Søg
Seneste emner
Hvad kunne der gøres?
4 deltagere
Side 1 af 1
Hvad kunne der gøres?
Jeg tager udgangspunkt i noget, jeg så i et andet oplæg.
Nemlig at butikker frister kunder ved at stille visse varer et stykke væk fra kassen osv.
Joh, måske nok. Men det kan jo aldrig legitimere tyveri, vel?
Og så den større boldgade: Den 16. april i år nedbrændte kaptalismens højborg, "Børsen" i København. Politiet har nu standset undersøgelserne, der vel sagtens gik ud på, hvordan branden opstod, og om den var påsat.
Denne bygning var - og er, når de får den opbygget igen - symbolet på velhavende borgeres spekulationer og deres livsstil gående ud på at berige sig, uden at udføre et reelt stykke samfundsnyttigt arbejde. Det første disse mennesker tænker, når de vågner i deres bløde dyner om morgenen er "hvordan står mine aktier i dag?"
Så brændte huset. De købte og betalte medier, trykte og elektroniske, jamrede over "deres tab." Og hvis jeg ikke så galt på skærmen græd forhv. justitsminister, nuværende direktør for Dansk Erhverv Brian Mikkelsen. Ak og vé.
Jeg vil nok blive kraftigt modsagt på dette forum, når jeg påstår, at der stadig er to klasser i det danske samfund - den store, bestående af lønarbejdere, lavere funktionærer og i det hele taget besiddelsesløse, for hvem Børsens liv er så fjernt fra dagligdagens slid, som tænkes kan. Og så den lille - af nogle kaldet snylterklassen. Dem der sidder på flæsket, ejer det meste osv. Storkapitalen kaldte vi dem engang.
Er jeg den eneste herinde, som kan se det groteske i, at når Børsen brænder, skal vi alle helst græde i kor med Brian Mikkelsen. Men hvis så, der er en forretning, der stiller nogle varer i lovlig stor afstand fra en kasse - så sidder man herinde og skriver om, hvad der kunne gøres.
Jeg vil tillade mig at være så fræk at spørge ligeud:
Med hensyn til det system, der oppebærer Børsen og andre superkapitalistiske foretagender.... kære venner, unge som gamle: Hvad kunne der gøres?
Nemlig at butikker frister kunder ved at stille visse varer et stykke væk fra kassen osv.
Joh, måske nok. Men det kan jo aldrig legitimere tyveri, vel?
Og så den større boldgade: Den 16. april i år nedbrændte kaptalismens højborg, "Børsen" i København. Politiet har nu standset undersøgelserne, der vel sagtens gik ud på, hvordan branden opstod, og om den var påsat.
Denne bygning var - og er, når de får den opbygget igen - symbolet på velhavende borgeres spekulationer og deres livsstil gående ud på at berige sig, uden at udføre et reelt stykke samfundsnyttigt arbejde. Det første disse mennesker tænker, når de vågner i deres bløde dyner om morgenen er "hvordan står mine aktier i dag?"
Så brændte huset. De købte og betalte medier, trykte og elektroniske, jamrede over "deres tab." Og hvis jeg ikke så galt på skærmen græd forhv. justitsminister, nuværende direktør for Dansk Erhverv Brian Mikkelsen. Ak og vé.
Jeg vil nok blive kraftigt modsagt på dette forum, når jeg påstår, at der stadig er to klasser i det danske samfund - den store, bestående af lønarbejdere, lavere funktionærer og i det hele taget besiddelsesløse, for hvem Børsens liv er så fjernt fra dagligdagens slid, som tænkes kan. Og så den lille - af nogle kaldet snylterklassen. Dem der sidder på flæsket, ejer det meste osv. Storkapitalen kaldte vi dem engang.
Er jeg den eneste herinde, som kan se det groteske i, at når Børsen brænder, skal vi alle helst græde i kor med Brian Mikkelsen. Men hvis så, der er en forretning, der stiller nogle varer i lovlig stor afstand fra en kasse - så sidder man herinde og skriver om, hvad der kunne gøres.
Jeg vil tillade mig at være så fræk at spørge ligeud:
Med hensyn til det system, der oppebærer Børsen og andre superkapitalistiske foretagender.... kære venner, unge som gamle: Hvad kunne der gøres?
Røde Far- Antal indlæg : 4
Geografisk sted : Randers
Sv: Hvad kunne der gøres?
Røde Far skrev: Jeg vil tillade mig at være så fræk at spørge ligeud:
Skulle der gøres noget - og det mener du nok - ville det være drastisk. Det kunne man i Rusland i 1917 og følgende år eller Cuba i 59. Men ikke i Danmark, en af verdens mest borgerlige nationer, hvor de fleste elsker kapitalismen, USA, Israel (og jødisk pengemagt), og hvor det er mange år siden, der har været større demonstrationer for kommunismen.
Men dit oplæg er hamrende godt skrevet. Der er sådan et strejf af den yngre Aksel Larsen eller Knud Jespersen over det. Dem kan man, hvis man leder lidt, opleve på gamle filmstrimler.
Beklager, men det, du synes at agitere for uden at sige det lige ud, har ikke en chance i Danmark i dette århundrede. Har næppe nogensinde haft det!
Charmebøffen- Antal indlæg : 31
Geografisk sted : Danmark
Myrna Fræk synes godt om
Røde Far skrev: Jeg vil tillade mig at være så fræk at spørge ligeud:
Jeg har det sådan med de gamle marxist-leninist idéer, at den dygtige taler eller skribent kan få det til at lyde som en skøn drøm. Men jeg tror aldrig, den går i opfyldelse.
Du er en stærk skribent, Røde Far, men du får aldrig et kommunistisk Danmark at se.
Myrna Fræk- Antal indlæg : 37
Geografisk sted : 9000
At skabe virkelige reformer i Danmark er en svær sag. Landets top består af familiedynastier. Også den politiske elite er beslægtet på kryds og tværs.
Vi har en adel og godt nok er de ikke godsejere som i gamle dage, men deres indflydelse er massiv. Blot se hvordan man var klar til at etablere bagmandspolitiet med det formål at stoppe en mand (Glistrup). Det koster for medlemmer af pøblen at engagere sig i politik, hvis du ikke er klar til at slikke magthaverne i r....
Jeg håber at befolkningen ved næste valg i det mindste vil gøre valget til et protestvalg. Jeg er imod vold og jeg ønsker at samfundet skal skifte kurs via valg. Jeg er blevet skuffet gang på gang over hvor udpræget korttidshukommelsen er det eneste virksomme hjernecenter hos vælgerne. Ved hvert valg håber at fløjene i dansk politik bliver styrket.
Vi har aldrig haft et så stort behov for et kursskifte.
Vi har en adel og godt nok er de ikke godsejere som i gamle dage, men deres indflydelse er massiv. Blot se hvordan man var klar til at etablere bagmandspolitiet med det formål at stoppe en mand (Glistrup). Det koster for medlemmer af pøblen at engagere sig i politik, hvis du ikke er klar til at slikke magthaverne i r....
Jeg håber at befolkningen ved næste valg i det mindste vil gøre valget til et protestvalg. Jeg er imod vold og jeg ønsker at samfundet skal skifte kurs via valg. Jeg er blevet skuffet gang på gang over hvor udpræget korttidshukommelsen er det eneste virksomme hjernecenter hos vælgerne. Ved hvert valg håber at fløjene i dansk politik bliver styrket.
Vi har aldrig haft et så stort behov for et kursskifte.
Den Landlige synes godt om
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Igår kl. 21:57 af Yoyo
» Svære opgaver!
Igår kl. 20:39 af Yoyo
» Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!
Igår kl. 20:05 af Yoyo
» Har du en god vittigt?
Igår kl. 19:04 af Oliver
» John Denver - Take Me Home, Country Roads
Igår kl. 18:49 af Oliver
» Hvem er på nu !!
Igår kl. 18:31 af Oliver
» Som om at verden snart ikke kunne blive værre
Igår kl. 17:07 af Admin
» Sommerhussvindlere på Facebook
Igår kl. 10:40 af Ole
» Chicken curry - kylling i karry på indisk!
Igår kl. 10:32 af Ole