Søg
Seneste emner
Ozempic eller Wegovy?
5 deltagere
Side 1 af 1
Ozempic eller Wegovy?
Har du fået for tyk en mave eller er blevet for tyk andre steder på kroppen og bruger Ozempic eller Wegovy til vægttab.
Hvorfor Ozempic eller Wegovy, når du/man jo bare kan spise mindre ved hvert måltid. Måske særlig middagsmaden, kan man spise mindre af hver dag i stedet for en fuld portion. I stedet for 4 kartofler - kun 2, i stedet for 2 stykker kød - kun 1. Kun 1 eller 2 skefulde sovs i stedet for at pøse det hele til med sovs. I stedet for en kage til kaffen om eftermiddagen eller om aftenen, så ingen kager, eller kun 1-2 på en hel uge. Det er meget sundere at komme i kalorie og kulhydrat underskud, som er nødvendigt for at tabe sig, end medizin som Ozempic eller Wegovy.
Hvorfor Ozempic eller Wegovy, når du/man jo bare kan spise mindre ved hvert måltid. Måske særlig middagsmaden, kan man spise mindre af hver dag i stedet for en fuld portion. I stedet for 4 kartofler - kun 2, i stedet for 2 stykker kød - kun 1. Kun 1 eller 2 skefulde sovs i stedet for at pøse det hele til med sovs. I stedet for en kage til kaffen om eftermiddagen eller om aftenen, så ingen kager, eller kun 1-2 på en hel uge. Det er meget sundere at komme i kalorie og kulhydrat underskud, som er nødvendigt for at tabe sig, end medizin som Ozempic eller Wegovy.
Geografisk sted : Danmark
Sv: Ozempic eller Wegovy?
Ole skrev:Har du fået for tyk en mave eller er blevet for tyk andre steder på kroppen og bruger Ozempic eller Wegovy til vægttab.
Jeg er enig i at man skal passe på med det der Ozempic eller Wegovy. Men mange har ikke karakter nok til bare at spise mindre portioner af mad og derfor bruger de medizin som påskud til at tabe sig. Man kan godt begynde at spise mindre hver dag, men det er noget man så skal gøre over meget lang tid, før det har en virkning. Dette kan de fleste ikke vente på, og så falder de fælden som hedder, at de bare begynder at spise som før med de portioner som de blev for tykke af.
Oliver- Antal indlæg : 446
Admin, ak31 og Ole synes godt om
For lidt mere end 1,5 år siden lød mit BMI tal på 37. Ikke så sundt. Mange år med skæve arbejdstider, stress fra kunderne og tilråb på grund af at ejeren af den ejendom hvor mit daværende arbejdsplads lå (et supermarked) havde hyret småpædofile parkeringsvagter der rendte rundt og prøvede at udstråle den autoritet de så gerne ville have haft, hvis psykologiske testresultaterne havde tilladt dem en karriere som politibetjent, fik jeg til at tage på.
Så jeg skiftede arbejde til at være "First Impression Officer" (Pænere ord end receptionist, men det ser godt ud på visitkortet). Jeg styrer nogle unge mennesker i kontorhotellet, som går rundt fylder livseliksir maskinerne op. Desværre er der heller ikke megen bevægelse i det arbejde og kantinen gør det heller ikke bedre, når man ikke bare mangler karakter, men slet ikke har nogen, når det kommer til den gode mad.
Så jeg lagde livet om. Jeg fik mig kæmpet op til at løbe 2-3 gange om ugen og gik i fitnesscenteret 4 gange om ugen (2 gange pr. muskelområde). Jeg tabte mig, men ikke nok. Jeg skar ned på portionerne, men blev bare sulten før tid, så jeg sov dårligt.
Så rakte jeg ud til gamle klassekammerater, som havde fået universitetsvejen og de fortalte mig hvad man havde opdaget undervejs i de 10 år, man brugte på at udvikle de nye medicinalprodukter. Maden i vores supermarkeder anno 2024 er ofte manipuleret til at smage bedre end den ville gøre hvis du selv prøvede at lave den. Prisen er at varerne så rummer for meget sukker og salt.
Jeg begyndte at spise måltiderne med 60 procent salat. Mit hovedmåltid blev kantinen. Om aftenen magert kød + salat. Man skal variere indholdet i sin salat hver eneste dag. Lave små mængder så en salat bliver spist indenfor 2 dage, så den ikke bliver kedelig. Dag 2 hælder jeg typisk enten ærter eller majs i for at ændre smagen eller tilsætter tranebær.
Først via diætændringen skete der noget. Så rykkede det og idag er mit BMI-tal 27. Ikke helt på plads, men jeg kan se mine mavemuskler uden at spænde dem. Jeg har selvfølgelig en pølse af overskudshud, men den har jeg reduceret en smule ved at acceptere social isolation (ingen besøg på bodegaen) og spise magert i en periode. På plussiden så undgik jeg at komme til skade da FCK-fans raserede en af de bodegaer, hvor jeg plejede at hænge ud.
Så der skal mere til end blot at spise mindre. En diæt ændring. Man kan sagtens tabe sig uden medicin, men prøv at bruge en app som MyFitnesspal og scan stregkoderne på varerne nede i supermarkedet. Du vil blive chokeret over indholdet af dem!
Så jeg skiftede arbejde til at være "First Impression Officer" (Pænere ord end receptionist, men det ser godt ud på visitkortet). Jeg styrer nogle unge mennesker i kontorhotellet, som går rundt fylder livseliksir maskinerne op. Desværre er der heller ikke megen bevægelse i det arbejde og kantinen gør det heller ikke bedre, når man ikke bare mangler karakter, men slet ikke har nogen, når det kommer til den gode mad.
Så jeg lagde livet om. Jeg fik mig kæmpet op til at løbe 2-3 gange om ugen og gik i fitnesscenteret 4 gange om ugen (2 gange pr. muskelområde). Jeg tabte mig, men ikke nok. Jeg skar ned på portionerne, men blev bare sulten før tid, så jeg sov dårligt.
Så rakte jeg ud til gamle klassekammerater, som havde fået universitetsvejen og de fortalte mig hvad man havde opdaget undervejs i de 10 år, man brugte på at udvikle de nye medicinalprodukter. Maden i vores supermarkeder anno 2024 er ofte manipuleret til at smage bedre end den ville gøre hvis du selv prøvede at lave den. Prisen er at varerne så rummer for meget sukker og salt.
Jeg begyndte at spise måltiderne med 60 procent salat. Mit hovedmåltid blev kantinen. Om aftenen magert kød + salat. Man skal variere indholdet i sin salat hver eneste dag. Lave små mængder så en salat bliver spist indenfor 2 dage, så den ikke bliver kedelig. Dag 2 hælder jeg typisk enten ærter eller majs i for at ændre smagen eller tilsætter tranebær.
Først via diætændringen skete der noget. Så rykkede det og idag er mit BMI-tal 27. Ikke helt på plads, men jeg kan se mine mavemuskler uden at spænde dem. Jeg har selvfølgelig en pølse af overskudshud, men den har jeg reduceret en smule ved at acceptere social isolation (ingen besøg på bodegaen) og spise magert i en periode. På plussiden så undgik jeg at komme til skade da FCK-fans raserede en af de bodegaer, hvor jeg plejede at hænge ud.
Så der skal mere til end blot at spise mindre. En diæt ændring. Man kan sagtens tabe sig uden medicin, men prøv at bruge en app som MyFitnesspal og scan stregkoderne på varerne nede i supermarkedet. Du vil blive chokeret over indholdet af dem!
Admin, ak31, Ole, Oliver og Lady Brown synes godt om
EmoJanice skrev:For lidt mere end 1,5 år siden lød mit BMI tal på 37. Ikke så sundt. Mange år med skæve arbejdstider, stress fra kunderne og tilråb på grund af at ejeren af den ejendom hvor mit daværende arbejdsplads lå (et supermarked) havde hyret småpædofile parkeringsvagter der rendte rundt og prøvede at udstråle den autoritet de så gerne ville have haft, hvis psykologiske testresultaterne havde tilladt dem en karriere som politibetjent, fik jeg til at tage på.
Mange tak for dette indlæg!
Og ja, jeg ved også hvor svært det er at tabe sig!
Jeg har selv prøve i længere tid, men synes at jeg ser ud som jeg hele tiden har gjort-he-he!
Jeg har været så heldig at jeg hele mit voksenliv har haft samme vægt som da jeg var 20 år. Det er en vægt fra OBH og det er kram.
BenniM skrev:Jeg har været så heldig at jeg hele mit voksenliv har haft samme vægt som da jeg var 20 år. Det er en vægt fra OBH og det er kram.
Egentlig er vægten ikke så afgørende. Det er mere taljemålet man skal fokusere på!
https://iform.dk/vaegttab/taljemaalet-er-vigtigt
"Taljemålet er vigtigt: Sådan måler du det.
Frem med målebåndet: Det er desværre ikke nok kun at kende dit BMI-tal. Dit body mass index kan sammen med dit taljemål fortælle dig meget mere om din sundhed, end dit BMI-tal kan alene."
I linket kan du/I læse hvad det helst skal være og ikke være omkring maven!
Admin skrev:BenniM skrev:Jeg har været så heldig at jeg hele mit voksenliv har haft samme vægt som da jeg var 20 år. Det er en vægt fra OBH og det er kram.
Egentlig er vægten ikke så afgørende. Det er mere taljemålet man skal fokusere på!
Frem med målebåndet: Det er desværre ikke nok kun at kende dit BMI-tal. Dit body mass index kan sammen med dit taljemål fortælle dig meget mere om din sundhed, end dit BMI-tal kan alene."
Min kone har vist et målebånd, så det vil jeg afprøve på mig selv.
Oliver- Antal indlæg : 446
Ole synes godt om
Oliver skrev:Admin skrev:BenniM skrev:Jeg har været så heldig at jeg hele mit voksenliv har haft samme vægt som da jeg var 20 år. Det er en vægt fra OBH og det er kram.
Min kone har vist et målebånd, så det vil jeg afprøve på mig selv.
Jeg har læst om det med taljemålet er mere vigtigt, og det er jeg enig i. Jeg tror at folk fokusere for meget på badevægten.
Geografisk sted : Danmark
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Idag kl. 8:13 af Admin
» Red 2 - hot action film!
Idag kl. 8:01 af Admin
» Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!
Idag kl. 5:14 af Kwai1448
» Hvad kunne der gøres?
Igår kl. 20:09 af EmoJanice
» Har droppet afgørende klimatopmøde?
Igår kl. 20:01 af EmoJanice
» Tiananmen square protest in 1989
Igår kl. 20:01 af Yoyo
» Svære opgaver!
Igår kl. 19:08 af Yoyo
» Fødselsdag!
Igår kl. 18:06 af klokkeblomst
» I strid med EU-retten