Søg
Seneste emner
I strid med EU-retten
2 deltagere
Side 1 af 1
I strid med EU-retten
https://www.dr.dk/nyheder/penge/juraprofessorer-slaar-alarm-om-fejlbehaeftede-vurderinger-i-strid-med-eu-retten
"Boligejere er på andet år bundet til at betale skat af forkerte vurderinger, selvom skattevæsnet kender til fejl, lyder kritik.
Grundlæggende EU-rettigheder køres lige nu midt over af skattevæsnet i sagen om de skandaleramte ejendomsvurderinger.
Sådan lyder advarslen fra flere juridiske eksperter, efter at forskudsopgørelserne for 2025 i dag er blevet offentliggjort.
Boligejere i titusindvis står nemlig også til næste år til at skulle betale skat af en forkert foreløbig ejendomsvurdering, som de ikke kan klage over eller har krav på at få rettet."
Hvordan kan en grund være mere værd end hele ejendommen tilsammen? Betal ved kasse et til skattefar, måske får du pengene tilbage engang i fremtiden. Du kan ikke klage over hverken de gamle eller de nye vurderinger. Det er vanvittigt hvad der foregår.
"Boligejere er på andet år bundet til at betale skat af forkerte vurderinger, selvom skattevæsnet kender til fejl, lyder kritik.
Grundlæggende EU-rettigheder køres lige nu midt over af skattevæsnet i sagen om de skandaleramte ejendomsvurderinger.
Sådan lyder advarslen fra flere juridiske eksperter, efter at forskudsopgørelserne for 2025 i dag er blevet offentliggjort.
Boligejere i titusindvis står nemlig også til næste år til at skulle betale skat af en forkert foreløbig ejendomsvurdering, som de ikke kan klage over eller har krav på at få rettet."
Hvordan kan en grund være mere værd end hele ejendommen tilsammen? Betal ved kasse et til skattefar, måske får du pengene tilbage engang i fremtiden. Du kan ikke klage over hverken de gamle eller de nye vurderinger. Det er vanvittigt hvad der foregår.
Geografisk sted : Danmark
Sv: I strid med EU-retten
Jeg har taget en beslutning ud over ikke at sætte børn i verden.
Det er ikke at eje noget og bruge mine penge på at spille lotto. Jeg vil ikke eje aktier eller købe krypto, hvis jeg skal betale skat af værdien en gang om året. En værdi som jeg ikke kan være sikker på at tjene noget på, når jeg sælger dem igen. Ligeledes med fast ejendom. Hvis jeg køber fast ejendom og man i en hashtåge tror at jeg kan opføre World Trade Center på 30 m2, så går jeg fallit med de ejendomsvurderinger som kommer ud i disse dage.
Jeg har ikke ord for hvor sindssygt at vores system er på det område.
Det er ikke at eje noget og bruge mine penge på at spille lotto. Jeg vil ikke eje aktier eller købe krypto, hvis jeg skal betale skat af værdien en gang om året. En værdi som jeg ikke kan være sikker på at tjene noget på, når jeg sælger dem igen. Ligeledes med fast ejendom. Hvis jeg køber fast ejendom og man i en hashtåge tror at jeg kan opføre World Trade Center på 30 m2, så går jeg fallit med de ejendomsvurderinger som kommer ud i disse dage.
Jeg har ikke ord for hvor sindssygt at vores system er på det område.
Sv: I strid med EU-retten
Det er helt ude af hampen med de forkerte ejendomsvurderinger som de nu sender ud til os. Måske skulle vi alle lade være med at betale ejendomsskat, for at se hvad skattemyndighederne så vil gøre.
Viggo- Gæst
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Igår kl. 21:57 af Yoyo
» Svære opgaver!
Igår kl. 20:39 af Yoyo
» Hel hylde tømt for varer i åbningstiden!
Igår kl. 20:05 af Yoyo
» Har du en god vittigt?
Igår kl. 19:04 af Oliver
» John Denver - Take Me Home, Country Roads
Igår kl. 18:49 af Oliver
» Hvem er på nu !!
Igår kl. 18:31 af Oliver
» Som om at verden snart ikke kunne blive værre
Igår kl. 17:07 af Admin
» Sommerhussvindlere på Facebook
Igår kl. 10:40 af Ole
» Chicken curry - kylling i karry på indisk!
Igår kl. 10:32 af Ole