog, som gerne skulle være venligt anlagt.

Jeg tænker da også, at dit svar er så langt, at du kunne have gjort det kortere, hvis du havde haft fokus på at besvare mine spørgsmål, og så var vi måske begge blevet klogere. Smile

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 27 Apr 2022, 22:08

Polysl skrev:fandme træt af Jacob som vil lege moderator. Det må fandme være kedelig hvis det kun er Jacob og admin tilbage. Så kan de sidde og moderere hinanden haha.

Vågn op!

Til hvad.?

Til dåd selvfølgelig.!

Jamen hvilken dåd.?

Hvis brugernavnet er Nordisk Front, hvilken form for dåd leder det så tankerne hen på.?

Kan og tør du svare ærligt og eftertænksomt på det Polysl, altså ikke som moderator, men blot som en medskribent, der er nysgerrig og gætter på, hvad en anden skribents profilopsætning betyder.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 27 Apr 2022, 22:52

Jacob

Som tidligere admin på tv2 og moderator, så var jeg fløjtende ligeglad med hvad folk havde af avatar - jeg kigger mere på indholdet af indlæg.

Dengang var loftet mere højt end her. Men det blev altid modereret imod personangreb, det blev prompte stoppet med en ban på 14 dage. Man skal kunne debatter på en ordentlig måde. Dog tog jeg hensyn til nogle jeg kendte der, som var psykisk syge, de fik 3 dages ban.

Her på dette forum rager det mig om så de viste hitler som avatar - det er indholdet de skriver som rager mig.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 08:31

Polysl skrev:Jacob

Som tidligere admin på tv2 og moderator, så var jeg fløjtende ligeglad med hvad folk havde af avatar - jeg kigger mere på indholdet af indlæg.

Dengang var loftet mere højt end her. Men det blev altid modereret imod personangreb, det blev prompte stoppet med en ban på 14 dage. Man skal kunne debatter på en ordentlig måde. Dog tog jeg hensyn til nogle jeg kendte der, som var psykisk syge, de fik 3 dages ban.

Her på dette forum rager det mig om så de viste hitler som avatar - det er indholdet de skriver som rager mig.

Kan godt følge din tankegang i dette tilfælde, Polysl.
Du skal bare huske én ganske bestemt ting, når der er tale om dette forum:

INGEN har til dato valgt Adolf Hitler som profilbillede! Ej heller Hess, Himmler, Clausen eller hvem, man kunne forestille sig. Mig bekendt har heller ingen haft et hagekors i sit avatar (bortset fra en, der nogle timer havde et ANTI-nazistisk logo med et overstreget hagekors).

Alt det med "nazi-avatarer" er bagt i Admins, Annellas og medlemmet Katz´ fællesovn. (De to først nævnte er mig bekendt jøder og betragter sig vist som arvtagere efter den berømte "nazijæger" Simon Wiesenthal - hvilket nok også har gjort sit til, at emnet profilbilleder kom til at fylde så vanvittig meget fra engang sidst i oktober '21.)

Som du sikkert selv har observeret, har vi derimod været præsenteret for både V.I. Lenin og Josef Stalin som profilbilleder herinde (dog senere slettet efter klager.)   Profilrensning 1f603  ..Nu vil jeg ud i solen!   Profilrensning 1f31e

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 08:34

@Polysl

Tak for dit svar, selvom du undveg spørgsmålet.

Jeg er enig i, at det folk skriver tæller.
Brugernavn og signatur er også skrevet og gentages endda i hvert indlæg.

Det handler ikke kun om, hvad du eller jeg bliver stødt over, men nærmere, hvilke signaler en profilopsætning udsender, og om vi kan forestille os, at det med rimelighed kan genere andre så meget, at de af den grund mister lysten til at deltage i forum.
Og som du måske har opdaget er det en relevant diskussion, fordi mange ikke engang selv ved, hvordan deres profilopsætning indvirker på debatten.
Et profilbillede af Hitler er helt sikkert ikke det smarteste valg, hvis man ønsker en åben, god og fordomsfri dialog med alle.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 08:37

Aalborg

Jeg er ved at være træt at tærske langhalm med profil billeder, Jeg har fuld forståelse at man ikke viser nazi billeder, men moderator burde lige google inden der slettes.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 08:47

jacob

tak for dit svar...

NU har jeg ikke oplevet at blive stødt af et profilnavn, det er det som personen er. Så man ved hvad personen står for. I min verden er jeg mere fri i min tankegang at folks skal være som de er - udtrykke som de er. Man kan alligevel ikke lave om på dem. Det som er den røde tråd er at man ikke skal redigerer i folk holdninger og overbevisninger.

Min far var præst og vi havde mange diskus om mangt og meget omkring biblen - den døde hen da han ikke kunne gøre mig kristen. Jeg respektere hans tro, og han respekterede min ateisme. FRED....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 08:56

@Aalborg-Kaj

Profilbillede:

En tyk glad sort mand, som sidder med et bæger med noget i.

Profilnavn:

Aalborg-Kaj

Der er vist ikke meget at komme efter.
Jeg ved ikke, om dit profilbillede kan virke stødende på nogle.
Det kan alt jo i princippet, hvis man bare har tilstrækkeligt stærke krænkelsesbriller på.

Men lad mig prøve at spørge dig af nysgerrighed, hvorfor du har valgt dette profilbillede.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 09:21

Polysl skrev:jacob

tak for dit svar...

NU har jeg ikke oplevet at blive stødt af et profilnavn, det er det som personen er. Så man ved hvad personen står for. I min verden er jeg mere fri i min tankegang at folks skal være som de er - udtrykke som de er. Man kan alligevel ikke lave om på dem. Det som er den røde tråd er at man ikke skal redigerer i folk holdninger og overbevisninger.

Min far var præst og vi havde mange diskus om mangt og meget omkring biblen - den døde hen da han ikke kunne gøre mig kristen. Jeg respektere hans tro, og han respekterede min ateisme. FRED....

Jamen i et debatforum er det jo ikke et primært mål at slå debatten ihjel.

Et brugernavn og et profilbillede er ikke en dåbsattest eller et CV. Det er blot en profilidentitet, som brugeren valgte ud fra det humør, han var i på tilmeldingstidspunktet.
Det kan sagtens hænde, at det humør og det hjørne af personligheden ikke er dækkende på sigt, eller at det var tænkt anderledes, end det bliver opfattet.

Det er ikke meget anderledes end at vælge tøj til en fest. Man bliver ikke et andet menneske, fordi man skifter tøj, men man kan vise mere eller mindre hensyn til værten og de andre gæster.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Admin Tors 28 Apr 2022, 10:13

Polysl skrev:Aalborg

Jeg er ved at være træt at tærske langhalm med profil billeder, Jeg har fuld forståelse at man ikke viser nazi billeder, men moderator burde lige google inden der slettes.

Alle de Avatar billeder jeg har set, er alle blevet googlet med google Lens!

Bortset fra, at der kan være sket en fejl, har de vist tyske soldater/officerer i uniformer med f.eks. Jernkorset osv.!

https://da.wikipedia.org/wiki/Jernkorset

Let skjulte Hagekors er også blevet set her på forummet, og andre ting som hentyder til 2. verdenskrig!

Hitler er dog ikke blevet brugt i Avatar, så vidt jeg kan huske tilbage!

Så når man viser sådanne Avatarer og samtidig har valgt et udfordrende profil navn, så må man jo gå ud fra, at profilen vil vise hvor vedkommendes sympati er - ellers er der vel ingen grund til at gøre det - det skulle da lige være for at provokere andre profiler, uden at man mener det alvorligt!?

På et tidspunkt valgte alle disse profiler selv at slette deres Avatarer, og efterfølgende fik de så ikke lov til at genindsætte dem igen, i et forsøg på at få ro om disse famøse Avatar billeder!

Men også for at andre ny tilmeldte får lyst til at deltage, uden hele tiden at skulle se på disse Avatarer billeder, som jo dukker op hver eneste gang en sådan profil opretter en tråd, eller skriver en kommentar i forummet!

Men det er selvfølgelig heller ikke bedre at vise f.eks. Stalin eller andre massemordere i Avatarer, eller for den skyld Putin, som i øjeblikket er ved at ødelægge et frit land som Ukraine med bomber, drab på civile og hvad ved jeg!

Alt dette betyder ikke, at man ikke må debattere f.eks. 2. verdenskrig og også sætte billeder ind i en tråd eller i en kommentar som understøtter det man skriver og som man vil debattere!

Sådan som jeg ser det hele! Very Happy

_________________
Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende! Smile
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 9407
Join date : 21/09/17
Age : 71
Geografisk sted : Danmark

https://dinedebatter.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 11:24

Jakob skrev:  Nej altså, jeg er ikke hidkaldt, og jeg har ingen magt som moderator.
Jeg betragter i øvrigt også mig selv som delvist nationalist, og hvis du forsøger at tage patent på det begreb i en twistet retning, så vil jeg bestemt ikke udelukke dig. Jeg vil langt hellere skole dig, hvis jeg kan. Wink  

Hvis du ikke vil spille med, så er det din egen sag. Men du må godt huske præmissen i trådens første indlæg.
Uanset, om du vil erkende det som rimeligt eller ej, så er der altså normalt en grænse for, hvor stødende en profilopsætning må virke på andre i et forum.
Hvis du er helt ligeglad med, om du støder andre, så virker det faktisk i sig selv lidt stødende på mig i en dialog, som gerne skulle være venligt anlagt.

Jeg tænker da også, at dit svar er så langt, at du kunne have gjort det kortere, hvis du havde haft fokus på at besvare mine spørgsmål, og så var vi måske begge blevet klogere. Smile

På en måde kan jeg godt have lidt sympati, Jakob, for dit tydelige fortsæt at stresse de få tilbageværende 'nationale' herinde. De har godt af at føle sig kigget ud, om jeg så må sige.   Profilrensning 1f63a

Omvendt: 'Lev og lad leve!' Brug hellere din tid på at debattere emner - jeg har set, at du interesserer dig for klimaet.
Nynazisterne er nogle 'hærdede nitter', dem skræmmer du ikke ved at stille dig an som 'stærk mand', der ønsker at stille dem op på rad og række for at stille spørgsmål til deres profilnavne og underskrifter.
De vil fortfarende skælde ud på Admin over, at han forbød dem at have billeder i profilen overhovedet.

I øvrigt kan jeg oplyse dig om, at det med "billedfejden" er af ret ny dato. Det var ikke noget, nogen tog sig af, mens jeg var medlem af hhv. Sol-Debat og Din-debat.dk (kaldet 'bindestregsdebatten'), og HELLER ikke herinde for godt et år siden. Da havde profilen 'Der Rudi' skam et billede af to Frikorps Danmark-soldater i sit avatar.
Det anfægtede ikke Admin. Egentlig interessant at tænke på nu - ikke?   Profilrensning 1f60c

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 11:43

Nordisk Front skrev: Sådan ender det lige om lidt.
Og når det er sket, vil Admin sidde og fable om, at "NAZIERNE" fra Vendsyssel ødelagde hans forum!!   Profilrensning 1f635 Godnat her fra....

- Gjorde de da ikke det? Profilrensning 1f604

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 12:17

Det rene Gøg og Gokke.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 12:33

Admin skrev:  Alle de Avatar billeder jeg har set, er alle blevet googlet med google Lens!

Bortset fra, at der kan være sket en fejl, har de vist tyske soldater/officerer i uniformer med f.eks. Jernkorset osv.!

https://da.wikipedia.org/wiki/Jernkorset

Let skjulte Hagekors er også blevet set her på forummet, og andre ting som hentyder til 2. verdenskrig!

Hitler er dog ikke blevet brugt i Avatar, så vidt jeg kan huske tilbage!

når man viser sådanne Avatarer og samtidig har valgt et udfordrende profil navn, så må man jo gå ud fra, at profilen vil vise hvor vedkommendes sympati er - ellers er der vel ingen grund til at gøre det - det skulle da lige være for at provokere andre profiler, uden at man mener det alvorligt!?

På et tidspunkt valgte alle disse profiler selv at slette deres Avatarer, og efterfølgende fik de så ikke lov til at genindsætte dem igen, i et forsøg på at få ro om disse famøse Avatar billeder!"

Men også for at andre ny tilmeldte får lyst til at deltage, uden hele tiden at skulle se på disse Avatarer billeder, som jo dukker op hver eneste gang en sådan profil opretter en tråd, eller skriver en kommentar i forummet!

Men det er selvfølgelig heller ikke bedre at vise f.eks. Stalin eller andre massemordere i Avatarer, eller for den skyld Putin, som i øjeblikket er ved at ødelægge et frit land som Ukraine med bomber, drab på civile og hvad ved jeg!

Alt dette betyder ikke, at man ikke må debattere f.eks. 2. verdenskrig og også sætte billeder ind i en tråd eller i en kommentar som understøtter det man skriver og som man vil debattere!

Sådan som jeg ser det hele! Very Happy

Et par forsigtige spørgsmål, hr. Administrator:  

Hvorfor skulle man dog også forbyde jernkorset, en gammel tysk militær orden??
Vil det eventuelt betyde, at et medlem ikke kunne have et billede eller maleri af Bismarck i sin profil, hvis du (ikke alle andre) synes, vedkommende havde et "udfordrende" profilnavn. Jeg synes, du er ude, hvor du ikke rigtigt kan bunde i det der....

Nej, Hitler er næppe forsøgt brugt i noget avatar - så ville DU om nogen, nok aldrig have glemt det! Så lad dog være med dette, "så vidt jeg kan huske tilbage!"  Profilrensning 1f60e

Admin, hvad er konkret "et udfordrende profilnavn"?

Så de slettede pludselig selv deres profilbilleder, nærmest som at vende en hånd?
Ved du hvad, kære administrator - det får du næppe nogen til at tro på! Hvorfor i alverden skulle de dog gøre det, når de ellers kæmper som løver i dynger af indlæg for at beholde dem???

Da du så helt forbød en række medlemmer overhovedet at bruge profilbillede, så siger du, at det var "for at få ro om disse famøse avatar billeder!"

Kan vi blive enige om, at det var det eneste du ikke fik?

Til slut et spørgsmål, som jeg har kunnet læse i flere tråde, at du er blevet stillet før, men ikke har villet svare på:

Hvorfor fastholdt du forbuddet mod overhovedet at anvende profilbillede overfor de medlemmer, der - så vidt jeg forstår - har dokumenteret overfor dig, at deres billeder forestillede f.eks. forsiden af en JAN-bog, flyverhelten fra 1. verdenskrig, 'Den Røde Baron' eller en typisk frikorpsmand fra kampene i bl.a. München lige efter 1. verdenskrig?
Kommer man ikke til at 'se lidt dum ud', hvis man fastholder, at sådanne billeder var af nazister? Hvad er svaret - stædighed? Uvidenhed?

Nu bliver jeg nok slået i hartkorn med det yderste højre, men det får være. Jeg synes, der bør være ret og rimelighed på sådan et forum, Admin, og det mener jeg ikke, du har håndhævet godt de seneste måneder! Tak for ordet....  Profilrensning 1f610

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 13:33

@Admin


Brugernavn:

Admin

Profilbillede:

En tilsyneladende flink dommer, der sidder lidt misfornøjet i klemme imellem forskellige vægte og føler sig uønsket presset til at slå med hammeren.

Signatur:

Jo mere uenig du er med en med debattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende!

"Admin" er et meget dominerende brugernavn, men det får vel gå an, så længe du opfører dig pænt. Wink

Profilbilledet finder jeg kun hyggeligt.

Jeg tænker også, at du har en meget stærk og sjov signatur (må være et Clement-citat?).
Men når citatet optræder meget hyppigt og længe, så kan det hænde, at man kommer til at tænke for længe over det.
Det har for mit vedkommende ført til, at jeg nu længes efter at møde en skribent, som jeg et totalt enig med, så jeg omsider kan få afløb for min trang til at uddele hæmningsløse skideballer.
Men det er ikke sket endnu, og jeg tror desværre, at det har lange udsigter. Neutral


Så når man viser sådanne Avatarer og samtidig har valgt et udfordrende profil navn, så må man jo gå ud fra, at profilen vil vise hvor vedkommendes sympati er - ellers er der vel ingen grund til at gøre det - det skulle da lige være for at provokere andre profiler, uden at man mener det alvorligt!?

Men alle kan forandre sig.
Og der kan man evt. vælge som administration at beskytte nye brugere imod dem selv, så de ikke med deres profilnavn sætter sig selv i alt for uheldige og bastante båse allerede, før de begynder.
Det er vist også muligt at ændre et brugernavn senere, men det kan nok ikke helt undgå at skabe lidt forvirring i historikken.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 13:44

Jeg - der ellers er frosset ud af "nazijægeren" på administratorposten - vil lige tillade mig et par bemærkninger, da jeg indirekte er blevet nævnt i flere indlæg det sidste par dage.

Det hævdes, at "profilbillede-fejden" begyndte i oktober 2021.
Maksimalt kan den have accelereret derfra, for den begyndte helt nøjagtigt 2. marts 2021, altså for snart 14 måneder siden!

Det var i en tråd, der ellers havde kørt helt fredeligt et stykke tid, under navnet 'Dagens Citat/er'.
Her blev jeg (ja, det er mig med JAN-bog forsiden) af "Anklageren" beskyldt for at anvende et "nazi-avatar."

Da jeg replicerede, at han sad og løj offentligt, blev jeg irettesat af davær. moderator Annella, som skrev:

"Anklageren jagter ikke nogen, men han har på lige fod med andre ret til at sige sin mening."

Også selv om han løj bevidst, åbenbart!
Så han fortsatte med at skrive, at mit profilbillede forestiller "en uniformeret brunskjorte i kamp" !!

https://dinedebatter.danskforum.net/t1276p50-dagens-citat-er-#5172   og fortf.

Vi så her - muligvis for første gang - "nazijæger" Annella i aktion. Uden at undersøge, hvad sagen drejede sig om, holdt hun instinktivt med "Anklageren" (som flere i øvrigt mener er identisk med Tigermand/Katz).

Et par dage efter måtte Annella imidlertid indrømme, at mit billede virkelig er fra JAN-bog nr. 16 (1955), "Jan i fare." Men Admin? Nej, han har aldrig villet indrømme, hvordan jeg blev svinet til - garanteret mod bedre vidende. "Anklageren", som er født i 1950, kan sgu godt skelne en JAN-bog fra et billede af en SA'er fra 30'erne!

Tak til "Red Star" for - uventet - at stille nogle meget relevante spørgsmål til Admin. At han med garanti aldrig får svar, er så noget andet.

Jeg smutter igen - uønsket som jeg sammen med 18-20 andre gode skribenter er.  Profilrensning 1f61f

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 13:59

@Katz

Formålet med denne tråd er ikke at skræmme nogen til nogetsomhelst.
Formålet er kun at skabe mere klog eftertanke i forhold til, hvordan man kan virke på andre med sin profilopsætning.

Disciplin og selvdisciplin bør i mine øjne ikke baseres på frygt påført udefra, men komme fra en indre vilje til at gøre tingene bedre.

Og jeg er seriøst skuffet over, at du ikke har rettet din hensynsløse og truende signatur endnu.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 14:15

Jakob skrev:
Og jeg er seriøst skuffet over, at du ikke har rettet din hensynsløse og truende signatur endnu.

Profilrensning 1f606 Profilrensning 1f602 Profilrensning 1f602 Profilrensning 1f60b

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 14:20

@Hævnens Rytter


Brugernavn:

Hævnens Rytter


Jeg kan hverken se et profilbillede eller en signatur, så det er fint neutralt og tager ikke opmærksomheden fra dit indlæg.

Men var "Hævnens Rytter" virkelig det mest venlige og imødekommende brugernavn, du kunne finde på.?

Hvad ønsker du, at læserne og dine medskribenter skal tænke om det.?
Hvad betyder navnet, hvis du selv skal forklare det.?

Du skriver sådan set udmærket, synes jeg. Jeg ville blot ønske, at dit indlæg havde handlet lidt mere om emnet på en konstruktiv og fremadskuende måde.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tors 28 Apr 2022, 15:27

@Greven


Brugernavn:

Greven

Fin overskuelig profilopsætning.

Vil du fortælle, hvorfor du har valgt brugernavnet "Greven".?







@Red Star

Profilbillede:

En mand står som tilskuer til en festlig begivenhed.

Brugernavn:

Red Star

Flot navn og et flot billede.
Burde din profilopsætning fortælle mig mere end det.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 21:12

Hævnens Rytter skrev:  Et par dage efter måtte Annella imidlertid indrømme, at mit billede virkelig er fra JAN-bog nr. 16 (1955), "Jan i fare." Men Admin? Nej, han har aldrig villet indrømme, hvordan jeg blev svinet til - garanteret mod bedre vidende. "Anklageren", som er født i 1950, kan sgu godt skelne en JAN-bog fra et billede af en SA'er fra 30'erne!

Tak til "Red Star" for - uventet - at stille nogle meget relevante spørgsmål til Admin. At han med garanti aldrig får svar, er så noget andet.

Jeg smutter igen - uønsket som jeg sammen med 18-20 andre gode skribenter er.  Profilrensning 1f61f

Profilrensning 1f638 Smut endelig - det er ikke helt ved siden af, at jeres nazi-klike er ret så uønskede på forummet!

Jeg vil dog lige tilføje, at det er en helt gal karakteristik du prøver at give af 'Anklageren.' Det er netop sådanne beskyldninger om at lyve, der i øjeblikket - desværre - holder ham borte her fra.
Det ville da ellers være en fjer i hatten for forummet og dermed for Admin, hvis danmarks bedste debattør kom ind og kastede glans over debatten.

Og hvis han har skrevet, at Hævnens Rytter har anvendt et billede af en brunskjorte (SA'er) i sit avatar, så passer det nu nok. Jeg har i hvert fald ingen grund til at tvivle.
Hvad skulle Admin have svaret? Han er vel enig i, at Hævnens Rytter m.fl. overtrådte reglerne med deres nazi-billeder. Det har han sagt lige fra starten.  Profilrensning 1f638

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 21:18

Jakob skrev:@Red Star

Profilbillede:

En mand står som tilskuer til en festlig begivenhed.

Brugernavn:

Red Star

Flot navn og et flot billede.
Burde din profilopsætning fortælle mig mere end det.?

En lille smule, Jakob, en lille smule.

Det er sådan set lederen af Sovjetunionens Kommunistiske Parti og sovjetstatens grundlægger, Vladimir I. Lenin, du kalder "en mand". Mon ikke vi skal gætte på, at han er klar til at tale for masserne?

Og et sådant profilbillede siger da vist en del om 'Red Star' personligt - tror du ikke?

Hav en god aften.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 21:28

Jakob skrev:
Nordisk Front
Din signatur:

Danmark - VÅGN OP !

Det kan vist desværre nemt opfattes som stødende.

Kan du selv forklare hvorfor, og hvad profilnavnet betyder for dig personligt.?

Din signatur kan du nemt rette.
Det er straks en større sag med profilnavnet. Hvordan ser du selv på det.?

Du er absolut både morsom og anderledes i den rolle, du forsøger at give dig selv som hhv. moralens vogter og den evigt korreksende skolelærer.
Jeg tror bare, du skal passe på ikke at overspille den - sår'n et par dage til, mon ikke det er hvad den kan tage....  Profilrensning 1f63a

Hvorfor er "Danmark - VÅGN OP!" i øvrigt stødende?
Vi er jo på debatfora, fordi der er noget vi vil ytre os om - og gerne overbevise andre om.

Jeg selv kan da godt tænke om en masse danskere, at de snart burde vågne op. Nordisk Fronts grunde er blot helt andre, må vi regne med. Men der er da ikke noget galt med udtrykket....

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tors 28 Apr 2022, 21:51

Katz

Glæd dig til at blive hentet af det demokratiske islamiske politi og få udleveret et bedetæppe og krav om at banke hovedet ned 5 gange om dagen. Du skal bare lige passe på dem bagved, man ved aldrig hvad man får op i røven.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af ak31 Tors 28 Apr 2022, 23:13

Katz skrev:
Hævnens Rytter skrev:  Et par dage efter måtte Annella imidlertid indrømme, at mit billede virkelig er fra JAN-bog nr. 16 (1955), "Jan i fare." Men Admin? Nej, han har aldrig villet indrømme, hvordan jeg blev svinet til - garanteret mod bedre vidende. "Anklageren", som er født i 1950, kan sgu godt skelne en JAN-bog fra et billede af en SA'er fra 30'erne!

Tak til "Red Star" for - uventet - at stille nogle meget relevante spørgsmål til Admin. At han med garanti aldrig får svar, er så noget andet.

Jeg smutter igen - uønsket som jeg sammen med 18-20 andre gode skribenter er.  Profilrensning 1f61f

Profilrensning 1f638 Smut endelig - det er ikke helt ved siden af, at jeres nazi-klike er ret så uønskede på forummet!

Jeg vil dog lige tilføje, at det er en helt gal karakteristik du prøver at give af 'Anklageren.' Det er netop sådanne beskyldninger om at lyve, der i øjeblikket - desværre - holder ham borte her fra.
Det ville da ellers være en fjer i hatten for forummet og dermed for Admin, hvis danmarks bedste debattør kom ind og kastede glans over debatten.

Og hvis han har skrevet, at Hævnens Rytter har anvendt et billede af en brunskjorte (SA'er) i sit avatar, så passer det nu nok. Jeg har i hvert fald ingen grund til at tvivle.
Hvad skulle Admin have svaret? Han er vel enig i, at Hævnens Rytter m.fl. overtrådte reglerne med deres nazi-billeder. Det har han sagt lige fra starten.  Profilrensning 1f638

Har du aldrig set og læst en Jan bog? Jeg har læst en del af dem.
Anklager ka vel godt tage fejl af et billede.

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1521
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Fre 29 Apr 2022, 07:06

Katz skrev:
Jakob skrev:
Nordisk Front
Din signatur:

Danmark - VÅGN OP !

Det kan vist desværre nemt opfattes som stødende.

Kan du selv forklare hvorfor, og hvad profilnavnet betyder for dig personligt.?

Din signatur kan du nemt rette.
Det er straks en større sag med profilnavnet. Hvordan ser du selv på det.?

Du er absolut både morsom og anderledes i den rolle, du forsøger at give dig selv som hhv. moralens vogter og den evigt korreksende skolelærer.
Jeg tror bare, du skal passe på ikke at overspille den - sår'n et par dage til, mon ikke det er hvad den kan tage....  Profilrensning 1f63a

Hvorfor er "Danmark - VÅGN OP!" i øvrigt stødende?
Vi er jo på debatfora, fordi der er noget vi vil ytre os om - og gerne overbevise andre om.

Jeg selv kan da godt tænke om en masse danskere, at de snart burde vågne op. Nordisk Fronts grunde er blot helt andre, må vi regne med. Men der er da ikke noget galt med udtrykket....


Jeg tror måske heller ikke, at det giver meget mening at fortsætte længe endnu.
Men det er jo ikke kun mig. Alle kan benytte denne lejlighed til at ytre sig, hvis der er noget ved en profil, som de finder uheldigt muligt stødende.

Det vigtigste for mig er nok at undersøge, hvor interesserede skribenterne selv er i at undgå at støde andre skribenter fra sig og give anledning til konflikt. Og på det punkt har jeg nok næsten set det, jeg gerne ville, og jeg er bestemt ikke imponeret.
Uanset om de er langt til højre eller langt til venstre, så ser det for mig ud til, at de hellere vil starte en borgerkrig end udvikle et velfungerende demokrati.

Du kan finde mange udtryk, som der i sig selv ikke er noget galt med. Men sat ind i en sammenhæng med noget andet, så kan de forstærke et muligt problem.

F.eks. "Midlerne er underordnede"
Det kan nok være ok og meget sjovt i mange sammenhænge, men skal det tages seriøst, så kan jeg ikke komme i tanke om en eneste situation, hvor det er sandt.!
Det vidner nærmere om en fanatisk person, som ikke respekterer dansk lovgivning. Altså en gemen antidemokrat og forbryder, som bør bekæmpes med alle tilrådighed stående midler.
Og så længe debatten handler om kampen for demokrati, så er der krise og dårlig plads til, at demokratiet kan fungere ordentligt, og andre vigtige emner blive derfor behandlet dårligere.
Det kan du f.eks. se hos de rødgrønne politikere. De vil så gerne være grønne, de har bare ikke tid til at beskæftige sig med det, fordi der er så mange mennesker, som de gerne vil sikre flere rettigheder, et højere forbrug, og et langt større klimaaftryk...
Kender du typen.? Neutral

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Lør 30 Apr 2022, 05:48

@Katz

Nu har jeg oprettet en tråd, hvor du kan holde fingeren på pulsen og måske få overflødiggjort din signatur:
https://dinedebatter.danskforum.net/t4706-er-du-nazist-eller-racist#20196

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Man 23 Maj 2022, 17:54

@ak31


Profilbillede:

Et svævefly på hovedet

Brugernavn:

ak31

Signatur:

"Hvorfor er der nogle, det lyver, for at fremstå bedre i en debat?"



Vil du fortælle, hvorfor dit profilbillede og brugernavn ser ud, som de gør.?

Angående signaturen, hvem er det så, der lyver i debatten, og hvordan kan du vide, at det er for at fremstå bedre.?
Jeg tænker, at man fremstår meget dårligt, hvis man lyver.
Jeg taler for, at du måske bør udskifte din signatur, fordi den virker tillidsundergravende.?

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Man 23 Maj 2022, 17:59

Underlig kommentar fra Jacob - hvad rager folks signatur og billede dig? Kommer du til at tænke på en ak47?

for mig er jeg fløjtende ligeglad med om de så kaldte sig Hitler, eller Stalin, eller Mussolini - det tror jeg også at flere er. Måske jeg skulle skifte polysl ud med POLPOT. så bliver der fest i gaden.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Man 23 Maj 2022, 18:23

Polysl skrev:Kommer du til at tænke på en ak47?

Ja, det gør jeg da i hvert fald nu.
Lige før tænkte jeg nærmere på, om det var navnet på et svævefly, som han havde et forhold til.
En løs kanon på dækket.. Nårh, ikke andet.. Wink

Det var egentlig signaturen, som fik mig til at reagere.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Man 23 Maj 2022, 19:04

Vidste du at Peter Wessel Tordenskjold var verdens første cyklist?

Han oplevede at dækket sprang under ham.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af ak31 Man 23 Maj 2022, 20:40

Jakob skrev:@ak31


Profilbillede:

Et svævefly på hovedet

Brugernavn:

ak31

Signatur:

"Hvorfor er der nogle, det lyver, for at fremstå bedre i en debat?"



Vil du fortælle, hvorfor dit profilbillede og brugernavn ser ud, som de gør.?    Det er noget jeg har bestemt

Angående signaturen, hvem er det så, der lyver i debatten, og hvordan kan du vide, at det er for at fremstå bedre.?                   Det var nok rart at vide
Jeg tænker, at man fremstår meget dårligt, hvis man lyver.                         Ja det gør man
Jeg taler for, at du måske bør udskifte din signatur, fordi den virker tillidsundergravende.?
Det kan du så bare tænke over

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1521
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Tirs 24 Maj 2022, 01:37

Underligt emne, men tilsyneladende berettiget med tanke på alle kommentarerne.
Desværre er krænkelsesparatheden blevet moderne og den dukker op overalt hvilket også var tilfældet i dette forum begyndende marts sidste år.
Vi lever i en tid hvor hippie generationernes yngel har opfostret en curling generation der nu er blevet voksne og eneansvarlige for den ego centrerede politisk korrekte dagsorden der afspejler deres egen opvækst som gudebarnet på piedestalen i alle de familier deres forældre var en del af - beskyttet mod alt det onde som ex. opdragelse, respekt, konsekvenser, krænkelser og andet der kunne støde de små pus.
Desværre har absurditeter det med at vokse vildt i venstreorienterede miljøer hvilket også var tilfældet med krænkelsesparatheden hvor jagten er gået ind på alt hvad der kan virke stødende eller krænkende og intet krænkelsesobjekt er åbenbart for gammelt, for uvedkommende, for stort eller for småt hvilket denne tråd er et tydeligt bevis på.

For mig ubegribeligt at nogen gider holde liv i så tåbelig en dagsorden at lege krænkelsesjæger på både egne og ikke mindst andres vegne !
Det står enhver frit for at dissekere min avatar og profilnavn, men det bliver selvfølgelig uden min deltagelse !

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tirs 24 Maj 2022, 09:02

For mig ser det ud til, at der mest er tale om folk, som bliver krænkede, fordi de på forhånd tror, at andre føler sig krænkede, og på den måde må man nok sige, at der hurtigt kan opstå ganske mange krænkelser uden videre substans. Wink

Men jeg må sige, at det undrer mig meget, hvis man vælger en signatur, som alle skal se, men man bliver samtidigt fornærmet, hvis nogen interesserer sig for den og spørger om, hvad den betyder. Rolling Eyes

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

ak31 synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af ak31 Tirs 24 Maj 2022, 10:04

Jakob skrev:For mig ser det ud til, at der mest er tale om folk, som bliver krænkede, fordi de på forhånd tror, at andre føler sig krænkede, og på den måde må man nok sige, at der hurtigt kan opstå ganske mange krænkelser uden videre substans. Wink

Men jeg må sige, at det undrer mig meget, hvis man vælger en signatur, som alle skal se, men man bliver samtidigt fornærmet, hvis nogen interesserer sig for den og spørger om, hvad den betyder. Rolling Eyes

Jeg er ikke fornærmet, men jeg kan ikke se hvad det kommer dig ved !

Du er ikke interesseret, men ganske gemen nysgerrig med en løftet pegefinger.

_________________
Der findes andre menesker end dem der er danske
De bor i huler og slås hele dagen
Det har vi li'godt aldrig nogensinde gjort
De varme lande er noget lort.

LØGNEN ER AT KVÆLE
SANDHED OG SIG SELV
ak31
ak31

Antal indlæg : 1521
Join date : 05/12/20

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Tirs 24 Maj 2022, 10:31

ak31 skrev:
Jakob skrev:For mig ser det ud til, at der mest er tale om folk, som bliver krænkede, fordi de på forhånd tror, at andre føler sig krænkede, og på den måde må man nok sige, at der hurtigt kan opstå ganske mange krænkelser uden videre substans. Wink

Men jeg må sige, at det undrer mig meget, hvis man vælger en signatur, som alle skal se, men man bliver samtidigt fornærmet, hvis nogen interesserer sig for den og spørger om, hvad den betyder. Rolling Eyes

Jeg er ikke fornærmet, men jeg kan ikke se hvad det kommer dig ved !

Du er ikke interesseret, men ganske gemen nysgerrig med en løftet pegefinger.

Jovist er jeg interesseret, ellers ville jeg ikke spørge.
Det du betegner, som en løftet pegefinger, kan ligesåvel ses som et oplæg til debat, og sådan er det ment.
Jeg kan selvfølgelig ikke tvinge dig til debat om en signatur, som du selv har valgt at gentage i hvert indlæg.
Men du må undskylde mig, jeg forstår stadig slet ikke logikken.
Hvis jeg havde et budskab, som jeg ikke ville debattere, så ville jeg bestemt ikke vælge at spamme det i et debatforum.

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

ak31 synes ikke godt om

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Gæst Ons 25 Maj 2022, 00:00

Profilnavnet Jakob er synonym med “snyderen” ifølge første mosebog:
“ Navnet Jakob betyder egentlig ’snyder’ eller ’hæl’, begge dele noget, der har med Jakob og hans liv at gøre. Han holder sin ældre tvillingebror Esau i hælen, da Esau bliver født, og får på den måde Esau til at trække sig ud til livet. Senere snyder Jakob Esau og sin gamle far Isak, så det er Jakob, der får sin fars velsignelse og førstefødselsretten - og ikke Esau, som det burde være.”
Jakob fik efterfølgende 12 sønner hvoraf den ene hed Juda (Judas) som bekendt var ham der forrådte Jesus !

Om du valgte profilnavnet Jakob på baggrund af ovenstående betydning kan kun du selv gøre rede for og hvis det er tilfældet kunne det være interessant at høre om baggrunden for dit valg, for det er jo immervæk de færreste der vil identificeres som snyder og far til en forræder 🧐

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Jakob Ons 25 Maj 2022, 08:08

Cody skrev:Profilnavnet Jakob er synonym med “snyderen” ifølge første mosebog:
“ Navnet Jakob betyder egentlig ’snyder’ eller ’hæl’, begge dele noget, der har med Jakob og hans liv at gøre. Han holder sin ældre tvillingebror Esau i hælen, da Esau bliver født, og får på den måde Esau til at trække sig ud til livet. Senere snyder Jakob Esau og sin gamle far Isak, så det er Jakob, der får sin fars velsignelse og førstefødselsretten - og ikke Esau, som det burde være.”
Jakob fik efterfølgende 12 sønner hvoraf den ene hed Juda (Judas) som bekendt var ham der forrådte Jesus !

Om du valgte profilnavnet Jakob på baggrund af ovenstående betydning kan kun du selv gøre rede for og hvis det er tilfældet kunne det være interessant at høre om baggrunden for dit valg, for det er jo immervæk de færreste der vil identificeres som snyder og far til en forræder 🧐

Jeg har valgt navnet, fordi det er et enkelt og almindeligt drengenavn i Danmark.
Men du har måske ikke en dansk baggrund, siden du lægger så mange bibelske fortolkninger i navnet.?
Hvis du endelig vil, så glemte du det vigtigste, at Jakob kæmpede med både Gud og mennesker.... og vandt.! Wink

Jakob

Antal indlæg : 924
Join date : 07/06/21

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af BenniM Ons 25 Maj 2022, 08:17

For mig tæller profiler og Avatarer ikke. For mig tæller det skrevne ord. Jeg ved at jeg ikke behøver at folk kan lide mig. For mig tæller det at få de budskaber jeg har ud til omverdenen og det gør jeg her, samt andre steder.

Den forening jeg er med i og som arbejder på mange forskellige sociale platforme, råder også over blogs og en af dem står til at få over 100.000 læsere i år. I foreningen er vi forskellige og har forskellige Avatarer som man kan tolke alverden på, men det er ubetydeligt i forhold til det budskab vi prøver at få ud.

_________________
Sagsbehandler, forfatter og coach

Vi tager een dag af gangen. Går den godt så kommer den ikke dårligt tilbage.
BenniM
BenniM

Antal indlæg : 902
Join date : 02/12/20
Age : 53
Geografisk sted : Herlev

https://bennimadsen.blogspot.com

Tilbage til toppen Go down

Profilrensning Empty Sv: Profilrensning

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum